کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رزمایش مشترک ارتش و سپاه در کویر مرکزی برگزار می‌شود

19 مهر 1400 ساعت 18:37

مرحله عملیاتی رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۰ از بامداد فردا با حضور یگان‌های برگزیده نیروی پدافند هوایی ارتش، نیروی هوافضای سپاه و نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه کویر مرکزی برگزار می‌شود.


به گزارش بلاغ به نقل از فارس، امیر سرتیپ قادر رحیم زاده فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) کشور گفت: مرحله عملیاتی رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۰ از بامداد فردا ( 20 مهر)  با حضور یگان‌های برگزیده نیروی پدافند هوایی ارتش ، نیروی هوافضای سپاه و نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه کویر مرکزی برگزار می‌شود.

 
وی افزود: رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۰ به منظور ارتقای آمادگی رزمی یگان‌ها، ایجاد بازدارندگی، ارزیابی سامانه‌های بومی پدافند هوایی برای مقابله با تهدیدات متنوع، پرحجم و دفاع همه جانبه و ۳۶۰ درجه در فضای جنگ الکترونیک و سایبری، ارتقاء سطح دانش و مهارت کارکنان عملیاتی و فنی، اشراف اطلاعاتی و تمرین هم‌افزایی و هماهنگی مراکز فرماندهی و کنترل ارتش و سپاه در قالب شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور برگزار می‌شود.
امیر سرتیپ رحیم زاده با بیان اینکه تمامی تکنیک و تاکتیک‌های بکار گرفته شده در این رزمایش ترکیبی، بومی و خلاقانه است که متناسب با ساختارها و تهدیدات روز دنیا طرح‌ریزی و اجرا خواهد شد، گفت: استفاده از فناوری‌های نوین از جمله ویژگی‌های برجسته این رزمایش است.
 
فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) تصریح کرد: دفاع از مراکز حساس و حیاتی با اجرای اقدامات آفند جنگالی و سایبرالکترونیکی، دفاع در برابر تهاجم هواپایه دورایستا، مهمات هوشمند، موشک‌های کروز و هواپیماهای باسرنشین و بدون سرنشین پنهانکار از دیگر برنامه‌های این رزمایش است.
وی با تاکید بر اینکه در این رزمایش کارکنان متعهد و پر تلاش ارتش و سپاه دوشادوش یکدیگر تحت کنترل و هدایت عملیاتی قرارگاه مشترک پدافند هوایی کشور مقابله با اهداف هوایی را تمرین می‌کنند، تصریح کرد: کلیه مراحل این رزمایش تحت نظارت و ارزیابی کارشناسان و ارزیابان ستادکل نیروهای مسلح و قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء (ص) برگزار می‌شود.


 
بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 455560

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/455560/رزمایش-مشترک-ارتش-سپاه-کویر-مرکزی-برگزار-می-شود

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com