تاریخ انتشاردوشنبه ۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۲:۲۷
کد مطلب : ۴۵۶۰۸۶
عضو هیئت مدیره اتحادیه لوازم خانگی با بیان اینکه بازار لوازم خانگی در آرامش به سر می‌برد، گفت: افزایش قیمت لوازم خانگی منتفی شد.
۰
plusresetminus
عضو هیئت مدیره اتحادیه لوازم خانگی: افزایش قیمت لوازم خانگی منتفی شد
به گزارش بلاغ؛ محمدحسین رحیمی در مورد نوسان قیمت لوازم خانگی در بازار و افزایش قیمت برخی تولیدات داخلی لوازم خانگی، اظهار کرد: در حال حاضر بازار لوازم خانگی در آرامش خاصی به سر می‌برد و برخی تولیدکنندگان که قیمت محصولاتشان را افزایش داده بودند، قیمت‌ها را به حالت قبل برگردانده‌اند.

وی ادامه داد: تغییر قیمت لوازم خانگی در بازار حدود یک تا 1.1 درصد بود که در سطح کلی ناچیز است. در عین حال، هیچ اتفاق مهمی در بازار لوازم خانگی نیفتاده است و کارخانه‌ها نیز در حال تولید و عرضه محصول به بازار هستند.
عضو هیئت مدیره اتحادیه لوازم خانگی با بیان اینکه در حال حاضر خریدار لوازم خانگی در بازار وجود دارد، ولی به اندازه قبل که کالاها ارزان بودند، فروش نداریم، افزود: طبیعی است که با افزایش قیمت لوازم خانگی، مصرف‌کنندگان رغبت کمتری به خرید لوازم خانگی نو داشته باشند. به عنوان مثال وقتی قیمت یک ماشین لباسشویی از سه میلیون تومان به پنج میلیون تومان رسیده است، به اندازه قبل تقاضای خرید در بازار وجود ندارد.

به گفته رحیمی، در حال حاضر بیشتر خرید لوازم خانگی توسط زوج‌های جوان و به عنوان جهیزیه صورت می‌گیرد که 50 تا 60 درصد فروش بازار به این بخش اختصاص دارد و در این زمینه دو نهاد دولتی نیز جهت ارائه جهیزیه ارزان‌قیمت به مردم اقداماتی را انجام داده‌اند.
وی توضیح داد: بخشی از لوازم خانگی موجود در بازار نیز همواره بابت جایگزینی محصولات فرسوده خریداری می‌شده که در حال حاضر به دلیل بالا بودن قیمت‌ها نسبت به قبل، مردم ابتدا به سراغ تعمیر وسایل معیوب خود می‌روند و پس از آن ممکن است برای خرید محصول جدید اقدام کنند.
این فعال اقتصادی با اشاره به ممنوعیت واردات لوازم خانگی به کشور از سه سال گذشته تاکنون، گفت: اگر کالای خارجی در بازار دیده می‌شود، در واقع کالای قاچاق است و محصولی به صورت رسمی به کشور وارد نمی‌شود.

واردات به مناطق آزاد ممنوع شد
از سوی دیگر طی دستور معاون اقتصادی شورای عالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی که به مدیران عامل سازمان‌های مربوطه ابلاغ شده است در اجرای منویات مقام معظم رهبری در شهریور ماه سال جاری، ثبت آماری و ورود لوازم خانگی با نشان تجاری و ساخت کشور کره جنوبی به محدوده مناطق آزاد ممنوع است.

در عین حال در این ابلاغیه کالا‌های دارای ثبت اموال از سازمان منطقه تا تاریخ 24 مهر ماه از شمول ممنوعیت مستثنی هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، این اعلام در حالی صورت گرفته که از مدتی پیش ممنوعیت ورود لوازم خانگی کره‌ای مورد تاکید رهبر انقلاب قرار گرفت. این در شرایطی است که از سال 1397 ثبت سفارش واردات لوازم خانگی که در گروه چهار کالایی قرار دارد ممنوع شده بود، ولی در کنار لوازم خانگی که به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود بخشی نیز از طریق سهمیه‌هایی مانند مرزنشینی، کولبری و ته‌لنجی و با ثبت آماری (ثبت در سامانه جامع تجارت و تایید وزارت صمت) وارد شده است.
منبع : خبرگزاری فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما