فرمانده انتظامی مازندران اعلام کرد

کشف بیش از 8 هزار تن چوب‌های جنگلی قاچاق در مازندران

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳
کد مطلب : ۴۵۵۸۳۹
فرمانده انتظامی مازندران از انهدام باند بزرگ قاچاق چوب و کشف بیش از 8 هزار تن چوب‌های جنگلی به ارزش 160 میلیارد ریال در استان خبر داد.
۰
plusresetminus
کشف بیش از 8 هزار تن چوب‌های جنگلی قاچاق در مازندران
به گزارش بلاغ، سردار مرتضی میرزایی در گفت‌وگویی اظهار کرد: در پی اقدامات اطلاعاتی، تحقیقات گسترده پلیسی و دریافت گزارش مردمی، مبنی بر حمل و فروش چوب‌های جنگلی قاچاق با استفاده از پروانه‌های جعلی در برخی شهرستان‌های استان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در اجرای این ماموریت، ماموران عملیات ویژه پلیس امنیت اقتصادی استان با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی‌های همه جانبه، موفق به شناسایی باند بزرگ قاچاق چوب‌های جنگلی در شهرستان‌های ساری و آمل شدند.

فرمانده انتظامی استان مازندران خاطرنشان کرد: این افراد با چکش‌گذاری درخت‌ها جنگلی و صدور پروانه‌های جعلی مبادرت به برداشت غیرمجاز ۱۱۷ اصله درخت از مناطق جنگلی استان در این شهرستان‌ها کرده بودند.

میرزایی با اشاره به اینکه این افراد پس از برداشت چوب اقدام به فروش آن به مراکز و کارگاه‌های تولید فرآورده‌های چوبی در استان مازندران و برخی از استان‌های کشور می‌کردند، خاطرنشان کرد: در این عملیات، ماموران در بازرسی از محل دپوی چوب‌های جنگلی ۶ هزار و ۵۰۰ تن چوب به همراه ۴۵۲ فقره مجوز بهره‌برداری جعلی از متهمان کشف کردند.

وی از توقیف ۵۱ دستگاه خودروی حمل چوب قاچاق در ادامه این عملیات خبر داد و اظهار کرد: در جریان رسیدگی به این پرونده ۹ سرشاخه اصلی این باند قاچاق شناسایی و دستگیر شدند که در تحقیقات و بازجویی‌های فنی پلیس به برداشت و قاچاق ۸ هزار تن چوب جنگلی به ارزش ۱۶۰ میلیارد ریال اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی استان مازندران با بیان این که متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی به مرجع قضایی معرفی و با قرار قانونی مناسب روانه زندان شدند، گفت: منابع طبیعی مهمترین و اساسی‌ترین ذخیره موجود در کشور است که در صورت بهره‌برداری معقول می‌تواند تحقق شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب یعنی رونق تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی را به دنبال داشته و نیاز جامعه را تا حدودی مرتفع سازد.

میرزایی با اشاره به نقش منابع طبیعی در حیات و زندگی انسان‌ها، تصریح کرد: برداشت غیرمجاز چوب و منابع طبیعی ضمن از بین بردن حق نسل آینده، می‌تواند پیامدهای جبران‌ناپذیری را متوجه کشور کند که برای جلوگیری از سوء استفاده افراد فرصت‌طلب نیاز به همکاری همه دستگاه‌ها و آحاد جامعه با نیروی انتظامی است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴