کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برخورد قضایی با زباله جمع‌کن‌های غیرمجاز

21 مهر 1400 ساعت 17:38

معاون هماهنگی و ارزیابی امور مناطق سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با اشاره به اینکه عوامل پیمانکار شهرداری تهران در حوزه پسماند، لباس فرم و خودروهای وانت با تیپ مشخص و تعریف شده دارند و کاملا با عوامل غیرمجاز قابل تشخیص و تفکیک هستند، از پیگیری برای برخورد بازباله جمع‌کن‌های غیرمجاز خبر داد.


به گزارش بلاغ به نقل از ایسنا، مجید نوربخش با اشاره به افرادی که بیشتر در شب و در برخی محلات تهران بدون لباس فرم و به صورت غیرمجاز اقدام به جمع آوری زباله‌ می کنند، گفت: گونی‌های مواد بازیافتی متعلق به عوامل غیرمجاز هستند که اغلب در ساعت‌های پایان روز و اوایل شب به‌صورت غیرقانونی فعالیت می کنند واین بار را به گودهای اطراف شهر منتقل می‌کنند.

 
او افزود: در موارد بسیار اندکی این عوامل غیرمجاز با پیمانکار پسماند همکاری دارند که در صورت اثبات از سوی سازمان یا مناطق با آنها برخورد و بعضا لغو قرارداد هم شده‌اند. عوامل پیمانکار لباس فرم و خودروهای وانت با تیپ مشخص وتعریف شده دارند و کاملا با عوامل غیرمجاز قابل تشخیص و تفکیک هستند.
نوربخش در پاسخ به سوالی درباره علت عدم پیگیری شهرداری برای برخورد غذایی با موضوع زباله گردی در حالی که برای برخی درآمدهای بسیاری به همراه دارد و از سوی دیگر چهره شهر را نازیبا می‌کند، گفت: برخوردهای قضایی با خودروهای غیرمجاز با استفاده از ظرفیت ضابطین قضایی و پلیس راهور و ادارات حقوقی مناطق ۲۲گانه و سایر دستگاه‌های نظارتی در دست انجام است که البته این اقدام ممکن است زمانبر باشد.
 
معاون سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: از سوی دیگر به دلیل بازخوردهای منفی اجتماعی روش‌های برخورد سلبی با زباله‌گردها، بهترین روش مواجهه و بیشترین تاثیر را در کاهش زباله گردی،   افزایش مشارکت شهروندان در تفکیک در مبدا و عدم تخلیه پسماندهای خشک ارزشمند در مخازن خواهد داشت.
وی درباره استفاده از واژه زباله دزدی به جای زباله گردی اظهار کرد: با توجه به اینکه زباله از مالکیت شهروند خارج و در معبر عمومی قرار گرفته است مسئولیت جمع آوری وحمل آن به شهرداری منتقل شده، لذا هرگونه برداشت زباله که جنس ارزشمند نیست از مخازن موجب کاهش زباله و هزینه های شهری می‌شود و زباله دزدی تلقی نمی‌شود.
 
نوربخش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شهرداری تهران چرا در مواجهه با پدیده زباله گردی در سطح شهر سکوت می کند؟ تاکید کرد: بسیاری از افراد زباله گرد اتباع خارجی، معتادین و آسیب دیدگان اجتماعی و افراد نیازمند هستند که برای امرار معاش به اینکار روی آورده اند و به همین دلیل اغلب دست اندرکاران امر نیز انگیزه کافی برخورد با این افراد را ندارند.


 
بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 455673

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/455673/برخورد-قضایی-زباله-جمع-کن-های-غیرمجاز

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com