تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۴
کد مطلب : ۴۵۵۹۷۳
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت: شناسایی و بکارگیری ظرفیت‌های مردمی در حوزه دفاع مقدس باید در اولویت قرار گیرد.
۰
plusresetminus
ضرورت استفاده از  ظرفیت‌های مردمی در حوزه دفاع مقدس/ 709 اثر به جشنواره ارسال شد
به گزارش بلاغ؛ سردار عبدالله ملکی امروز در آیین اختتامیه نخستین  دوره جشنواره هنری فانوس که در سالن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران برگزار شد، با تبریک هفته وحدت اظهار کرد: ترویج فرهنگ ایثار، جهاد، مقاومت و شهادت با زبان هنر در قالب جشنواره‌ها یکی از مهم‌ترین راه‌های انتقال این فرهنگ ارزشمند و گنجینه بزرگ به نسل‌های آینده است.

وی به جشنواره شعر و مقاومت اشک انار اشاره کرد و افزود: تاکنون اشعار خوبی در حوزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران تصریح کرد: جشنواره داستان کوتاه دفاع مقدس یوسف و مرد میدان از دیگر جشنواره‌ها بوده و هدف از برگزاری آن انتقال فرهنگ ایثار و شهادت از دریچه هنر به جامعه است.

ملکی با بیان اینکه در حوزه انتقال فرهنگ ایثار و شهادت کم‌کاری شده است، گفت: گنج وسیع و عظیم دفاع مقدس دارای زیبایی‌هایی است و باید استخراج شود به دلیل اینکه بعضی از جوانان هنوز با این فرهنگ آشنا نیستند.

وی از ساخت فیلم نفوذ با موضوع شهید محمد تورانی خبر داد و بیان کرد: در خصوص زندگی این شهید یک کتاب پالتویی نوشته شد و کتاب دوم این شهید تا پایان امسال به چاپ خواهد رسید.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران خاطرنشان کرد: این استان در زمان جنگ، نه تنها مشکل جنگ جنگل را حل کرد بلکه میزبان ۵۵ هزار جنگ‌زده جنوب بود و بازسازی سوسنگرد و حمایت از یازده یگان را نیز به عهده داشت که در فیلم‌ها نشان داده نشد.

ملکی ادامه داد: از مازندران در سطح ملی، تنها سریال پایتخت ساخته شد و صدا و سیما باید مازندران را پیدا و گنج این استان را استخراج کند و به مردم نشان بدهد.

وی ضمن گلایه از مسئولان سیاسی و فرهنگی استان و نیز سازمان برنامه و بودجه که برای حوزه فیلم دفاع مقدس قدمی برنداشتند، افزود: باید در مدیریت جدید این تفکر احیا شود و مازندران یک سریال خوب در حوزه دفاع مقدس تولید کند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با اشاره به اینکه سازمان هنری رسانه‌ای اوج قول همکاری ساخت فیلم شهید تورانی را داد، اظهار داشت: در این فیلم به مبارزات سیاسی مردم، منافقین، اتحادیه کمونیست‌ها در جنگ جنگل و شهدای ارتش و سپاه و جهاد و نیروی انتظامی پرداخته می‌شود.

ملکی با اشاره به نقش مازندران در ۸ سال دفاع مقدس یادآور شد: این استان نیازمند توجه بیشتر  مسئولان فرهنگی و سیاسی و شخص استاندار است؛ این جشنواره‌ها ظرفیت‌های قوی در حوزه دفاع مقدس و جهاد و شهادت را معرفی می‌کنند و بیش از هزار سوژه آماده ساخت فیلم دفاع مقدس داریم.

وی با اشاره به برگزاری کنگره دوم شهدای مازندران گفت: باید در این حوزه به سمت فیلم و سریال برویم و در سطح ملی ظرفیت‌های بزرگ مازندران را مطرح و معرفی کنیم و کتاب‌های کارنامه‌ای را با موضوع لشکر ۲۵ کربلا و لشکر ۳۰ گرگان و... ارائه دهیم.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با تسلیت درگذشت شهادت‌گونه سردار ناصر فارابی بر اثر ابتلا به کرونا و با اشاره به اینکه خاطرات این سردار و بنیانگذار تیپ مالک اشتر را جمع آوری کردیم، اظهار کرد: این ظرفیت‌ها وجود دارد و از مجموعه دستگاه‌های مشارکت کننده در این جشنواره قدر دانی  می‌کنم.

ملکی گفت: شاعران و هنرمندان صدای جانبازان، ایثارگران، آزادگان، پیشکسوتان و رزمندگان هستند که از دریچه هنر این زیبایی‌ها را معرفی می‌کنند و باید مورد حمایت قرار بگیرند و ما باید قدردان باشیم.

وی با بیان اینکه باید با همت، تفاهم و همکاری و وحدت گام‌های بزرگی در راستای معرفی ظرفیت‌های دفاع مقدس مازندران برداریم، خاطرنشان کرد: اگر نیت‌ها پاک، خالص و شهدایی باشد کارها برکت پیدا می‌کند و درست انجام می‌شود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با تاکید بر اینکه باید ظرفیت‌های عظیم حوزه دفاع مقدس استان را شناسایی کنیم و ظرفیت‌های مردمی را پای کار بیاوریم، افزود: کار در راستای معرفی ظرفیت‌های دفاع مقدس باید دلی و عاشقانه انجام و از ظرفیت‌های مردمی بیشتر استفاده شود.

709اثر به جشنواره هنری فانوس ارسال شد

روح الله ایرانمهر دبیر این جشنواره نیز در ادامه مراسم با اشاره به اینکه فراخوان این جشنواره در خرداد ماه امسال در قالب تیزر و پوستر اعلام شد، گفت: خوشبختانه هنرمندان استان در بخش تخصصی و در بخش آزاد استقبال خوبی کردند و ۷۰۹ اثر به جشنواره ارسال شد. 

وی با بیان اینکه به دلیل فراوانی آثار ارسالی، آثار، ابتدا توسط کارشناسان انتخاب و سپس توسط داوران تراز ملی داوری و برگزیدگان مشخص شدند، اظهار کرد: مازندران از نظر کمیت تعداد آثار ارسالی به جشنواره استانی فانوس رتبه نخست کشور را کسب کرد، هر چند متاسفانه از نظر کیفی بیشتر آثار کیفیت چندانی نداشت. 

دبیر جشنواره فانوس در پایان با اشاره به اینکه هنرمندان مازندران سال گذشته رتبه دوم  جشنواره ملی فانوس را کسب کردند، گفت: هدف از برگزاری این جشنواره ارزیابی آثار هنرمندان شناخته شده استان، شناسایی توانمندی هنرمندان بخش آزاد و نیز  ایجاد اشتیاق و رقابت میان هنرمندان بود.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷