معاون سازمان راهداری کشور تاکید کرد

لزوم تسریع در تشریفات گمرکی برای خروج ناوگان از بنادر

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵
کد مطلب : ۴۵۵۶۶۸
معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور بر تسریع فرآیند بارگیری ، انجام سریع تشریفات گمرکی ، کاهش مدت زمان انتظار ناوگان برای خروج از محل بارگیری و همچنین تخلیه سریع ناوگان در مقصد از سوی دستگاههای ذیربط تأکید کرد.
۰
plusresetminus
لزوم تسریع در تشریفات گمرکی برای خروج ناوگان از بنادر
به گزارش بلاغ، بابک طالبی در بازدید از بندرامیرآباد، بر تسریع فرآیند بارگیری، انجام سریع تشریفات گمرکی، کاهش مدت زمان انتظار ناوگان برای خروج از محل بارگیری و همچنین تخلیه سریع ناوگان در مقصد از سوی دستگاه‌های ذیربط تأکید کرد.

وی به دخیل بودن دستگاه‌های مختلف در فرایند حمل کالا و زنجیره اداری میان آن‌ها اشاره و بر ضرورت تسهیل فرآیند خروج کامیون از بنادر با ایجاد رغبت و انگیزه در رانندگان آن‌ها تأکید کرد.

او در پایان بازدید میدانی خود، مسائل و چالش‌های موجود، شرکت‌های حمل و نقل بخش خصوصی مستقر در بندر را بررسی و بر رفع آن‌ها دستوراتی صادر کرد.

مدیرکل بندرامیرآباد نیز گفت: رکورد تخلیه و بارگیری کالا در ۶ ماهه نخست امسال از مرز ۲ میلیون تن گذشت که این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال، ۳۶ درصدی افزایش نشان می‌دهد.

محمدعلی اصل سعیدی پور افزود: بارگیری کالا در بندرامیرآباد با افزایش ۱۳۹ درصدی به میزان ۸۵۰ هزار و ۷۲۵ تن و تخلیه نیز به یک میلیون و ۱۵۱ هزار تن کالا در سال جاری رسیده است.

وی گفت: امسال میزان ترانزیت خارجی افزایش ۱۹۰ درصدی را به ثبت رسانده، که در تاریخ این بندر رقم بی سابقه‌ای بوده است.

 سعیدی پور به پدیده جهانی سازی و پیشرفت روزافزون سامانه‌های زنجیره‌ی لجستیکی تآمین، تخلیه و بارگیری و توزیع کالا در دنیا اشاره  کرد و افزود: بنادر دروازه‌های تجارت جهانی، در ارتقاء توان رقابت پذیری بخش‌های مختلف اقتصادی کشور‌ها هستند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما