تاریخ انتشاردوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۴
کد مطلب : ۴۵۵۵۷۷
مدیرکل توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی گفت: با توجه به عرضه برنج پاییزه و همچنین کنترل قیمت برنج وارداتی، انتظار می‌رود در همین فصل، قیمت برنج داخلی به ثبات برسد.
۰
plusresetminus
قیمت برنج داخلی به ثبات می‌رسد
به گزارش بلاغ،  حجت براتعلی افزود: در راستای تأمین نیاز بازار در دو مرحله برنج خارجی از سه کشور هند، پاکستان و تایلند در بازار توزیع شد که در مرحله اول صد هزار تن از این انواع برنج از ابتدای شهریور وارد بازار شد و در حال حاضر هشتاد درصد از این برنج، برنج تخصیصی جذب بازار شده است.
 
وی گفت: علاوه بر آن برای استمرار توزیع و رسیدن به ثبات قیمتی، توزیع ۵۰ هزار تن برنج وارداتی دیگر هم از ۱۵ مهرماه در بازار آغاز شده و این روند ادامه دارد به این ترتیب حجم توزیع به ۱۵۰ هزار تن رسیده است.
 
مدیرکل توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی افزود: شرایط توزیع ادامه می‌یابد تا شرایط نسبی برای پایدار شدن بازار برنج ایجاد شود.
 
وی گفت: در حال حاضر قیمت مصرف کننده برنج هندی ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان، تایلندی ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان و پاکستانی ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان است که در سطح شبکه‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی‌های مصرف و واحدهای صنفی منتخب در حال فروش است.
 
براتعلی افزود: این برنج‌ها از محل ذخایر راهبردی شرکت بازرگانی دولتی در حال توزیع است و تا هر مرحله‌ای که نیاز باشد توزیع ادامه می‌یابد تا کمبودی احساس نشود و شرایط برنج در بازار پایدار شود.
 
وی گفت: هدف اصلی برنج وارداتی از یک سو کنترل قیمت این نوع برنج است و از سوی دیگر کنترل نسبی برنج داخلی به طوری که سطح عمومی قیمت برنج داخلی در یک شرایط منطقی قرار گیرد و افزایشی نباشد.
 
مدیرکل توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی افزود: شرایط خشکسالی باعث شد برنج داخلی تا ۱۸ و نیم درصد کاهش تولید داشته باشد و همین موضوع باعث کاهش عرضه و افزایش قیمت شد حتی شیوع کرونا نیز در کاهش تقاضای برنج داخلی تأثیر چندانی نداشت چرا که برنج به عنوان کالای عمده و اساسی در سبد کالای ایرانیان جایگاه ویژه‌ای دارد.
 
وی گفت: با توجه به این که در فصل برداشت برنج پاییزه قرار داریم به نظر می‌رسد در این فصل به دلیل افزایش سطح عرضه و همچنین کنترل قیمت برنج وارداتی بتوانیم بازار برنج داخلی را نیز به ثبات برسانیم.
 
انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰