کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جلسه نمایندگان ۴۲هزار گروه جهادی برای احیای یک وزارت‌خانه

17 مهر 1400 ساعت 17:55

حدود یک هفته پس از تاکید سید ابراهیم رئیسی بر احیای دوباره جهاد سازندگی برای آباد کردن روستاها و مناطق محروم کشور، امروز جلسه احیای جهاد سازندگی با حضور پیشکسوتان جهادگر و مجمع جهادگران بسیج به نمایندگی از ۴۲ هزار گروه جهادی برگزار شد.


به گزارش بلاغ به نقل از همشهری آنلاین، رئیس دولت سیزدهم در سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد گفته بود که «باید زیرساخت‌های روستا مهیا شود و برای تحقق این مهم نیاز به احیای جهاد سازندگی داریم و این موضوع در دستور کار دولت است. مرور زمان نشان داد با ادغام جهاد و کشاورزی امر جهاد مغفول مانده است.»
البته پیش از این هم «سیدجواد ساداتی نژاد» وزیر جهاد کشاورزی از تقدیم لایحه احیای جهادکشاورزی در آینده نزدیک خبر داده و تاکید کرده بود: با توجه به‌ دستور رییس جمهوری مبنی بر احیای جهادسازندگی و مدیریت یکپارچه در روستاهای کشور به‌زودی در وزارت جهادکشاورزی در این خصوص برنامه‌ریزی می‌شود.» وزیر جهاد کشاورزی همچنین در حکم خود به «اسماعیل قادری فر» سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، بر تمهید مقدمات لازم برای تبدیل این سازمان به سازمان جهادسازندگی کشور تاکید کرد.
«جهاد سازندگی» بهار سال ۱۳۵۸ و در حالی با هدف بهبود معیشت و افزایش رفاه زندگی جامعه روستاییان به فرمان بنیانگذار انقلاب اسلامی تاسیس شد که آن زمان ضرورت های شکل گیری چنین نهادی احساس می‌شد. چرا که مدیران دولتی حکومت پیشین در روستاها چندان با اهداف انقلاب همسو نبودند و جهاد سازندگی در پی آن بود که با پشتیبانی نیروهای در راستای تحقق از آرمان‌های انقلاب و حل فوری و بدون فوت وقت مشکلات در دستور کار  قرار دهد.

 
حالا هم به نظر می‌رسد دولت سیزدهم در تلاش است برای عیان کردن روحیه جهادی و پیشبرد وعده های انتخاباتی اش با فرمت جهادی در جهت رفع مشکلات مردم و کشور بر آمده و گام جدی در جهت هدف اصلی اش یعنی احیای اعتماد عمومی بردارد.
 امروز با حضور پیشکسوتان جهادگر و مجمع جهادگران بسیج به نمایندگی از ۴۲ هزار گروه جهادی برگزار شد و به نظر می رسد دولت با احیای این نهاد به دنبال ساماندهی و یکپارچه‌سازی گروه های جهادی فعال در کشور در راستای آبادسازی روستاها و مناطق محروم باشد.
 
 جلسه نمایندگان ۴۲هزار گروه جهادی برای احیای یک وزارت‌خانه
 جلسه نمایندگان ۴۲هزار گروه جهادی برای احیای یک وزارت‌خانه
 
 جلسه نمایندگان ۴۲هزار گروه جهادی برای احیای یک وزارت‌خانه


 
بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 455457

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/455457/جلسه-نمایندگان-۴۲هزار-گروه-جهادی-احیای-یک-وزارت-خانه

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com