تاریخ انتشاريکشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸
کد مطلب : ۴۵۵۸۰۰
رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور از تامین بالگرد‌ پایگاه‌های اطفای حریق با کمک ستاد کل نیروهای مسلح، وزارت دفاع و سازمان مدیریت بحران خبر داد.
۰
plusresetminus
تامین بالگرد‌ پایگاه‌های اطفای حریق با کمک ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت دفاع
به گزارش بلاغ، مسعود منصور در سومین همایش بین المللی جوانان انجمن جهانی حفاظت خاک و آب در دانشگاه تربیت مدرس نور با بیان اینکه ۱۲۵ میلیون هکتار از عرصه‌های کشور در معرض فرسایش آبی و خاکی است، گفت: ۳۱ میلیون هکتار از عرصه‌های طبیعی کشور تاکنون تحت پوشش عملیات آبخیزداری قرار گرفته اند که در مقایسه با میزانی که در معرض فرسایش هستند ناچیز است.

وی اجرای عملیات آبخیزداری برای حفظ آب و خاک را امری مهم دانست و افزود: سازمان جنگل‌ها با ساخت بندها، نهالکاری و توسعه جنگل کاری، تلاش می‌کند روند فرسایش را کاهش و اثراث مخرب سیل را کاهش دهد.

رئیس سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری کشور تزریق آب به سفره‌ها و نگهداشت آن را بهترین روش برای حفظ آب و خاک به شمار می‌رود و امیدواریم برشمرد و ابراز امیدواری کرد مسئولان و خیران برای رسیدن به این اهداف مشارکت داشته باشند.

این مسئول با بیان اینکه اعتبارات سازمان باید افزایش پیدا کند، گفت: استحقاق منابع طبیعی و محیط زیست برای برخورداری از منابع بودجه‌ای کشور بیش از وضع موجود است.

منصور ادامه داد: اعتبارات امسال این سازمان نسبت به سال قبل افزایش داشت، اما برای اجرای طرح‌های کلان آبخیزداری، جنگلداری و مرتعداری کافی نیست.

وی با بیان اینکه هزار و ۸۰۰ رشته قنات پارسال احیا شدند، افزود: با احیای برخی قنات‌ها که بیش از دو دهه خشک شده بودند مهاجرت معکوس مردم به روستا‌ها نیز آغاز شد.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه تفاهمنامه‌ای برای ایجاد پایگاه هوایی اطفای حریق در جنگل‌های مازندران امضاء شده است گفت : این پایگاه درگرگان قرار دارد و برای ایجاد پایگاه اطفای حریق در مازندران نیز امروز توافق صورت گرفته است.

منصور با بیان اینکه این سازمان برای ایجاد پایگاه مشکل ندارد گفت : تامین بالگرد از جمله نیاز‌های پایگاه‌ها است که با مشارکت نیرو‌های مسلح ، وزارت دفاع و سازمان مدیریت بحران، روند تأمین و مدیریت‌دهی بالگرد‌ها تقویت باید شود.

وی با اشاره به کمبود جنگلبان گفت: استخدام نیرو‌های جنگلبانی وابسته به اجرای طرح‌ها است و وقتی تخصیص اعتبار برای اجرای طرح دچار مشکل شود این افراد هم بیکار می‌شوند در حالیکه روشن شدن وضعیت استخدامی جنگلبانان موجود تقویت اقدامات برای حفاظت از جنگل‌های می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما