پایگاه خبری-تحلیلی «العهد عراق» گزارش داد، برخی از سیاستمداران عراقی با تایید نفوذ امارات، انگلیس و آمریکا در انتخابات اخیر این کشور، فرضیه دستکاری و دخالت این طرف‌های خارجی در نتایج انتخابات پارلمانی اخیر را تایید می‌کنند.
۰
plusresetminus
پایگاه عراقی العهد: دخالت آمریکا، انگلیس و امارات در نتایج انتخابات عراق به ضرر گروه های مقاومت
به گزارش بلاغ؛ چندی پیش رسانه‌های غربی از گره خوردن سرنوشت حضور نیروهای غربی در عراق با نتایج انتخابات پارلمان این کشور مفصل گزارش داده بودند؛ روشن است که اگر نمایندگان جبهه مقاومت پیروز این انتخابات باشند سرنوشت نیروهای خارجی چیزی خواهد بود غیر از آن‌چه وقتی دیگران به پارلمان راه یابند، از این رو تلاش غرب برای نفوذ در انتخابات عراق محتمل می‌نماید.

از سوی دیگر صحبت از دخالت‌های امارات در این انتخابات عراق چند روزی است که در خبرها منتشر می‌شود؛ برای مثال روزنامه‌نگار عراقی خبر داده بود که امارات با دستکاری در سرورهای ماشین‌های رأی‌گیری، نتایج را به‌نفع گروه‌هایی سیاسی تغییر داده است که پروژه انحلال حشد‌الشعبی را دنبال می‌کنند. حالا «حسین علی جاسم» نامزد انتخاباتی از حزب «حرکه حقوق» به ریاست «حسین مونس» از دخالت آمریکا، بریتانیا و امارات در نتایج انتخابات پارلمانی اخیر عراق خبر می‌دهد. وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری-تحلیلی «العهد»، روز شنبه تأکید کرده است: «اشتباهاتی که با انتخابات پارلمانی همراه شد، صرفا تصادفی یا خودسرانه نبود. تقلب که با این انتخابات پارلمانی همراه شد، به نفع کشورهای خارجی برای تضعیف نیروهای مقاومت است.»

حسین علی جاسم گفت که نیروهای سیاسی شواهد قانع‌کننده‌ای برای اثبات دخالت آمریکا، بریتانیا و امارات در نتایج انتخابات دارند و نیروهای سیاسی متضرر در این انتخابات، از روشهای قانونی برای اعتراض و به چالش کشیدن مشروعیت این نتایج استفاده می‌کنند. به گزارش فارس، «محمود المشهدانی» رئیس‌پیشین پارلمان عراق نیز فرضیه هک کردن و دخالت سایبری از سوی برخی کشورهای خارجی را تأیید کرد و بدون نام بردن از کشوری با تایید تقلب در این انتخابات گفت: «نفوذ در این انتخابات سایبری بود که تنها از سوی برخی کشورها امکان‌پذیر است و این چیزی نیست که نهادهای سیاسی عراقی بتوانند انجام دهند.»

همچنین «نوری المالکی» نخست‌وزیر پیشین عراق و رئیس‌ائتلاف دوله القانون که پس از اعلام نتایج اولیه انتخابات به همراه ائتلاف سنی تقدم به ریاست «محمد الحلبوسی»، با ۳۷ کرسی در رده دوم پس از جریان صدر قرار گرفت، از کمیساریای عالی انتخابات خواست تا موارد «اجحاف و اختلال» در نتایج انتخابات رسیدگی کند. تمام این مسائل حداقل در ابهام بودن این انتخابات را کم-و-بیش مشخص می‌کند. البته باید توجه داشت که نتایج نهایی انتخابات تا زمان تنظیم این خبر هنوز اعلام نشده است و باید دید که در پایان چه خواهد شد؟ و نیروهای مختلف چه واکنشی نشان خواهند داد؟.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴