تاریخ انتشارسه شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۸
کد مطلب : ۴۵۵۹۲۳
مورچه‌ها برای عبور از دره‌های عریض پلی از بدن‌های متصل به هم می‌سازند و همین امر الهام بخش محققان برای تولید ربات‌های مورچه‌ای متصل شونده بوده است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ؛ ربات‌های مورچه‌ای مذکور پس از اتصال به یکدیگر پل‌های عریضی را تشکیل می‌دهند که عملیات امداد و نجات را تسهیل می‌کنند.
این ربات‌های چهارپای مورچه‌ای می‌توانند هنگام عبور از زمین‌های ناهموار، از موانع بالا بروند و برنامه‌های امداد و نجات را با موفقیت در مناطق صعب‌العبور اجرا کنند. تولید این ربات‌ها با هزینه کم و با استفاده از چاپگرهای سه بعدی ممکن است.
ابعاد هر یک از این ربات‌ها ۱۵ تا ۲۰ سانتیمتر بوده و دارای باتری لیتیوم – پلیمری، یک ریزپردازنده، یک حسگر سبک نوری و یک حسگر لمسی مغناطیسی هستند که از آنها برای مسیریابی و شناسایی موانع استفاده می‌شود.
ربات‌های مذکور از حسگرهای لمسی مغناطیسی برای شناسایی دیگر ربات‌های مورچه‌ای و پیوند دادن بدن خود و آنها در قالب یک زنجیره استفاده می‌کنند. از این طریق پل‌هایی برای عبور از شکاف‌ها و موانع مرتفع ایجاد می‌شود.
از این روش می‌توان برای حمل اشیای سنگین هم استفاده کرد. از ربات‌های یادشده می‌توان برای اکتشاف فضا، نظارت بر وضعیت محیط زیست و مطالعه بر روی حشرات هم استفاده کرد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴