برگزاری مسابقات کسب سهمیه قهرمانی آسیا در تاجیکستان

تقابل امیدهای ایران و نپال در گام نخست مهدوی کیا: هدف اصلی ما صعود به المپیک است

تاریخ انتشاردوشنبه ۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۸
کد مطلب : ۴۵۶۰۸۷
تیم فوتبال امید ایران در نخستین دیدار خود برای کسب سهمیه مسابقات قهرمانی آسیا امروز برابر نپال به میدان می‌رود.تقابل ایران و نپال و در شرایطی است که مهدوی کیا سرمربی تیم امید معتقد است هدف اصلی این تیم صعود به المپیک است.
۰
plusresetminus
تقابل امیدهای ایران و نپال در گام نخست مهدوی کیا: هدف اصلی ما صعود به المپیک است

به گزارش بلاغ؛ تیم فوتبال امید ایران امروز دوشنبه سوم آبان از ساعت ۱۴:۳۰برای کسب سهمیه مسابقات قهرمانی آسیا به میدان می‌رود. امیدهای ایران با تیم‌های تاجیکستان(میزبان)، نپال و لبنان در شهر دوشنبه دیدار خواهند کرد و در نهایت تیم صدرنشین به طور مستقیم به مرحله بعد راه خواهد یافت و تیم دوم گروه شانس کسب سهمیه به عنوان یکی از چهار تیم برتر گروه‌های یازده‌گانه را خواهد داشت.

تیم امید بعد از دو جلسه تمرین، نخستین بازی خود را سوم آبان مقابل نپال برگزار خواهد کرد. در ادامه شاگردان مهدوی کیا هر سه روز یک بار در تاریخ‌های ۶ آبان با لبنان و ۹ آبان با تاجیکستان رو به رو خواهند شد تا با کسب حداکثر امتیازات راهی مرحله بعد شوند.

نپال حریف امروز تیم امید ضعیف‌ترین تیم این گروه است که هیچ گاه در مرحله نهایی مسابقات قهرمانی آسیا حضور نداشته است. نپال در سال‌های ۲۰۱۳، ۲۰۱۶ و ۲۰۱۸ در این مسابقات غایب بوده و در مراحل مقدماتی هم فقط یک پیروزی کسب کرده است. نپال در سال ۲۰۱۵ نیز برای حضور در مسابقات انتخابی قهرمانی آسیا در تهران حضور داشت که با ۵ گل مقابل شاگردان محمد خاکپور شکست خورد.

لبنانی‌ها هم مانند نپال هرگز در مسابقات نهایی حضور نداشته‌اند. پنج تلاش قبلی لبنان برای کسب سهمیه مسابقات انتخابی قهرمانی آسیا با ناکامی مواجه شده است و افتخار چندانی در این رده سنی به دست نیاورده‌اند. آنها برخلاف رقبای خود در مدت زمان اخیر دیدارهای زیادی را به منظور افزایش آمادگی انجام داده‌اند که این دیدارهای دوستانه عمدتا با ناکامی تمام شده است.
تاجیک‌ها هم که مدتی است در فوتبال پیشرفت کرده‌اند و توانستند روند رو به رشدی را تجربه کنند، با کسب میزبانی این رقابت‌ها به دنبال حضور در دور نهایی هستند. با این حال آنها در سال‌های گذشته هرگز نتوانستند به مرحله نهایی مسابقات صعود کنند و به طور مرتب در مرحله مقدماتی حذف شده‌اند. آخرین تقابل ایران و تاجیکستان در این رده سنی به سال ۲۰۱۳ باز می‌گردد که تیم ملی با گل‌های پیام صادقیان و یعقوب کریمی این تیم را با دو گل شکست داد.
دوره گذشته این مسابقات در دی ۱۳۹۸ برگزار شد که تیم ملی با هدایت حمید استیلی راهی مسابقات انتخابی المپیک شد اما در همان مرحله گروهی مسابقات حذف شد و نتوانست به مرحله حذفی صعود کند. ایران در این مرحله با حضور بازیکنانی مانند مهدی قایدی، امید نورافکن و... جلوی کره جنوبی شکست خورد، با ازبکستان مساوی کرد و فقط چین را با یک گل شکست داد و در نهایت از صعود به المپیک توکیو بازماند.

سرمربی تیم امید: بازیکنان خوبی در ایران داریم
مهدی مهدوی کیا سرمربی تیم امید دیروز در نشست خبری خود پیش از برگزاری دیدار ایران و نپال عنوان داشت: خیلی خوشحالم با تیم المپیک ایران در این مسابقات حاضر هستم. با تیمی در این رقابت‌ها حضور داریم که جوان هستند چون هدف اصلی مان حضور در المپیک است. ترکیبی از بازیکنان جوان که در لیگ برتر و لیگ دسته اول ایران بازی می‌کنند را همراه داریم. تیم خیلی خوبی داریم و امیدواریم سه بازی خوب انجام دهیم. هدف اصلی ما المپیک است و این مسابقات، بازی‌های آماده‌‌سازی و مقدماتی برای هدفمان است.

او در پاسخ به اینکه با توجه به سابقه طولانی مدت حضورتان در اروپا فکر می‌کنید برای ساختن تیمی قدرتمند به چه ابزاری نیاز است، گفت: باید بازیکنان خیلی خوبی در اختیار داشته باشید و مربی هم باید به فوتبال روز دنیا آشنا باشد تا بتواند نکات تاکتیکی را به بازیکنان منتقل کند. خوشبختانه در ایران بازیکنان باکیفیت و مستعدی داریم. نشان دادیم در آسیا جزو بهترین تیم‌ها هستیم. تیم بزرگسالان ایران در حال حاضر بهترین تیم آسیاست. فکر می‌کنم برای موفقیت نیاز به هر دو ابزار باشد.
مهدوی کیا درباره شرایط امیدهای فوتبال ایران گفت: مقداری کار را دیر شروع کردیم. با لیگ برتر ایران هم تداخل برنامه داشتیم ولی دو بازی تدارکاتی انجام دادیم که با تیم‌های داخلی بود. همان‌طور که گفتم ما به این مسابقات به چشم بازی‌های تدارکاتی نگاه می‌کنیم، چون هدف اصلی المپیک است. دوست داریم تیم‌مان را در مسابقات مختلف محک بزنیم. فکر می‌کنم سه مسابقه‌ای که پیش رو داریم به هماهنگی و پیشرفت تیم‌مان کمک کند.

ملی‌پوش پیشین تیم ملی فوتبال ایران در مورد پیش‌بینی از مسابقات گروهی که تیم فوتبال امید ایران در آن حضور دارد، توضیح داد: از نپال و لبنان شناختی نداریم، چون با این تیم‌ها بازی نکردیم، ولی تاجیکستان را می‌شناسیم. امیدوارم سه بازی خیلی خوب انجام دهیم. به همین دلیل هم به تاجیکستان آمده‌ایم.

سرمربی تیم فوتبال امید ایران درباره پاسخ به اینکه اگر به عنوان تیم اول به مرحله بعد نروند با فاجعه رو‌به‌رو می‌شوند تصریح کرد: برای صعود به عنوان تیم اول آمده ایم و هدف‌مان این است سال آینده در مسابقات نهایی حاضر باشیم. تیم باکیفیتی داریم ولی در فوتبال هر چیزی امکان دارد اتفاق بیفتد. ما تیم جوانی داریم و هدف‌مان المپیک است. به نظرم اگر این اتفاق هم بیفتد فاجعه نیست و هدف ما بلندمدت است و طی دو الی سه سال باید کارمان را دنبال کنیم. در هر صورت امیدوارم به‌عنوان تیم اول از این گروه صعود کنیم.

مهدوی‌کیا در پایان درباره بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم فوتبال امید خاطرنشان کرد: تمام بازیکنان ما در لیگ ایران بازی می‌کنند. چند بازیکن لژیونر هم داریم اما چون در فیفا دی نیستیم نمی‌توانیم از آنها استفاده کنیم. ما یک پیشنهاد دادیم که اگر AFC قبول کند این مسابقات در فیفادی برگزار شود تا دیگر با باشگاه‌ها مشکل نداشته باشیم و تیم‌ها همه بازیکنان خود را در اختیار داشته باشند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما