تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶
کد مطلب : ۴۵۵۷۰۳
چند روز قبل خبری در فضای مجازی منتشر شد که فردی به سه شهروند اصفهانی شلیک کرده است؛ صاحب نیوز در این گزارش به علت واقعی آن و چرایی تلاش رسانه های معاند برای مخفی کردن علت اصلی آن پرداخته است
۰
plusresetminus
دست و پا زدن بیهوده رسانه های ضد انقلاب برای تحریف علت شلیک به سه شهروند اصفهانی
به گزارش بلاغ، جرم، تخلف، قانون گریزی و هنجارشکنی و اخلاق گریزی از بعدهای رفتاری فردی است که شاید بتوان پیشینه ای زیادی البته با تفاوت های معنایی و کالبدی بیان کرد و نام های اسمی این رفتارها در دوره های مختلف متفاوت اما روح و نفس پاک آدمی آن را سرزنش و  نهی می کند.
دنیای امروز نیز عاری از تخلف و هنجارشکنی و قانون گریزی نبوده و حتی شاید پیشرفت تکنولوژی و زندگی مدرنیته نوع و میزان جرم ها و تخلف ها و قانون گریزی ها را از لحاظ کمی و کیفی تحت تاثیر قرار داده است که از گوشه و کنار بخش هایی از آن به گوش می رسد؛ در کنار این تغییرات کمی و کیفی توزیع سریع محتواها در بین افراد و فارغ از مرزهای جغرافیایی تکه ای از این تکنولوژی است که امروزه مورد توجه است و به یک آوردگاه رسانه ای در سبقت برای انتشار اخبار تبدیل شده است.
تلاش برای اولین بودن ها در بین رسانه های رسمی و زرد و صفحه هات اجتماعی گاهی منجر به خطاهای سهوی می شود که  تبعات آن جبران ناپذیر است که می طلبد مخاطبان به سواد رسانه ای مجهز بوده تا کمتر مورد آسیب قرار گیرند اما همیشه اشتباهات سهوی نیستند که اخبار ر از مسیر واقعیت به دور می سازند بلکه گاهی جریان رسانه ای سعی دارد با وارونه جلوه دادن اتفاقاتی یا کم و زیاد کردن آن به هدف هایی از پیش تعیین شده دست یابد و در این مسیر فعالیت خواهد کرد.
امروز شاید جریان پیچیده و درهم تنیده شده این جریان های رسانه ای در جهان یک زمین جنگ باشد و این برای کشور ما که مانع منافع بسیاری از کشورهایی است که قصد چپاول و غارت کشورهای مظلوم را داشته و  آزادی، استقلال و ظلم ستیزی را به معنای واقعی پیاده کرده بیشتر باشد و بسیاری از این جریان ها تلاش می کنند تا از هر عرصه ای برای ضربه زدن به کشور استفاده کنند و یکی از این عرصه ها بستر اطلاع و خبر است که با هدف جدا کردن مردم از انقلاب و نظام و ناکارامد نشان دادن آن کلید خورده و در این راه از هر حربه و راهی استفاده کرده و آن را دست مایه ای برای بهانه و پیاده کردن نقشه های خود قرار می دهند.
*پرداختن غیر حرفه ای و رقابت برای سبقت در انتشار ، مانعی برای پرداختن به زوایای واقعی اتفاق شد 
اینبار بهانه و جریانی که قرار بود دست مایه یک سناریو کامل شود و به شکل های مختلف اما با واقعیتی تحریف شده مطرح شود پرونده ای در اصفهان بود که فردی به زنان در اصفهان شلیک کرده است؛ البته گاهی بیان اینکه یک جریان رسانه ای از کجا شروع می شود، سخت باشد اما به نظر می رسد در این اتفاق رسانه های داخلی با بیان بخشی از این اتفاق، و یا نشر غیر حرفه ای آن و همچنین بازنشر بسیاری دیگر بدون اینکه در کم و کیف آن تحقیقی شود چراغ اولی بود که برای بیان نقل های مختلف از این اتفاق روشن شد.

خیلی زود مطالب این اتفاق به شکل های متفاوت تر و اینبار با جریان های هدف دار مطرح شد؛ سناریو جدید رویکردهای چون ناامنی، دین گریزی و تعصب را هدف قرارداده بود و با تغییر کم و کیف این حادثه سعی در بهره برداری از آن شد؛ اما  میان این نقل های متفاوت اینکه اصل ماجرا چیست سوالی بود که محمدرضا حبیبی رئیس کل دادگستری استان اصفهان به آن پاسخ داد، وی اطلاعات منتشر شده را دقیق ندانست و ضمن تکذیب صدمه به پنج نفر در این ماجرا گفت: دستگاه قضایی با قاطعیت و دقت تا صدور حکم به این پرونده رسیدگی می‌کند.
وی در رابطه با جزییات این ماجرا گفت: پس از تشکیل پرونده‌ای در این زمینه، متهم به سرعت بازداشت و در تحقیقات صورت گرفته اعتیاد این فرد به مواد مخدر صنعتی تائید و مشخص می‌شود وی با استفاده از سلاح ساچمه‌ای به تیراندازی به ۳ خانم اقدام کرده است.
رئیس کل دادگستری استان اصفهان ادامه داد: در جریان رسیدگی به این پرونده، فقط یک نفر از آن سه نفر به پزشکی قانونی مراجعه می‌کند و طبق نظر پزشکی قانونی جراحت وارده به این فرد از نوع جراحت دامیه و جزئی بوده است.
وی در ادامه با تکذیب ادعاها در مورد آزاد شدن متهم حادثه بعد از چندین روز گفت: متهم قریب به ۲ ماه بازداشت موقت بوده و تحقیقات مفصل و کاملی در این زمینه صورت می‌گیرد و پس از تکمیل تحقیقات و رفع ابهامات پرونده، به موجب قانون قرار وی به وثیقه تبدیل و با قرار تامین کیفری مناسب آزاد می‌شود.
رئیس کل دادگستری استان اصفهان با تاکید بر اینکه پرونده مسیر قانونی خود را طی می‌کند، گفت: دستگاه قضایی با قاطعیت و دقت تا صدور حکم به این پرونده رسیدگی می‌کند
حبیبی در پایان از رسانه‌ها خواست که در انتشار اخبار دقت کافی را مورد توجه قرار دهند تا موجبات نگرانی افراد جامعه فراهم نشود.
*واقعیت های باور نکردنی از مصرف مواد مخدر صنعتی که در گوشه گوشه کشور گاهی رخ می دهد

«پدری فرزند خود را کشت«، «تعرض پدر به دختر بچه خود«، «پدر و مادر فرزند خود را فروختند« و اینبار هم «تیراندازی به سه خانم در اصفهان» گوشه ای از تیترها خبرهایی است که فقط یک علت دارد و آن هم مصرف موارد مخدر صنعتی است؛ موادی که امروز با گروه های سازمان یافته وارد کشور می شود و علی رغم اینکه بسیاری از این محموله ها و قاچاقچیان توسط نیروهای انتظامی و نظامی کشور کشف و دستگیر می شود اما میزان آن و سرمایه گذاری دشمنان ما به قدری است، که بازهم متاسفانه بسیاری قربانی این دسیسه دشمنان می شوند
فاطمه امیری در گفت و گو با صاحب نیوز اظهار کرد: متأسفانه با رواج مصرف مواد مخدر و دو برابر شدن آمار مصرف کنندگان در میان اقشار مختلف مردم با سطح درآمدهای مختلف بخصوص نوجوانان و جوانان، بالاخص دانشجویان، سوء مصرف مواد توهم زا در سال های اخیر با افزایش چشم گیری مواجه بوده است که این امر باعث بروز مشکلات جدی بسیاری از قبیل مشکلات تحصیلی، شغلی، اجتماعی، خانوادگی، سلامت روان و جسم و یا حتی مشکلات قانونی و ارتکاب جرم شده‌است.
این کارشناس مشاوره ادامه داد: مواد توهم زا یا همان روان گردان ها که در اصطلاح علمی به آن هالوسینوژن می گویند باعث بروز اختلالات ادراکی، حسی و بصری و یا حتی روان پریشی در فرد مصرف کننده می شود و فرد با مصرف آن دچار هذیان گویی و یا توهم شدید می شود.
وی افزود: اگر در صفحه حوادث روزنامه ها نگاه بیاندازیم یکی از متداول ترین اخبار قتل های وحشیانه در اثر توهم مواد مخدر است،مانند مصلح کردن همسر و فرزند یا سر بریدن شوهر و دیگر اتفاقات.
*زمانی که فرد معتاد دچار توهم شود می‌تواند دست به هر جنایتی بزند
وی در مورد حادثه ای که در اصفهان یک مصرف کننده مواد مخدر به خانم ها شلیک کرده بود، گفت: ماجرای تیراندازی به سه خانم هم مسئله‌ عجیبی نیست،زمانی که فرد معتاد دچار توهم بشود می‌تواند دست به هر جنایتی بزند بدون آن‌که بفهمد چه می‌کند.
امیری اظهار داشت: باید قدرت پیشگیری و مبارزه با ورود و فروش مواد مخدر افزایش یابد و در کنار آن جامعه به همراه سازمان‌ها به دنبال ترک دادن معتادان اطراف خود باشند تا کمتر شاهد این مسائل باشیم.
روانشناس و کارشناس مشاوره  تاکید کرد:برخی در گوشه و کنار مبارزه با مواد مخدر در کشور مارا محکوم می‌کنند و انتظار دارند ما دچار سهل انگاری در این مورد شویم، درحالی که هدف اصلی این‌ها افزایش اعتیاد در جامعه و هدر رفتن نیروی جوان کشور ماست، درواقع این توطئه ها باعث می‌شود تا ما در ایران روز به روز شاهد اتفاقات سهمگین تر و فروپاشی خانواده ها باشیم که امر بسیار آسیب‌زا و دارای تبعات جدی برای جامعه ما خواهد بود و دشمنان ما هم همین مسئله را دنبال می‌کنند.
*یک کلاغ و چهل کلاغ سهوی و یا عمدی!
صحبت های این مقام قضایی به خوبی بسیاری از سوالات پیرامون این پرونده و البته کلاغ و چهل کلاغی که برخی از شبکه های اجتماعی در آن انجام داند را نشان می دهد، اشتباهاتی که اگر بخواهیم آن را سهوی بدانیم، باید این نکته را یادآور شویم که خبررسانی نیاز به یک چارچوب و تخصصی دارد که باید آن رعایت شود و کپی نگارها نیز باید از این اتفاقات درس گرفته که هر خبری را منتشر نکرده و درستی و یا نادرستی آن را بررسی کنند.
البته برای برخی از رسانه ها و صفحات که پیشینه آن ها مشخص است و هنوز هم بعد از اینکه به صورت رسمی کلیت ماجرا مشخص شد، در حال سناریو سازی هستند، که تعمدی بودن فعایت آن ها را مشخص می کند؛ البته این بازی در این اتفاق در حالی با شدت انجام می شود که اهداف خاص و البته سنتی آن ها محقق شود اما یکی از اهداف آن ها که قابل توجه است مخفی کردن دلیل اصلی این اتفاق یعنی مواد مخدر  است که انقلاب اسلامی ایران به شدت با آن مبارزه می کند اما این شبکه ها و افراد برای توزیع، تولید و حتی استفاده از آن نقش آفرینند.
*تلاش حامی قاچاقچیان، برای مخفی نگه داشتن علت حادثه
قربانی های مواد مخدر در کشور ما تعداد قابل توجه ای دارند اما  ضد انقلابی و امثال مصیح علینژاد در فشار به کشورمان برای اختلال در سیستم مبارزه با مواد مخدر بر هیچ کسی پوشیده نیست؛ یک مورد آن راه اندازی کمپین #اعدام_نکنید از طریق ارتش رباتی و آلبانی نشین ها و با رپورتاژ خاص علینژاد برای این کمپین بود که تلاش شد بر حکم اعدام بسیاری از مجرمان خطرناک که اتفاقا بخشی از آن ها را قاچاقچیان مواد مخدر تشکیل می دادند اثر بگذارد.
اما این کارزار تنها به این امر بسنده نکرده و با ارائه گزارش های غلط متعدد به کشورهای مختلف مانع ارسال تجهیزات و کمک ها به ایران در مبارزه با مواد مخدر می شود؛ حال آن که به گفته خود مسئولان بین المللی اگر ایران جلوی قاچاق مواد از افغانستان و ترانزیت آن به اروپا را نگیرد سیل مواد این قاره را با خود می برد.
در یک نمونه از این تلاش ها توسط یک رسانه انگیلسی به نام «میل آنلاین رسانه ای شده است»؛ در این گزارش ادعا شده که دولت انگلستان طی سال‌های قبل، به ایران در مبارزه با قاچاق مواد مخدر کمک می‌کرده اما در اعتراض به اعدام قاچاقچیان از چند سال پیش، این کمک‌ها را قطع کرده است.

این گزارش توسط یک کمپین انگلیسی به نام Reprieve (به معنای تعویق اعدام) تهیه شده است؛ این کمپین که علیه اعدام قاچاقچیان در ایران فعالیت دارد، ادعا کرده که دولت انگلستان به علت کمک‌هایی که در سال‌های قبل برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر به ایران ارائه کرده، در اعدام 3 هزار قاچاقچی در ایران، شریک جرم است.
این گروه همچنین مدعی شده که در میان قاچاقچیانی که طی سال‌های اخیر در ایران اعدام شده‌اند، کودکان نیز وجود داشته‌اند. همینطور این گروه حامی قاچاقچیان ادعا کرده که قاچاقچیان اعدامی در ایران، مورد شکنجه قرار گرفته و به طور مخفیانه و بدون وکیل محاکمه می‌شوند.
گزارش این کمپین با هدف اعمال فشار به دولت انگلستان بابت کمک‌هایی که ادعا می‌شود چند سال پیش برای مبارزه با مواد مخدر به ایران کرده، تهیه شده است.
گزارش این نهاد انگلیسی در حالی است که به گفته رحمانی فضلی، وزیر سابق کشور، ایران به عنوان کشور خط مقدم مبارزه با قاچاق مواد مخدر از سوی سازمان‌های بین‌المللی مورد حمایت قرار نمی‌گیرد و حتی دستگاه‌های ایکس‌ری و سگ‌های موادیاب هم مورد تحریم قرار گرفته‌اند.
این اتفاق اصفهان شاید گوشه ای کوچک از تبعات مصرف مواد مخدر است که در کشور رخ می دهد و این حوادث در حالی است که سالانه میلیاردها تومان از سرمایه کشور در مبارزه با مواد مخدر هزینه می شود و متاسفانه سرمایه انسانی قابل توجه ای با اعتیاد کارایی خود را برای جامعه از دست می دهند و همچنین لازم است قاچاقچیان و حامیان آن ها که برای اهداف خود انسان های دیگر را قربانی می کنند، در هر کجای جهان که هستند دسگیر و محاکمه شوند.
مطمئنا بازهم تحریف رسانه ای که برای تخریب مردم فعال شد به بن بن بست رسیده اما حقیقتی که از این جریان ها روشن می شود و نقاب از چهره هایی چون مصی علینژاد می اندازد؛ این نکته را یاداور می شود که جرم این افراد در تباهی خانواده و پیامدهای مواد مخدر اگر بیشتر از قاچاقچیان نباشد، حتما کمتر نبوده و باید محاکمه شده و  تاوان اقدامات خود را بدهند.
اینک این حامیان قاچاقچیان و گزارش گران به ظاهر آزاد که هر روز فشار را بر کشورمان برای مبارزه با قاچاقچیان بیشتر می کنند و با گزارش های خود مانع ارسال تجهیزات مبارزه با مواد مخدر به کشورمان می شوند باید پاسخ این دوگانگی ها و آغشتگی دست خود به خون و و جان و مال مردم ایران را بدهند.
انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما