تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
کد مطلب : ۴۵۵۷۰۷
افرادی که با عنوان افسر اطلاعاتی کلکسیونی از جرایم را مرتکب شده بودند با تلاش سربازان گمنام امام زمان مازندران دستگیر شدند.
۳
plusresetminus
دستگیری افسران قلابی اطلاعاتی در مازندران
به گزارش بلاغ،  متهمانی که خود را سرهنگ و افسر اداره اطلاعات معرفی می‌کردند و کلکسیونی از جرایم مانند، کلاهبرداری، جعل اسناد، فروش مال غیر و قاچاق اسلحه را مرتکب شده بودند با تلاش سربازان گمنام امام زمان در اداره کل اطلاعات استان مازندران شناسایی و دستگیر شدند.

متهم اصلی این پرونده مردی ۵۲ ساله اهل مازندران با مدرک دیپلم به همراه همدستانش بیش از ۸ میلیارد تومان از مردم کلاهبرداری کردند.

این فرد با راه اندازی دفتر معاملات املاک در امیرکلای بابل به نام همسرش اقدام به صدور چک‌های بلامحل و مخدوش کردن مفاد قرارداد با خودکار‌های خاص، زمین‌های مردم را در شهر‌های بابل، امیرکلا، فریدونکنار و بابلسر تصاحب می‌کرد.

این متهمان با جعل انواع و اقسام کارت‌ها و مهر‌های نهاد‌های انتظامی، امنیتی و قضایی خودشان را منصوب به مقامات بالای کشور معرفی و از مردم اخاذی می‌کردند که با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان در دام قانون گرفتار شدند.

متهم اصلی این پرونده که تبحر خاصی در جعل امضا و مهر داشت و مهر بسیاری از نهاد‌ها را جعل کرده است می‌گوید: در هر ارگانی که با مشکل مواجه می‌شد خود را افسر اطلاعاتی معرفی می‌کرد.

وی که کلاهبرداری‌های خود در حوزه زمین و مسکن را با یک خودکار با جوهر نامرئی انجام می‌داد، می‌گوید: بعد از نوشتن مفاد قرارداد با این خودکار و دریافت امضای طرفین، مفاد قرارداد را با فندک نامریی می‌کرد و دوباره هر متنی که می خواست را روی آن می‌نوشت و فرد را بدهکار خود می‌کرد.

این متهم ناآگاهی و نداشتن تجربه افرادی که مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند را از جمله دلایل موفقیت خود می‌داند و از مردم خواست هنگام معامله به خودکاری که با آن متون قرارداد نوشته می‌شود دقت کنند و پس از نوشتن متن یا همان نسخه اصلی را دریافت یا از روی نسخه فیلم تهیه کنند.

حجت الاسلام اکبری رییس کل دادگستری استان مازندران به مردم هشدار داد فریب افرادی که خود را عضو یا نماینده وزارت اطلاعات، دفتر مقام معظم رهبری می‌کنند و ادعای نفوذ بین مقامات رسمی را دارند نخورند.

وی گفت: کسانی که با این شیوه‌ها مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند می‌توانند به مراجع قضایی برای پیگیری پرونده خود مراجعه کنند.

انتهای پیام /
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲