کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران خبر داد

پلمب ۲۲۸ واحد خبازی متخلف در مازندران/حدود 11 هزار نانوایی بازدید شدند

27 مهر 1400 ساعت 10:01

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: در اجرای طرح تشدید نظارت بر واحد‌های خبازی ۲۲۸ واحدخبازی با عناوین تخلف کم فروشی و رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی پلمب شدند.


به گزارش بلاغ، عباسعلی وفایی نژاد در جلسه کارگروه آرد و نان استان به طرح تشدید نظارت بر واحد‌های خبازی استان اشاره کرد و گفت: از آغاز امسال تاکنون ۱۰ هزار و ۵۷۴ واحد خبازی یارانه‌ای استان در قالب دو طرح نظارتی مورد بازرسی قرار گرفت.

وی افزود: با اجرای طرح تشدید بازرسی از واحد‌های خبازی یارانه‌ای استان برای ۲۲ شهرستان در قالب ۲۱۰ اکیپ به تعداد ۳۰۴ نفر، بازرسی از ۳۹۴۱ واحد خبازی با برنامه ریزی متمرکز ستادی اجرا شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: براساس اجرای این طرح ۲۲۸ واحد خبازی با عناوین تخلف کم فروشی و رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی پلمب و ۳۶۶ واحد تخلف تعطیلی غیرمجاز و تعداد ۸۰۳ واحد نیز تخلف کسری وزن چانه داشتند.

وفائی نژاد ادامه داد: اکثر واحد‌های خبازی شهرستان ساری و بخشی از خبازی‌های شهرستان بابل بدون تابلوی ساعت کار که از حقوق شهروندی است هستند.

دبیر کارگروه آرد و نان استان همچنین به بازرسی‌های کارگروه شهرستانی اشاره کرد و گفت: در این بازرسی‌ها که توسط نمایندگی‌های غله در شهرستان‌ها صورت پذیرفت ۶ هزار و ۶۳۳ واحد خبازی در شهرستان‌ها به طور کارگروهی مورد بازرسی قرار گرفت که در آن ۹۵۹ واحد متخلف با عناوین مختلف به تعزیرات حکومتی معرفی و اعمال قانون شدند.

وفائی نژاد عمده‌ترین تخلف واحد‌ها را در عدم نصب تابلوی ساعت کار، عدم حضور متصدی، تعطیلی خودسرانه، عدم پخت سهمیه آرد، کم فروشی، کسری وزن چانه و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی عنوان کرد.

دبیر کارگروه آرد و نان استان به اجرای طرح دوگانه سوز کردن واحد‌های خبازی اشاره کرد و گفت: به منظور ایجاد آمادگی برای مقابله با افت فشار یا قطع شدن احتمالی گاز در زمستان، اداره کل غله اقدام به دوگانه سوز کردن واحد‌های خبازی و تجهیز آن‌ها به سوخت جایگزین گاز کرده است.

وی افزود: با اجرای این طرح تاکنون تعداد ۲ هزار و ۳۶۰ واحد خبازی یارانه‌ای نوع یک و ۵۲۶ واحد خبازی یارانه‌ای نوع ۲ در مجموع ۲ هزار و ۹۲۲ واحد به سوخت‌های جایگزین تجهیز شدند.

وفائی نژاد اضافه کرد: ۱۵۷ واحد خبازی استان نیز دارای سوخت صرفاً گازوئیل است.

انتهای پیام/


کد مطلب: 455888

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/455888/پلمب-۲۲۸-واحد-خبازی-متخلف-مازندران-حدود-11-هزار-نانوایی-بازدید-شدند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com