کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

 صهیونیست‌ها: تا کی در منطقه دوام می‌آوریم؟

25 مهر 1400 ساعت 19:05

برخی از تحلیلگران صهیونیست با اشاره به فضا‌سازی‌های مثبت از وضعیت کنونی این رژیم در شبکه‌های اسرائیلی، سؤالاتی از قبیل اینکه رژیم صهیونیستی تا چه زمانی در منطقه دوام خواهد آورد، مطرح کرده‌اند.


به گزارش بلاغ؛ به‌رغم تبلیغات تل‌آویو برای توانمندی‌های نظامی‌ این رژیم، بسیاری از نویسندگان صهیونیست پس از گذشت ۷۳ سال از زمان تأسیس رژیم صهیونیستی سؤالاتی درباره پایداری این رژیم مطرح کرده‌اند. سؤال این نویسندگان در حالی مطرح شده است که اولا هیچ گزینه‌ای برای سازش با فلسطینیان در حال حاضر مطرح نیست و ثانیا برخی برآوردهای راهبردی حاکی از آن است که احتمال افزایش تنش نظامی تل‌آویو با گروه‌ها و کشورهای ضد این رژیم وجود دارد.

صهیونیست‌ها هر ساله در ماه می(اردیبهشت) آنچه را روز استقلال می‌نامند که درواقع همان فاجعه بزرگ فلسطینیان و اشغال سرزمین‌شان است. این نوع پارادوکس سیاسی به‌ندرت در تاریخ ملت‌ها رخ داده به‌نحوی که روز چهاردهم ماه می‌را صهیونیست‌ها روز عید و در عین حال فلسطینیان آن را روز مصیبت و فاجعه بزرگ می‌دانند. بر اساس گزارش پایگاه خبری «عربی۲۱»، برخی از نویسندگان صهیونیست در این خصوص می‌گویند:‌ «این پارادوکس ترسناک‌تر و فاجعه‌بارتر می‌شود آن هم در حالی که سران سیاسی دو طرف از دست‌یابی به یک راهکار سیاسی ناتوان هستند که این ما را به یاد سخن «بنتسیون نتانیاهو» مورخ یهودی مشهور و پدر نخست‌وزیر سابق می‌اندازد که می‌گفت: تا زمانی که عرب‌های فلسطینی روز استقلال ما را روز مصیبت تلقی می‌کنند، این نبرد میان ما و آنها حل‌وفصل نخواهد شد».

از جمله سؤال‌هایی که در محافل پژوهشگران صهیونیست درباره آینده این رژیم مطرح شده، این است: «تا چه زمانی اسرائیل قادر به مهار خطرات نهفته پیش‌ روی خود است؛ خطراتی که تهدید موجودیتی برای آن در خاورمیانه به شمار می‌آیند. »

نویسندگان صهیونیست می‌گویند: «بسیاری از یهودیان اعتقاد دارند که آینده اسرائیل و جایگاه آن در خاورمیانه اکنون در معرض تهدید است چنانکه برای چند نسل این گونه نبود. آیا «کشور [جعلی] اسرائیل» زنده خواهد ماند؟ با چه بهایی؟ با چه هویتی؟ آیا تا ابد باید صلح را تعریف کند؟ این‌ها سؤال‌هایی هستند که بدون دریافت پاسخی کافی، روشن و صریح باقی مانده‌اند.»

شروط حماس برای مبادله اسرا
همزمان با انتشار تصاویر چهار اسیر اسرائیلی در کانال تلگرام کتائب القسام، یکی از رهبران جنبش حماس برای آزادی این اسرا شرط تعیین کرد. خلیل‌الحیة از رهبران جنبش حماس تأکید کرد که اسرای اسرائیلی هرگز روی آزادی را نخواهند دید مگر اینکه اسرای ما آزاد شوند. وی که رئیس‌دفتر روابط عربی و اسلامی جنبش حماس است در گفت‌وگو با شبکه الأقصی درباره بد رفتارهای رژیم اشغالگر با اسرا و اعتصا‌ب کنندگان غذا هشدار داد.

از سوی دیگر «کتائب القسام» شاخه نظامی جنبش حماس تصاویر چهار اسیر اسرائیلی در نزد مقاومت را در کانال تلگرام خود منتشر کرد. جنبش حماس از زمان جنگ تابستان ۲۰۱۴، چهار اسرائیلی را در اسارت خود گرفته است که دو نفر از آنها نظامی هستند که در این جنگ مشارکت داشتند و دو نفر دیگر نیز به صورت غیرقانونی وارد غزه شده بودند.

از سوی دیگر، سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین، تاکید کرد در صورتی که رژیم صهیونیستی حاضر به تامین خواسته‌های اسیران فلسطینی نباشد، این جنبش برای درگیری فراگیر نظامی با صهیونیست‌ها آماده است. به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، داود شهاب در مصاحبه با این شبکه، گفت: «در صورتی که اشغالگران بر پاسخ ندادن به خواسته‌های اسیرانی که اعتصاب غذا کرده‌اند، اصرار کند، برای درگیری نامحدود و فراگیر نظامی آمادگی داریم. » شهاب افزود:« در چند روز گذشته، پیامی توسط میانجی‌ها برای اشغالگران ارسال کردیم که ادامه تعلل در برآورده کردن خواسته‌های اسیران، ممکن است باعث انفجار در اوضاع شود. با صراحت می‌گوییم، وقت‌کشی به سود ثبات و آرامش نخواهد بود، زیرا مدت اعتصاب غذا طولانی نخواهد شد. طولانی شدن اعتصاب غذا به جان و سلامت اسیران آسیب می‌رساند و ما اجازه نمی‌دهیم دشمن ما را به مرحله‌ای برساند که در آن، جان اسیران با خطر روبه‌رو شود.»

آتش سوزی در سرزمین‌های اشغالی
از سوی دیگر، منابع عبری‌زبان،‌ بعدازظهر دیروز از وقوع یک آتش‌سوزی بزرگ در یک مجتمع تجاری در شهر «قلنسوه» در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند. بر اساس گزارش روزنامه عبری‌زبان «یدیعوت آحارونوت»‌ صدها نفر از این مجتمع تجاری «z center» تخلیه شده‌اند و چندین خودروی آتش‌نشانی به محل اعزام شده‌اند. بر اساس گزارش یدیعوت آحارونوت، در پی این آتش‌سوزی، نیروهای آتش‌نشانی اعلام کرده‌اند که دود شدیدی تمام منطقه را فراگرفته است. این روزنامه عبری می‌گوید که به دلیل ازدحام شدیدی که در مسیر به وجود آمده، رسیدن به محل حادثه سختی صورت می‌گیرد. در این گزارش همچنین اشاره شده که آتش‌ در کنار یک پمپ بنزین شعله‌ور شده و هنوز نیروهای امدادی قادر به مهار آن نشده‌اند. بر اساس گزارش پایگاه خبری «عرب۴۸»، سخنگوی سازمان امداد و نجات در منطقه اعلام کرده که نیروهای امدادی بیشتری به محل اعزام شده‌اند. وی همچنین از تمام ساکنان خواسته که محل را ترک کنند تا نیروهای امدادی بتوانند به محل برسند.


کد مطلب: 455805

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/455805/صهیونیست-ها-کی-منطقه-دوام-می-آوریم

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com