تاریخ انتشارشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۲
کد مطلب : ۴۵۵۴۹۴
امروزه به واسطه گسترش ساختمان سازی و ظهور تحولی بزرگ در دکوراسیون داخلی منازل طی سال های اخیر، افراد زیادی هستند که خواهان خرید یک خانه شیک و چشم نواز و یا بازسازی منزل خود هستند. به همین دلیل اغلب به مشورت با کارشناسان متخصص در این حوزه می پردازند تا در نهایت خانه رویایی و مورد نظرشان ساخته شود.
۰
plusresetminus
کناف بهتر است یا گچبری سقف پیش ساخته دکارت استور
به گزارش بلاغ،  امروزه به واسطه گسترش ساختمان سازی و ظهور تحولی بزرگ در دکوراسیون داخلی منازل طی سال های اخیر، افراد زیادی هستند که خواهان خرید یک خانه شیک و چشم نواز و یا بازسازی منزل خود هستند. به همین دلیل اغلب به مشورت با کارشناسان متخصص در این حوزه می پردازند تا در نهایت خانه رویایی و مورد نظرشان ساخته شود.
 
اگر شما هم برای قیمت گچبری سقف پذیرایی منزلتان و یا اجرای سقف کاذب دارای سولات و ابهاماتی در این زمینه هستید و نمی دانید که تفاوت گچ و کناف چیست؟ پس با ما تا پایان این مطلب همراه باشید.
در این قسمت به بیان ویژگی های هر یک از این متریال ها می پردازیم. البته در نهایت تصمیم با شماست که کدام یک را برای طراحی خانه خود انتخاب نمایید.
کناف چیست و رابطه ان با گچبری سقف ؟
یکی از مصالح ساختمانی جدید که در ساختمان سازی ها کاربرد زیادی دارد و در بعضی مواقع جایگزین گچبری سقف نیز می باشد، کناف است.
در واقع پانل های گچی هستند که در طراحی دکوراسیون داخلی خانه و مجتمع های تجاری کاربرد زیادی دارد.
استفاده از کناف فقط برای طراحی سقف خانه نبوده و دارای کاربرد های بیشتری نیز می باشد. این متریال در طرح های مختلف تولید شده تا پاسخگوی هر سلیقه ای باشد.
اگر بخواهیم مصارف دیگر کناف را بیان نماییم، می توانیم به طراحی دیوار با کناف مخصوص آن و یا استفاده از کفپوش کنافی برای کف بنای مربوطه اشاره کنیم که سبب زیبایی هر چه بیشتر محل مورد نظر نیز می گردد.
به عبارتی دیگر سقف و دیوار طراحی شده با کناف در قیاس با گچبری سقف و طراحی های قدیمی که روی دیوار اجرا می شد، دارای وزن کمتری هستند که این امر سبب می شود تا در هنگام وقوع حوادثی مانند زمین لرزه، شاهد تخریب کمتر بنا و به دنبال آن، کاهش خسارت های جانی باشیم.

 
گچبری ساختمانی
یک نوع دیگر از مصالح ساختمانی که از سنگ گچ در دل طبیعت استخراج می گردد گچ است.
سنگ گچ به شکل سولفات دو کلسیم آبدار روی زمین وجود دارد که نحوه پردازش آن به این صورت است که ابتدا خرد شده و سپس به کوره انتقال پیدا می کند و در نهایت به صورت پودرهای ریز و به رنگ  سفید در می آید که برای کارهای ساختمان سازی از آن استفاده می گردد.
انواع سنگ گچ
-سنگ گچ بلوری
-سنگ گچ غیربلوری
-سنگ گچ مرمری
- سنگ‌ گچ خالص
مزیت های استفاده از کناف
برای کارهایی مانند اجرای سقف کاذب، استفاده از کناف سبب افزایش سرعت انجام کار می گردد.علاوه بر این همان طور که در قسمت قبل گفتیم، به دلیل اینکه کناف در طرح های مختلف تولید شده است و دارای تنوع بالایی در این زمینه است، بنابراین برای طراحی داخلی منازل دارای قدرت انتخاب زیادی هستید.
تفاوت کناف و گچبری پیش ساخته در چیست؟
-یکی از تفاوت های مهم کناف با گچ ، وزن آن است که سبک تر می باشد.
-همچنین مدت زمانی که لازم است تا برای اجرای یک پروژه که به طور مثال یک بنای 40 متری است، وقت صرف شود با کناف کاری دو روز می باشد اما در روش قیمت گچبری پیش ساخته به 10 روز زمان نیاز است. بنابراین اگر برای گچبری سقف منزلتان زمان زیادی ندارید، کناف کاری روش مناسب تری است.
-می دانیم که گچ از مصالح قدیمی است و برای گچبری پیش ساخته و سایر کارهای ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد و در قیاس با کناف دارای قیمت بالاتری می باشد.
در این مطلب با بیان ویژگی های مهم گچ و کناف سعی کردیم که راهنمای خوبی برای تصمیم گیری بهتر شما باشیم.گچبری سقف و یا طراحی دیوار و کف منزل با کناف هر کدام مزیت های خودش را دارد و انتخاب هر کدام برای ساختمان بستگی به شرایط بنای مورد نظر  و تجربه و مهارت پیمانکار و متخصص مربوطه دارد.
 
گچبری پیش ساخته پلی یورتان
به دلیل گسترش و پیشرفت روز افزون تکنولوژی در صنعت ساختمان و همین طور در مواد اولیه و تکنیک های ساخت، نیاز به تجهیزات پیشرفته تر نیز بیشتر شده است و دیگر نمی توان از ابزار های سنتی قدیمی استفاده کرد. این روش های جدید در بالا بردن کارایی و کیفیت نهایی در اجزای گوناگون بسیار موثر می باشند.
یکی از مواردی که در این صنعت به سرعت در حال گسترش می باشد، متریال های نوین با بهترین بهره ی ممکن در بخش دکوراسیون داخلی و نمای ساختمان می باشد. یکی از کارآمدترین آنها ابزار ها و المان های پیش ساخته می باشد که در صنعت ساختمان به تازگی بسیار محبوب شده است.
این المان های پیش ساخته در طی چند سال اخیر در دکوراسیون داخلی و نمای ساختمان نیز بسیار کاربرد پیدا کرده اند و جایگزین روش های سنتی پر هزینه و زمان بر شده اند و توانسته اند با در نظر گرفتن نتایج به دست آمده، از خود به آسانی دفاع کنند و جای خود را در این صنعت حفظ کنند.
یکی از این المان های پیش ساخته، ابزار پلی یورتان پیش ساخته می باشد. که ما قصد داریم در این مطلب شما را با تغییر اجمالی این ابزار های پیش ساخته پلی یورتان، آشنا کنیم.
 زیرا که به عنوان کارآمدترین و جدیدترین جایگزین گچبری سنتی شناخته شده است. قبل از برسی این موضوع مختصری درباره خود گچبری پیش ساخته و توانایی های آن صحبت کردیم، پس با ما همراه  باشید.
پلی یورتان به وسیله دکتر اوتو بایر در سال 1930 اختراع شد. در عصر امروز اشکال و انواع گوناگونی از پلی یورتان ها وجود دارد که از لحاظ ظاهری نیز بسیار متفاوت هستند. از پلی یورتان ها در زمینه های مختلف مثل کفش سازی، دکوراسیون، تشک سازی و ... استفاده می شود. با وجود تفاوت هایی که بین انواع آنها وجود دارد ولی ترکیبات شیمیایی همه ی آنها تقریبا یکسان می باشد.
از لحاظ علمی، پلی یورتان به دو جزء شیمایی یعنی پلیمیر و یورتان تشکیل شده است. پلیمر ها طی یکی فرایند شیمیایی به وسیله گروه های یورتانی به هم متصل می شوند و این ماده را ایجاد می کنند. این ترکیب پلیمری بسیار پایدار و ایمن و بادوام می باشد که افراد زیادی هر روز از آنها استفاده می کنند.
این ماده بر خلاف سایر مواد شیمیایی و ترکیبات مصنوعی، در مقابل حرارت بسیار مقاوم می باشد و در زمان گرم شدن ذوب نمی شوند.
از کاربرد های مهم ماده ی پلی یورتان می توان بکارگیری آنها در لاک، مهر، رنگ، الکل و موم، چسسب و فوم می باشد. پلی یورتان ها اغلب به صورت فوم نرم یا سخت مصرف می شوند و جاگزین بسیار مناسب و به صرفه ای برای گچ در دکوراسیون محسسوب می شود.
استفاده از ابزار پلی یورتان به جای گچ علاوه بر اینکه در مصرف هزینه ها صرفه جویی می کند، زمان کمتری را نیز از شما می گیرد.
 
 
 
ابزار پلی یورتان پیش ساخته چیست؟
 
ابزار پلی یورتان، مدلی از مصنوعات تولیدی می باشد که به شکل ابزار های طولی و یا قطعات تزئینی از جنس پلی یورتان هستند.  برای تولید این ابزار ها از پلی یورتان هایی که به صورت فوم سخت در می آیند، مصرف می شود. بهتر است بدانید که ابزار پیش ساخته به راحتی توانسه جایگزین مناسبی برای گچبری های سنتی شود. زیرا معایبی  که در گچبری های سنتی وجود دارد در این ابزار دیده نمی شود.
یکی دیگر از ویژگی های ابزار پلی یورتان ها که برتری آنها را نسبت به گچبری های سنتی بیشتر کرده، این است که طرح های آنها از قبل ساخته شده است و تنها نیاز به نصب دارد که بخاطر وزن سبکی که دارند کار آن سخت و چالش بر انگیز نمی باشد.
راه های ارتباطی برای سفارش از دکارت استور
اتوبان صدر شرقی خیابان قلندری جنوبی کوچه دهم پلاک ۱ واحد ۸
شماره تماس     ۰۲۱-۲۲۶۴۵۰۸۴  ۰۲۱-۲۲۶۴۵۰۸۶  ۰۹۱۲-۵۱۹۰۹۸۲
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴