تاریخ انتشاريکشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹
کد مطلب : ۴۵۵۷۹۰
اگر به اندازه کافی پروتئین مصرف نمی‌کنید، ممکن است به سلامتتان صدمه وارد شود.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از روزیاتو، پروتئین یکی از سه درشت مغذی‌ای است که مواد غذایی از آنها تشکیل شده‌اند. دو مورد دیگر، چربی و کربوهیدرات‌ها هستند.
در آمریکا توصیه می شود هر فرد بزرگسال روزانه به ازای هر یک کیلوگرم از وزن بدن خود، ۰/۸ گرم پروتئین مصرف کند اما افرادی که فعالیت بدنی بیشتری دارند برای رشد و ترمیم ماهیچه‌های خود به پروتئین بیشتری نیاز دارند. با این حال برخی کارشناسان این میزان را حداقل مقدار پروتئینی می‌دانند که یک فرد باید مصرف کند.
به گفته آنها مقدار مناسب لزوماً بهترین مقدار نیست و این میزان پروتئین حداقل مقداری است که برای جلوگیری از دچار شدن به کمبود پروتئین به آن نیاز داریم. اگر به اندازه کافی پروتئین مصرف نمی‌کنید، ممکن است به سلامتتان صدمه وارد شده و دستیابی به اهدافی که برای تناسب اندام خود دارید هم دشوارتر شود. اما عدم مصرف پروتئین چه تبعاتی خواهد داشت؟
 
اگر به اندازه کافی پروتئین نخوریم چه بلایی بر سر بدن می‌آید؟

بدون پروتئین، ماهیچه‌ها به‌خوبی ترمیم نمی‌شوند

حتی اگر قصد عضله‌سازی با ورزش را نداشته باشید هم باید مقدار مناسبی پروتئین مصرف کنید. مصرف کافی پروتئین باعث سنتز پروتئین در ماهیچه‌ها می‌شود، نقشی اساسی در بازسازی بافت‌ها دارد، به ترمیم بدن کمک می‌کند و می‌تواند به ما کمک کند قوی‌تر شویم و توده عضلانی ما را بیشتر می‌کند.
 
ورزش کردن باعث پارگی رشته‌های ماهیچه‌ای می‌شود و پروتئین به ترمیم آنها کمک می‌کند، بنابراین می‌توانید قوی‌تر شوید و دوباره ورزش کنید.

بیشتر گرسنه می‌شوید

رژیم‌های غذایی پروتئین بالا، سیر کننده تر از رژیم‌های کم پروتئین هستند، یعنی می‌توانید کمتر غذا بخورید اما گرسنه نشوید.
مقدار کالری که در هر گرم پروتئین وجود دارد کمتر از مقداری کالری است که در هر گرم چربی یا کربوهیدرات وجود دارد. یعنی به طور مثال ۱۰۰ گرم پروتئین همان میزان کالری را دارد که در ۵۰ گرم چربی وجود دارد. بنابراین می‌توانید مقدار بیشتری غذا با همان میزان کالری بخورید و این موضوع باعث سیری بیشتر شما می‌شود.
پروتئین علاوه بر سیر نگه داشتن شما، اثر گرمایی بالاتری نسبت به چربی و کربوهیدرات‌ها دارد – این بدان معنی است که هضم پروتئین انرژی بیشتری از بدن می‌گیرد.
این مسأله تأثیر خیلی زیادی در کاهش چربی‌های بدن ندارد اما در این امر نقش دارد.

عدم مصرف پروتئین به مقدار مناسب، آب کردن چربی‌ها و حفظ ماهیچه‌ها را دشوار می‌کند

کاهش وزن هدف خیلی‌هاست. اما بسیاری از مردم در واقع به دنبال این هستند که چربی‌هایشان را آب و ماهیچه‌هایشان را حفظ کنند و به این ترتیب ترکیب بدنی (Body Composition) خود را تغییر دهند.
رژیم‌های غذایی پروتئین بالا که مخصوص آب کردن چربی‌ها هستند هم می‌توانند باعث شوند وزن بدن، بیشتر از چربی‌ها کم شود تا ماهیچه‌ها و به این ترتیب، از ترکیب بدنی بهتری برخوردار شوید.


 
بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما