کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

واکسن‌های کرونا با سقط جنین ارتباطی ندارند

1 آبان 1400 ساعت 17:21

دو بررسی منتشر شده در ژورنال‌های معتبر پزشکی شواهد بیشتری درباره بی‌خطر بودن تزریق واکسن‌های کرونا در پیش و حین بارداری به دست می‌دهند.


به گزارش بلاغ به نقل از همشهری آنلاین به نقل از رویترز یکی از این بررسی‌ها که «ژورنال پزشکی نیوانگلند» منتشر شده است، حدود ۱۸۵۰۰ زن باردار در نروژ را پیگیری کرده بود که حدود ۴۵۰۰ نفرشان دچار سقط جنین شده بودند.
پژوهشگران هیچ رابطه‌ای میان واکسن‌های کرونا و سقط در سه‌ماهه اول بارداری بدون توجه به اینکه واکسن مورد استفاده از شرکت مدرنا، فایزر و بیونتک یا آسترازنکا باشند، نیافتند. براساس محاسبات این پژوهشگران در مجموع زنان دچار سقط جنین‌ شده با احتمال ۹ درصد کمتر واکسینه شده بودند.
در یک بررسی جداگانه که نتایج آن در ژورنال «لنست» منتشر شد، پژوهشگران ۱۰۷ زن را در هنگام شرکت در کارآزمایی‌های بالینی واکسن آسترازنکا در انگلیس، برزیل و آفریقای جنوبی باردار شده بودند، پیگیری کردند. هفتاد و دو نفر از این زنان واکسن و بقیه‌شان پلاسبو یا واکسن‌نما دریافت کرده بودند. بر اساس گزارش این پژوهشگران واکسن آسترازنکا هیچ تاثیری بر خطر سقط جنین نداشت. 

 
پژوهشگران نروژی نوشتند: «مهم است که زنان باردار در برابر کرونا واکسینه شوند، چرا آنها در معرض خطر بیشتر بستری شدن به علت کووید-۱۹ و عوارض ناشی از این بیماری هستند و نوزادان زنان مبتلا به کرونا نیز در معرض خطر بیشتر تولد زودرس هستند. همچنین، واکسیناسیون در دوران بارداری احتمالا باعث حفاظت نوزاد در برابر عفونت کووید-۱۹ در ماه‌های اول پس از تولد هم می‌شود.»


 
بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 456053

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/456053/واکسن-های-کرونا-سقط-جنین-ارتباطی-ندارند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com