کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس سازمان استاندارد: پراید و پژو ۴۰۵ استاندارد نیستند!

22 مهر 1400 ساعت 17:31

رئیس سازمان استاندارد گفت: پراید استاندارد نداشت و از خط تولید خارج شد، پژو ۴۰۵ نیز به همین دلیل باید از خط تولید خارج شود.


به گزارش بلاغ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، غلامرضا شریعتی درباره وظایف این نهاد گفت: سازمان استاندارد چهار وظیفه اصلی دارد، از جمله این کارها، تدوین استانداردها، ارزیابی انطباق، تایید صلاحیت و اوزان و مقیاس هاست.

 
او درباره استاندارد لبنیات توضیح داد: همه کارخانه‌هایی که استاندار آن‌ها جدی است، موظف هستند در هر شیفت کاری خود مدیر کنترل و آزمایشگاه داشته باشد و باید بعد از هر شیفت تولید، چند نمونه آن تست شود. در عین حال که ما کیفیت را تست می‌کنیم باید شرکت‌ها هم این کار را انجام دهند و این موضوع هیچ مسئولیتی از تولید کننده کم نمی‌کند.
شریعتی ادامه داد: ما بازرسی‌های دوره‌ای داریم و از خود کارخانه به طور تصادفی نمونه برمی داریم و آن را تست می‌کنیم و اعتباری هم داریم که در طول سال به ما ابلاغ می‌شود، یعنی در واقع ما کالا را از بازار خریداری و آن را تست می‌کنیم.
 
به گفته این مقام مسئول عمده کیفیت لبنیات خوب است.
او افزود: در بحث استاندارد ما یک سری آیتم داریم که تامین کننده نسبی سلامت است. برخی از کارخانه‌ها که در دنیا وجود دارند، استاندارد کارخانه‌ای و سازمانی دارند که از استانداردهای ملی بالاتر است، مثلا استاندارد بنز که از استاندارد DIN آلمان بالاتر است. البته قانون به ما اجازه داده که تولیدات را درجه بندی کنیم و از لحاظ کیفیت هم اجناس را رنکینگ کنیم تا مردم بدانند که هر کالا استاندارد دارد، اما هر کدام چه درجه‌ای استاندارد دارد و ما امیدواریم بتوانیم که این برنامه را با کمک اتحادیه جلو ببریم.
 
رئیس سازمان استاندارد با اشاره به خودرو و خارج شدن پراید از استاندارد جهانی بیان کرد: ما استانداردها را در دو سال گذشته به استانداردهای ۸۵ گانه اروپا ارتقاء دادیم. در واقع ماشینی مثل پراید که استاندارد ۸۵ گانه نداشته، از تولید خارج شده و همچنین پژو ۴۰۵ نیز استاندارد ندارد و باید از چرخه تولید خارج شود.
او ادامه داد: ما پیشنهاد دادیم تا اداره خودرو به اداره کل خودرو تبدیل شود تا تشکیلات بتواند قوی‌تر شود. خودرو سازها نیز باید از قطعه سازها بخواهند تا ایمنی و استاندارهای لازم را رعایت کنند و به ما کدهای قابل ردیابی بدهند تا ما هم بتوانیم روی آن نظارت داشته باشیم.


 
بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 455715

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/455715/رئیس-سازمان-استاندارد-پراید-پژو-۴۰۵-نیستند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com