آسیب‌های بلاتکلیفی در بدنه مدیریتی مازندران روز به روز مشهود است به نظر می‌رسد تداوم وضعیت فعلی چندان به نفع کابینه رئیسی نیست؛ در بدنه مدیریتی استان هم به نوعی شاهد بلاتکلیفی مدیریتی هستیم،مدیران مازندران این روزها در برزخ تغییر و تحول و چشم به تغییر مدیریتی در بدنه استانداری دوخته و هر روز خبرهای مربوط به تغییر استاندار را پیگیری می‌کنند.
۰
plusresetminus
تغییر استاندار ضرورت فراموش شده دولت در مازندران/مدیران انگیزه‌ای برای کار ندارند!
به گزارش بلاغ، مولفه‌های متعددی نسبت به نارضایتی از عملکرد دولت قبل روی میز مردم قرار دارد، برخی از نگرانی‌ها و دلخوری‌ها از دولت در سطح کلان و بخش زیادی از نارضایتی به سطوح محلی باز می‌گردد.

یکی از دلایل حضور مردم پای صندوق‌های رای امید به تغییر و تحول در سطح مدیریتی کلان استان‌ها به ویژه استانداران و پس از آن تغییر مدیریت‌ها بوده است.

بنا به دلایل متعددی نسبت به عملکرد مدیران در دولت روحانی نارضایتی در سطح استان‌های کشور از جمله مازندران وجود دارد و انتظار بود که پس از تغییر دولت و انتخاب وزیر کشور قطار تغییرات در مسیر جابجایی استانداران قرار گیرد.

زمزمه‌های تغییر مدیریتی در استانداری مازندران به صورت جدی‌تری نسبت به سایر استان‌ها بلافاصله پس از معرفی وزیر کشور در محافل مطرح بود و گزینه‌های متعددی از سوی مجمع نمایندگان مازندران به دولت معرفی شدند اما این معرفی‌ها تاکنون منجر به تغییر استاندار دولت روحانی نشده است.

در حوزه مدیریتی استانی هم آمادگی برای تحویل ساختمان سفید استانداری ایجاد شده و احمد حسین‌زادگان در مراسم تجلیل از برترین‌های طرح شهید رجایی به نوعی از مدیران استانی خداحافظی کرده است.

تداوم وضعیت فعلی مدیریتی که نقدهای جدی در بخش‌های مختلف به آن وارد است، زمینه‌ساز کاهش محبوبیت دولت سیزدهم در استان مازندران را فراهم کرده است و تداوم این روند به هیچ وجه به نفع کابینه رئیسی نیست.

 اگرچه گفته می‌شود دولت تلاش دارد فردی را قوی‌تر از مدیریت فعلی در استان مازندران به‌کارگیری کند اما نزد افکار عمومی تعلل در انتخاب مدیر ارشد استانی چندان مورد پذیرش نیست.

در ارتباط با ضرورت تغییر استاندار مازندران،نمایندگان مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی هم با مردم و افکار عمومی و فعالان سیاسی و اقتصادی هم نظر هستند اما بنا به هر دلیل تلاش دارند که به صورت مستقیم در این ارتباط اظهار نظر نکنند.

غلامرضا شریعتی رئیس مجمع نمایندگان مازندران درباره ضرورت تغییر استاندار مازندران و آسیب‌های که متوجه استان است، گفت: همه استانداران و مدیران به این نتیجه رسیدند که بعد از تغییر دولت مدیران استانی هم تغییر می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: مسؤولانی که در حال حاضر مشغول کار هستند به نوعی بلاتکلیف هستند و همین موضوع بیشترین آسیب را وارد می‌کند، دولت برای جلوگیری از این آسیب‌ها دو راه دارد که اولا نسبت به تغییر مدیریتی اقدام کند و اگر نشد مدیران فعلی را به مدت یک سال ابقاء کند.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران خاطر نشان کرد: مدیریت لرزان قطع به یقین باعث کاهش خدمات به مردم می‌شود و بیشترین آسیب از این وضعیت متوجه خود مردم است.

وی با اعلام اینکه توقع ما به صورت کلی این است که اگر تصمیم به تغییر مدیریتی اتخاذ کرده سریعتر تغییرات را اعمال کند، گفت: مردم در این زمینه آسیب می‌بینند.

شریعتی در پاسخ به این سؤال که آیا در سطح وزارتخانه پیگیری‌های انجام شده است، افزود: این طور که به بنده اعلام کردند نهایتا تا پایان مهر استانداران همه استان‌ها تعیین تکلیف می‌شود.

منصورعلی زارعی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی در این ارتباط اظهار کرد: دولت مستقر شده و در حال انتقال است، تغییرات در بدنه مدیریتی زمینه افزایش انگیزه را فراهم می‌کند و همچنین مدیران  استان با ارائه برنامه جدید می‌توانند تغییراتی در روند خدمات‌دهی ایجاد کنند.

وی خاطر نشان کرد: در پایان دولت و شروع دولت جدید تا حدودی انگیزه‌ها کاهش پیدا می‌کند و بیشتر بحث‌ها در استان حول و هوش تغییر استاندار و مدیران اجرایی است و کارشناسان اهل فن هم معتقد هستند که تغییر مدیریتی همزمان با تغییر دولت مرکزی انجام شود یا ابقا شود.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در برخی از حوزه‌ها چون تکلیف مدیران مشخص نیست، شاهد کاهش انگیزه مدیریتی هستیم و این دغدغه افکار عمومی باید جدی گرفته شود.

وی در عین حال افزود: مجمع نمایندگان و مردم به دنبال ثبات مدیریتی دارند و این انتظار است که نماینده عالی مستقر شود، مجمع نمایندگان در حال پیگیری است.

زارعی در پاسخ به این سوال که آیا تداوم مدیریتی استاندار فعلی تا پایان پائیز و اوایل زمستان صحت دارد، پاسخ داد: بنده نمی‌توانم این موضوع را تایید کنم.

علی بابایی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی درباره تغییر استاندار مازندران، اظهار کرد: تجربه نشان داده که فرایند تغییر استاندار حدود یک تا دو ماه زمان نیاز دارد، البته هنوز تا دو ماه نرسیده است.

وی با اعلام اینکه با وزیر کشور در این ارتباط صحبت کردم، گفت: وزیر کشور استدلال‌های خاص خودش را داشته و به ما گفتند که مازندران هم تعیین تکلیف می‌شود.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی اگرچه تلاش داشت که وضعیت استان را عادی جلوه دهد اما در عین حال به بی‌انگیزه بودن مدیریت‌ها هم اشاره‌ای داشت و گفت: بنده در این حوزه تجربه داشتم، زمانی که خودم مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان بودم و دولتییر کرد به مدیران بالا دستی اعلام کردم در صورتی در این حوزه فعالیت می‌کنم که حکم مدیریتی یک سال آینده من ابلاغ شود، تا زمان عدم دریافت حکم سیستم حرف بنده را گوش نمی‌کردند.

وی با اعلام اینکه دغدغه تغییر مدیریتی مردم به جا و به حق است، افزود: پیش‌بینی می‌شود وضعیت مدیریتی استان مازندران طی این هفته یا هفته آینده روشن می‌شود.

بابایی در پایان گفت: افکار عمومی حق دارد و بنده معتقد هستم که این موضوع بر می‌گردد به تفکرات حاکم بر سیستم اداری کشور است،مردم و جریان‌های سیاسی فکر می‌کنند با تغییر استاندار معجز می‌شود،سیستم اداری روال اداری خویش را انجام دهند تا دولت تعیین تکلیف شود و خدمت به مردم نباید منوط به تغییر مدیریت‌ها وابسته باشد.

در بدنه مدیریتی استان مازندران هم به نوعی شاهد بلاتکلیفی مدیریتی هستیم،مدیران مازندران این روزها در برزخ تغییر و تحول و چشم به تغییر مدیریتی در بدنه استانداری دوخته و هر روز خبرهای مربوط به تغییر استاندار را پیگیری می‌کنند.

در فضای رسانه‌ای هم انتشار اسامی افراد موجی از گمانه‌زنی‌ها را تقویت کرده و ضعیف‌ترین خبر تغییر استاندار یا معرفی افراد بیشترین بازتاب‌ها را داشته و همه مترصد تغییر استاندار هستند.

انتهای پیام/
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما