تاریخ انتشارجمعه ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۴
کد مطلب : ۴۵۵۷۳۷
امام جمعه فریدونکنار گفت: جمهوری اسلامی ایران رهبری محور مقاومت را بر عهده دارد و به‌عنوان یکی از قطب‌های چهارگانه قدرت منطقه محسوب می‌شود.
۰
plusresetminus
ایران یکی از قطب‌های چهارگانه قدرت در منطقه است
به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام حسین تقی‌پور با تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسگری(ع) و تبریک آغاز امامت حضرت ولیعصر(عج) اظهار کرد: امام حسن عسگری(ع) توسط حکومت وقت، بسیار تحت کنترل بوده اما با تمام این شرایط اقدامات زیادی برای تبلیغ دین اسلام و شیعه انجام داده است.
 
وی افزود: تلاش علمی، پاسخگویی به شبهات، تبیین اسلام ناب محمدی، تربیت شاگردان فراوان و ایجاد شبکه‌های ارتباطی قوی از جمله فعالیت‌های موثر امام حسن عسگری (ع) بوده است.

امام جمعه فریدونکنار با قدردانی از تلاش‌های نیروی انتظامی تصریح کرد: نیروی انتظامی از دستگاه‌های خدوم و زحمت‌کش در کشور ما و همچنین در شهرستان فریدونکنار است که درحال برقراری نظم و امنیت هستند.

تقی‌پور درخصوص اتفاقات رخ داده در کشورهای همسایه با ایران که توسط کشور ترکیه رهبری می‌شود، عنوان کرد: در منطقه ما چهار قطب قدرت وجود دارد که درحال تثبیت قدرت خود و امنیت دادن به کشورشان هستند.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران با همراهی کشورهای عراق، لبنان، یمن، سوریه و بخشی از فلسطین رهبری محور مقاومت را بر عهده دارد و به‌عنوان نخستین قطب قدرت منطقه محسوب می‌شود.

امام جمعه فریدونکنار گفت: قطب دوم قدرت ژئوپلیتیک، اخوانی و نوعثمانی به سردمداری ترکیه و با همراهی قطر و آذربایجان هستند.

تقی‌پور با اشاره به کشورهایی که در ردیف قدرت‌های بعدی منطقه قرار دارند، یادآورشد: قدرت سَلَفی سعودی عربستان با همراهی بحرین و امارات و قدرت صهیونیزم اسرائیلی به‌عنوان قدرت‌های سوم و چهارم منطقه به‌دنبال مقابله با جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی با بیان اینکه کشور ایران برای مقابله با زیاده‌خواهی برخی کشورها درحال گسترش محور مقاومت است اظهارکرد: اینکه آمریکا از آنسوی دنیا به کشورهایی مثل افغانستان و عراق لشگرکشی می‌کند برای این است که قصد سرشاخ شدن با جمهوری اسلامی را دارد.

امام جمعه فریدونکنار با بیان اینکه برای اتحاد راهبردی با قدرت‌های دیگر نیاز به دارا بودن تمامی ابعاد قدرت است، خاطرنشان کرد: زمانی می‌توان به این اتحاد رسید که از نظر معنوی، نظامی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی در اوج قدرت باشیم.

تقی‌پور تصریح کرد: عرض اندام‌های اردوغان مقابل کشورهای دیگر برای شاخ و شانه کشیدن در برابر قدرت منطقه ای ایران است که با پاسخ قاطع مسئولان جمهوری اسلامی رو به رو شدند.

وی تاکید کرد: متاسفانه کشور آذربایجان هم با شیطنت رژیم جعلی اسرائیل به‌دنبال تضعیف قدرت منطقه ای ایران هستند اما باید بدانند که هیچگاه نمی‌توانند به آرزوی خود برسند.

امام جمعه فریدونکنار با قدردانی از برگزاری رزمایش‌های اخیر ارتش و سپاه پاسداران گفت: اگر جمهوری اسلامی امروز به یکی از قدرت‌های برتر منطقه تبدیل شده به برکت خون شهدای انقلاب اسلامی و شهدای مدافع حرم است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما