تاریخ انتشاريکشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱
کد مطلب : ۴۵۵۵۲۲
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران از برگزاری ۴ جشنواره با موضوع دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت در استان مازندران خبر داد.
۰
plusresetminus
برگزاری چهار جشنواره‌ فرهنگی هنری با موضوع دفاع مقدس در مازندران
به گزارش بلاغ، ، سردار عبدالله ملکی در جلسه هماهنگی جشنواره‌های دفاع مقدس با تبریک درخشش کشتی‌گیران در جام جهانی نروژ اظهار کرد: افتخارآفرینی فرزندان این خطه در آوردگاه‌های ورزش کشتی نشان از غیرت و عزم ملی علوی‌تبارها دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با اشاره به برگزاری یازدهمین دوره جشنواره شعر مقاومت و حماسه «اشک انار» و داستان کوتاه دفاع مقدس «یوسف»، زمان ارسال آثار را تا 13 آبان اعلام کرد وافزود: این دو جشنواره امسال بطور همزمان در نیمه اول دی برگزار می‌شوند.

ملکی موضوعات دو جشنواره را «شهدا»، «هشت سال دفاع مقدس»، «شهدای مدافع حرم و سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی»، «شهدای مدافع امنیت»، «شهدای ترور و هسته‌ای و علمی» و «جنگ نرم» و «مقاومت ملل و بیداری اسلامی» اعلام کرد و گفت: در بخش داستان کوتاه موضوع حماسه و فتح خرمشهر را نیز خواهیم داشت.

 وی با بیان اینکه امسال در مجموع از صاحبان 30 اثر (18 اثر شعر و 12 اثر داستان کوتاه) تقدیر خواهد شد، عنوان کرد: خروجی هر دو جشنواره، چاپ کتاب‌هایی بوده که در دوره‌های قبل شاهد آن بودیم و امسال نیز چاپ کتاب جشنواره را خواهیم داشت.

ملکی همچنین به پنجمین دوره جشنواره هنری «فانوس» اشاره کرد و با بیان اینکه این جشنواره بصورت ملی برگزار می‌شود، بیان داشت: امسال برای اولین بار بخش استانی آن در مازندران برگزار شد.

 وی با بیان اینکه تعداد 709 اثر در قالب‌های مختلف هنری به دبیرخانه ارسال شد، زمان اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان استانی را 28 مهر همزمان با میلاد حضرت رسول اکرم (ص) اعلام کرد و گفت: این جشنواره در 30 رشته هنری در بخش ملی و آزاد برگزار شد و تعداد 29 برگزیده به مرحله ملی راه یافتند.

وی همچنین از برگزاری جشنواره ملی من افتخار می‌کنم «مرد میدان» خبر داد و افزود: این جشنواره با موضوع ثبت خاطرات پیشکسوتان جهاد و مقاومت دفاع مقدس توسط فرزندان و نوادگان پیشکسوتان برگزار می‌شود.

ملکی با بیان اینکه جشنواره «مرد میدان» جشنواره ملی است و اختتامیه‌ آن همزمان با سالروز شهادت سپهبد شهید حاج «قاسم سلیمانی» برگزار می‌شود، تصریح کرد: دبیرخانه این جشنواره از اول مهر در این اداره‌کل آغاز بکار کرد و علاقمندان می‌توانند آثار خود را در قالب فیلم کوتاه 3 تا 5 دقیقه‌ای، قایل صوتی 3 تا 5 دقیقه‌ای، عکس، خاطره و دلنوشته به آدرس الکترونیکی Sajed.mazandaran@gmail.com ارسال نمایند.

 وی مهلت ارسال آثار را تا پایان آبان اعلام کرد و بیان داشت: زمان برگزاری مراسم اختتامیه استانی جشنواره در هفته بسیج خواهد بود.

 مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران هدف از برگزاری جشنواره‌های دفاع مقدس را جریان‌سازی در حوزه ایثار و شهادت و ترویج فرهنگ غنی دفاع مقدس عنوان کرد.

پایان پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما