تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۳:۲۵
کد مطلب : ۴۵۵۹۳۹
رئیس ‌اتحادیه کفاشان تبریز اعلام کرد صنعت کفش کشور با ممنوعیت واردات در سه سال اخیر به اندازه 20 سال رشد کرد.
۰
plusresetminus
رئیس ‌اتحادیه کفاشان تبریز: صنعت کفش با ممنوعیت واردات به اندازه 20 سال رشد کرد
به گزارش بلاغ؛ علیرضا جبّاریان در نشستی با بیان اینکه قبل از ممنوعیت واردات کفش در سال 97 آسیب‌های شدیدی به صنعت کفش کشور وارد شد، گفت: با واردات کفش‌های چینی 40 درصد صنعت کفش ریزش کرد اما بعد از ممنوعیت واردات و افزایش قیمت ارز قیمت کفش خارجی افزایش یافت و واردات قاچاق آن نیز کم شد.

وی افزود: کفش‌هایی که با عنوان کفش خارجی در فضای مجازی عرضه می‌شود، اغلب کفش‌های کپی تولید داخل است.

رئیس ‌اتحادیه کفاشان تبریز گفت: در سه سال اخیر بعد از ممنوعیت واردات کفش صنعت کفش به اندازه 20 سال رشد داشته و اکنون کفش‌های مد روز جهانی در کشور تولید می‌شود و نسبت به ذائقه مردم کفش‌های با کیفیت تولید می‌شود.

 علیرضا اژدرکش رئیس ‌انجمن صنفی کارفرمایی کفش و صنایع وابسته ایران هم اظهار داشت: امروز صنعت کفش و صنایع وابسته کشور نزدیک 200 هزار ‌اشتغال مستقیم و حدود 300 هزار‌ اشتغال مستقیم در توزیع ایجاد کرده و در حدود 7 استان این صنعت بطور کامل بومی شده است.

وی با ‌اشاره به بازار خوب صادرات کفش در اطراف ایران گفت: با توجه به جمعیت حدود 700 میلیون نفری کشورهای منطقه و با در نظر گرفتن میانگین جهانی 3 جفت کفش در هر سال یک بازار دو میلیارد و 100 میلیون جفت کفش در اطراف منطقه وجود دارد که سهم ایران از این بازار بسیار اندک است.

سعید حیاتی رئیس ‌اتحادیه چرم طبیعی و مصنوعی و مواد اولیه کفش نیز با بیان اینکه صنعت کفش غیرقابل تحریم و بومی شده است، گفت: با شرایط سخت واردات مواد اولیه نباید توقع داشت که کالایی در کیفیت برندهای معتبر دنیا تولید کنیم و به همین دلیل ما مسئولان می‌خواهیم که واردات مواد اولیه مورد نیاز تولید را تسهیل کنند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲