کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

راهکارهایی برای شما که انگیزه ورزش کردن ندارید

18 مهر 1400 ساعت 10:26

یک اصطلاح طنز بین مردم هست که می‌گویند ورزش از شنبه. این اصطلاح همانقدر که خنده‌دار است نشان‌دهنده این است که ما معمولا دوست داریم کارهای سخت زندگی خود را به تعویق بیندازیم، اگر نه برای انجام یک کار دوست‌داشتنی هیچوقت منتظر شروع اول هفته نخواهیم ماند.


به گزارش بلاغ به نقل از فارس، اگر از آن دسته افرادی هستید که هر شنبه، شروع ورزش را به شنبه هفته بعد حواله می‌دهید و در اواسط هفته نیز از بی‌تحرکی، افزایش وزن و مشکلات ورزش نکردن دچار عذاب وجدان می‌شود، توصیه‌های این مطلب را به کار بگیرید تا برای ورزش کردن دست‌کم تا رسیدن به هدف خود، انگیزه کافی داشته باشید.

اهداف خود را بنویسید

چرا می‌خواهید ورزش کنید؟ اضافه وزن دارید؟ به توصیه پزشک باید تحرک داشته باشید؟ و یا دوست دارید از مزایای ورزش مثل سرحالی در طول روز استفاده کنید؟ هرکدام از این اهداف چیزی است که باید بر روی یک کاغذ بنویسید و در جای مناسبی جلوی چشم خود قرار بدهید. دقت کنید که نوشتن این اهداف روی کاغذ و نه فقط در ذهن، مهم است.
«من ورزش می‌کنم چون به خودم قول دادم خوشتیپ‌تر باشم»، «باید ورزش کنم تا فشارخونم پایین بیاید»، «تا آخر این ماه چربی خون را به عدد مناسب خواهم رساند» و... اینها جملاتی است که مرور آنها وقتی انگیزه ورزش ندارید شما را از جا بلند خواهد کرد.
 

با دوستتان ورزش کنید

داشتن یک همراه خوب برای ورزش کردن خیلی مهم است. چه وقتی به باشگاه می‌روید، چه وقتی در پارک ورزش می‌کنید و چه وقتی در خانه مشغول ورزش هستید، کسی که در کنار شما به صورت فیزیکی یا مجازی در حال ورزش کردن است باعث افزایش انگیزه شما خواهد شد.
البته گاهی اوقات ممکن است همین دوست با کم کردن انگیزه شما مانع تحقق اهدافتان بشود. اما شما همیشه باید آن نفری باشید که انگیزه را به گروه دو یا چندنفره خود تزریق و بقیه را تشویق می‌کنید. اگر هرکس در گروه ورزشی دوستانه نسبت به خودش این حس را داشته باشد، فعالیت ورزشی هیچوقت متوقف نخواهد شد.
 

به خودتان جایزه بدهید

بزرگسالان هم مثل کودکان طرفدار انجام کار خوب و دریافت جایزه هستند. با این تفاوت که شما می‌توانید حجم سختگیری و میزان جایزه را خودتان مشخص کنید. اگر در برگه هدف خود نوشته‌اید که هر ماه سه کیلو وزن کم خواهید کرد یا امروز یک دور، دور پارک بزرگ شهر خواهید دوید، اگر به این هدف رسیدید به خودتان یک پاداش بدهید. مثلا وقت بگذارید و فیلمی را که مدتهاست قصد تماشای آن را دارید، ببینید. و یا به فروشگاه بروید و آن لباسی که مدتهاست چشمتان دنبال آن است را بخرید. حتی اگر لباس امروز اندازه‌تان نیست، مهم نیست. هدف بعدی و پاداش بعدی اندازه شدن لباس موردعلاقه است.

انعطاف‌پذیر باشید

تا اینجا گفتیم که باید در عمل به یک برنامه ورزشی مصمم و منظم باشید. اما این نظم باید با انعطاف‌پذیری هم همراه باشد. اگر به خودتان قول داده‌اید که هر روز حتما دور پارک بدوید اما امروز یک روز گرم است که دویدن در فضای باز نفستان را خواهد گرفت، به این ورزش اصرار نکنید. بلکه در خانه بمانید و همان میزان دویدن را با تردمیل انجام بدهید.
حتی متخصصین رژیم درمانی هم توصیه می‌کنند که در طول رژیم گرفتن و ورزش کردن اگر در موقعیتی خاص قرار گرفتید؛ نه به مقدار اغراق‌آمیز اما با میزان معمول می‌توان از برنامه غذایی و ورزشی برای یک روز و یا چندساعت فاصله گرفت. به هم زدن عادات ورزشی اگر طبق یک برنامه مشخص انجام بشود و در روزهای دیگر ادامه پیدا نکند، به کلیت برنامه شما آسیبی وارد نمی‌کند.


 
بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 455511

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/455511/راهکارهایی-انگیزه-ورزش-کردن-ندارید

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com