کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آموزش حضوری مدارس از آبان با یک‌سوم دانش‌آموزان | مدارس زیر ۳۰۰ نفر بازگشایی می‌شوند

20 مهر 1400 ساعت 17:38

سخنگوی آموزش و پرورش درباره بازگشایی مدارس گفت‌: با احتساب جمعیت ۱۵ میلیونی دانش‌آموزان در حال حاضر یک‌سوم آن‌ها از آموزش حضوری بهره‌مند هستند.


به گزارش بلاغ به نقل از ایسنا، علیرضا کمرئی سخنگوی آموزش و پرورش درباره اینکه در حال حاضر چه تعداد دانش آموز از آموزش حضوری برخوردارند، گفت: با احتساب جمعیت ۱۵ میلیونی دانش آموزان در حال حاضر ۴.۵ میلیون نفر از آن‌ها یعنی نزدیک به یک‌سوم دانش آموزان کشور از آموزش حضوری بهره‌مند هستند.

 
وی افزود: در زمینه بازگشایی مدارس در دسته اول که در آغاز مهر باید بازگشایی می‌شدند، تعداد ۱۹ هزار مدرسه روستایی مجوز دریافت کردند. در دسته دوم اولویت مهارتی ۳ هزار و ۴۶۰ نفر مجوز اخذ کرده‌اند و در اولویت ابتدایی ۳ هزار و ۷۲۰ نفر اعلام کرده بودند که در اول ابتدایی مدارس را دایر خواهند کرد. همچنین دسته دوم از گروه مدارس روستایی، ۵ هزار و ۴۴۵ نفر هستند که شروع به کار کردند.
وی ادامه داد: بازگشایی همه مدارس روستایی و عشایری و مدارس کم‌جمعیت در الگوی بازگشایی قرار دارد. کلاس‌های نوآموزان پایه اول ابتدایی هفته‌ای یک‌بار برای آشنایی با فضای مدرسه و دانش آموزان هنرستانی حضوری است. به این دلیل که دروس مهارتی و کارگاهی دارند و تعداد آن‌ها نیز در کلاس‌ها کم است و از سویی کارگاه‌های آن‌ها عموما در فضاهای وسیع و باز قرار دارد.  
 
کمرئی با اشاره به اینکه برای بازگشایی مدارس جمعیت مدرسه نیز ملاک است، گفت: الگوی بازگشایی ارتباط زیادی با جمعیت مدرسه نیز دارد. از این رو در آبان‌ماه ابتدا مدارس زیر ۳۰۰ نفر بازگشایی خواهد شد و سپس سایر مدارس کشور نیز با اولویت جمعیت در دستور کار قرار خواهند گرفت.
وی گفت: با توجه به اینکه تعداد مدارس کمتر از ۳۰۰ نفر زیاد است. از این رو بخش گسترده‌ای از مدارس شروع به فعالیت می‌کنند.
 
کمرئی گفت: با توجه به وسعت و سرعت واکسیناسیون در کشور و بهبود وضعیت جامعه فرآیند بازگشایی مدارس را بر اساس روندهای بهداشتی در کشور اعلام می‌کنیم. از این رو اگر شرایط تغییر کند و برای مثال متوجه شویم که به علت اجتماع دانش‌آموزان میزان شیوع بیماری افزایش پیدا کرده است، بر اساس اعلام ستاد کرونا و مصوبات جدید آن تصمیات دیگری اخذ خواهد شد.


 
بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 455620

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/455620/آموزش-حضوری-مدارس-آبان-یک-سوم-دانش-آموزان-زیر-۳۰۰-نفر-بازگشایی-می-شوند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com