تاریخ انتشاردوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۱
کد مطلب : ۴۵۵۵۲۷
رئیس میدان مرکزی میوه و تره‌بار ساری با اشاره به قیمت 28 هزار تومانی هر کیلو موز در بازار امروز میادین میوه و تره‌بار مازندران گفت: موز یک محصول وارداتی است که با توجه به نوسانات ارزی فعلی کشور، قیمت آن متاثر از نوسانات دلار است و البته با کوچک‌ترین اتفاقات در بحث واردات، تاخیر در ثبت سفارش و تحریم‌ها، چنین مشکلاتی رخ می‌دهد.
۰
plusresetminus
مشکلات ارزی و ثبت سفارش دلایل اصلی گرانی این روزهای موز در بازار/نارنگی ژاپنی درجه یک 10 هزار تومان
امیرحسین فخرآوران در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ  در خصوص چرایی گرانی این روزهای قیمت موز در بازار مازندران، اظهار کرد: در حال حاضر هر کیلو موز در میادین میوه استان 28 هزار تومان است.

وی با اینکه قیمت موز طی هفته گذشته در میادین میوه به کیلویی 34 هزار تومان نیز رسیده بود؛ افزود: با احتساب سود قانونی تا 30 درصدی خرده‌فروشان، قیمت برای مصرف کننده خیلی بالا است و امیدواریم طی روزهای آینده شاهد کاهش قیمت در بازار باشیم.

رئیس میدان مرکزی میوه و تره‌بار مرکز مازندران، خاطرنشان کرد: دلیل گرانی این روزهای موز در بازار بیشتر به ثبت سفارش، تحریم و نوسانات دلار بر می‌گردد و بنظر می‌رسد تنش موز در بازار به مرور زمان مرتفع خواهد شد.

فخرآوران ادامه داد: موز یک محصول وارداتی است که با توجه به نوسانات ارزی فعلی کشور، قیمت آن متاثر از نوسانات دلار است و البته با کوچک‌ترین اتفاقات در بحث واردات، تاخیر در ثبت سفارش و تحریم‌ها، چنین مشکلاتی رخ می‌دهد.

وی اعلام کرد: البته طی روزهای اخیر، پایان ماه صفر و آغاز ماه ربیع الاول و در پی آن آغاز مراسمات و جشن‌ها و افزایش تقاضا، مزید بر علت نیز شده است.

رئیس میدان مرکزی میوه و تره‌بار مرکز مازندران در خصوص وضعیت خرید مرکبات در میادین میوه، عنوان کرد: در حال حاضر تنها مرکبات میادین، نارنگی‌های ژاپنی هستند و محصول دیگری به میدان نیامده است.

فخرآوران تاکید کرد: در حال حاضر هر کیلو نارنگی در میادین میوه بین 7 هزار و 500 تومان الی 10 هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

وی متذکر شد: بسته به کیفیت محصول و همچنین تک رج یا دو رج بودن جعبه نارنگی، قیمت‌ها متفاوت است و قیمت نسبت به سال گذشته، برای باغدار مطلوب‌تر است

رئیس میدان مرکزی میوه و تره‌بار مرکز مازندران با بیان اینکه قیمت سایر ارقام میوه در میادین متعادل و کمبودی نیز در تامین میوه نداریم؛ گفت: سود قانونی واحدهای صنفی بین 20 و نهایتا تا 30 درصد از قیمت فروش می‌باشد.

به گفته فخرآوران، میادین میوه مرکز استان به دلیل قرار داشتن در فصل خرید مرکبات، در روزهای جمعه باز و پاسخگوی مردم و باغداران است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷