تاریخ انتشارسه شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷
کد مطلب : ۴۵۵۸۹۷
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی خواستار چاره اندیشی دولت در مورد معضل زباله و مدیریت پسماند در شمال کشور شد.
۰
plusresetminus
دولت درباره معضل زباله‌های شمال چاره جویی کند
به گزارش بلاغ، علی کریمی فیروزجائی در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به معضل زباله‌های شمال کشور، گفت: افزایش زباله و دفع غیر بهداشتی آن در شمال سلامت مردم این مناطق را با خطر جدی مواجه کرده است.

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران با اشاره به آمار تولید روزانه ۳هزار تن زباله در این استان، افزود: متاسفانه در سال‌های اخیر نسبت به دفع بهداشتی زباله در مازندران اقدام جدی و اثر بخشی صورت نگرفته است.

این نماینده مجلس با اشاره به بالا بودن آبهای سطحی در مازندران افزود: مشکل بالا بودن آبهای سطحی در مازندران بخاطر وجود شیرابه هاخطر آلودگی محیط زیست انسانی را تشدید می‌کند. موضوع پسماند و دفع بهداشتی زباله ها در مازندران باید با نگاه ملی مدیریت شود.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر شکنندگی محیط زیست این استان، گفت: دولت باید به مسئله محیط زیست مازندران نگاه ویژه ای داشته باشد.

عضو هیات رئیسه مجلس یازدهم با اشاره به خدمات رسانی ملی مازندران در حوزه کشاورزی و گردشگری خاطر نشان کرد: خدمات زیر ساختی در حوزه های کشاورزی، گردشگری و فرهنگی مازندران نیازمند سرمایه‌گذاری ملی است. اعتبارات ناچیز سالانه مازندران متناسب با ماموریت‌های ملی دستگاه‌های اجرایی استان نیست.

کریمی فیروزجایی تصریح کرد: دولت باید متناسب با نقش و جایگاه ویژه مازندران در حوزه های اثربخش اقتصادی کشور، اعتبارات توازن منطقه‌ای را به این استان تخصیص کند.

دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور از مازندران بعنوان خاستگاه سرمایه های انسانی پرشمار یاد کرد و افزود: نرخ بیکاری فارغ التحصیلان در مازندران بالاتر از متوسط کشور است. مجلس برای شکل گیری ساختار تولید در مناطق روستایی کشور با کمک دولت برنامه اساسی دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴