تاریخ انتشارسه شنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۰
کد مطلب : ۴۵۵۵۸۷
عضو کمیسیون عمران مجلس جزییات وام ساخت سالانه یک میلیون مسکن را اعلام کرد.
۰
plusresetminus
میزان اقساط وام ساخت یک میلیون مسکن اعلام شد

به گزارش بلاغ؛ اقبال شاکری با اعلام این‌که در قانون جهش تولید مسکن میزان تسهیلات بین 200 میلیون تا 450 میلیون تومان پرداخت خواهد شد در پاسخ به پرسش تسنیم درباره سود و دوره بازپرداخت این وام‌ها گفت: سود وام مذکور متغیر و از 5 تا 12 درصد است. به عبارت دیگر بسته به منطقه‌ای که وام پرداخت می‌شود سود آن نیز متفاوت است و در تهران وام 450 میلیون تومانی با سود 12 درصدی و در شهرهای کوچک با سود 5درصدی پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: واحدهای قانون جهش تولید طی دو سال ساخته می‌شوند و پس از تحویل به متقاضیان واجد شرایط بازپرداخت تسهیلات طی یک دوره 18 ساله آغاز خواهد شد.
شاکری با تاکید بر این‌که بانک‌ها مکلف به پرداخت تسهیلات هستند و در صورت عدم همراهی مطابق قانون با آنها برخورد خواهد شد، گفت: متاسفانه بانک‌ها سرکش هستند و به سادگی زیر بار انجام قوانین نمی‌روند. با توجه به همین مسئله به وزیر اقتصاد گفتم که برای ساخت سالانه یک میلیون مسکن بانک‌ها را سرخط بیاورد.

به گزارش تسنیم، محاسبه میزان اقساط وام 450 میلیون تومانی با سود 12 درصدی حاکی از آن است که تهرانی‌ها ماهانه باید حدود 5 میلیون تومان (4 میلیون و 954 هزار و 887 تومان) قسط پرداخت کند.همچنین اگر قرار باشد وام 200 میلیون تومانی برای شهرهای کوچک با سود 5 درصدی پرداخت شود اقساط ماهانه آن 2.2 میلیون تومان خواهد شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان این‌که در طرح جهش تولید مسکن وام ساخت به انبوه‌سازان و سازندگان پرداخت می‌شود گفت: تمامی جوانب اجرای این طرح را در نظر گرفته‌ایم و ما امیدواریم با اجرا و ساخت این تسهیلات شاهد بهبود وضعیت ساخت‌وساز در کشور باشیم.

شاکری با بیان این‌که ظرف یک هفته آینده سامانه برای ثبت‌نام جهت تولید مسکن اعلام می‌شود گفت: بسیاری از مردم تصور می‌کنند که میزان اقساط این تسهیلات بالا است اما در حال حاضر میزان اقساط این تسهیلات حدود ۳ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان تا 5میلیون تومان است که ظرف مدت ۲ تا ۵ سال این تسهیلات به متقاضیان پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: ما در حال حاضر ۱۰ میلیون متقاضی برای بازار مسکن داریم که با احتساب افراد بد مسکن و مجردها، تعداد متقاضیان مسکن به ۱۲ میلیون نفر می‌رسد.

شاکری با بیان این‌که وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده‌امسال ساخت ۲ میلیون واحد مسکونی و سال آینده ۲ میلیون واحد دیگر را آغاز خواهد کرد گفت: چراکه مدت زمان ساخت هر واحد مسکونی دو سال است و ما امیدواریم ۴ میلیون مسکن را بتوانیم ظرف ۴ سال دولت سیزدهم به پایان برسانیم؛ البته در این طرح از افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی و همچنین کمیته امداد هم حمایت‌های لازم را خواهیم کرد و آنها را هم در خانه‌دار شدن سهیم خواهیم کرد.

وی با بیان این‌که وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده است از 4 تا ۵ شرکت بزرگ و سازندگان بزرگ استفاده خواهند کرد و البته با چینی‌ها هم وارد مذاکره شده‌است گفت: وزارت راه و شهرسازی در اجرای این طرح‌ها نظارت عالیه خواهد داشت.

عضو هیئت علمی دانشکده عمران دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان این‌که برای اجرای این طرح در سال اول ۳۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده است گفت: هر ساله متناسب با نرخ تورم میزان تسهیلات اضافه خواهند شد و وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده‌است که ظرف مدت ۲۰ سال تا پایان اقساط این تسهیلات، عموم مردم به ویژه دهک‌های اول را خانه‌دار خواهد کرد. شاکری تصریح کرد: اجرای طرح جهش تولید مسکن، افزایش قیمت مسکن را کنترل کرده و مانع از افزایش قیمت مسکن می‌شود که البته قیمت مسکن تنها تولید مسکن مؤثر نیست بلکه باید مالیات از خانه‌های خالی و مالیات بر عایدی مسکن نیز اجرا شود تا ما شاهد بهبود وضعیت بازار باشیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷