کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه سرخ‌رود:

ازدواج از ستون‌های زندگی بشر است/ دشمن به‌دنبال عادی‌انگاری طلاق برای عدم تشکیل خانواده

16 مهر 1400 ساعت 20:29

امام جمعه سرخ‌رود با بیان اینکه تقوا در عرض همه ابعاد و اضلاع زندگی است، گفت: یکی از ستون‌ها، قوام و شکل‌دهنده زندگی بشریت امر مهم ازواج است که تقوا در این مسیر نورانی بسیار مثمر ثمر خواهد بود.


به گزارش بلاغ؛ حجت‌الاسلام مهدی تقی‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه سرخ‌رود که در مصلی این شهر برگزار شد، با اشاره به اینکه ایمان یعنی آرامشی که هیچ طوفانی نمی‌تواند آن را به هم بزند، اظهار کرد: ایمان و تقوا ملاک اصلی انتخاب همسر است؛ در سایه ایمان و تقواست که روابط عمیق عاطفی بین زوجین ایجاد می‌شود. نزد چنین همسرانی، زمینه تا حدود زیادی برای پرورش صحیح فرزندان فراهم است و زن و شوهر می‌توانند بر همه مشکلات زندگی، اعم از اقتصادی و روانی فایق آیند و فرزندان خود را مطابق موازین و برنامه‌های دینی تربیت کنند.

وی افزود: دو اصل دین و اخلاق نیک، ملاک‌های اصلی برای شایستگی زن و شوهر است و این اصل چه در دوران جنینی و شیر خوارگی و چه در سایر مراحل زندگی کودک و تربیت او نقش بسزایی دارد.

امام جمعه سرخ‌رود با توجه به‌ حلول ماه ربیع و ازدواج حضرت پیامبر مکرم اسلام و حضرت خدیجه سلام الله علیهما تصریح کرد: با توجه به اهمیت ازدواج از منظر دین و آموزه‌های دینی و علوم وحیانی یک سری سنگ اندازی‌های عمدی و غیر عمدی در مسیر ازدواج جوان‌های عزیزمان است که نیاز به‌همت همگان از دولت مردمی گرفته تا مجلس انقلابی و قوه قضائیه، مسئولین بانک‌ها و نهادها، ادارات، خانه و خانواده می‌بایست نسبت به این سنت حسنه الهی صحه بگمارند.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده عمده‌ترین مشکلات ازدواج را عدم آشنایی به آثار و برکات ازدواج و حمایت همه جانبه حق تعالی در این امر دانست و گفت: چشم به هم چشمی‌ها چه در تهیه جهیزیه‌های کذائی و گرفتن عروسی‌ها در مکان‌های آنچنانی و لیست بلند بالای دعوت‌نامه‌ها و غذاها و پذیرایی در روز عروسی‌ها و نیز تبلیغات سوء و گسترده دشمن در عادی انگاری طلاق برای عدم تشکیل سقف‌های مسقف به خانواده و خانواده بی‌تاثیر در این امر الهی نیست.

وی ادامه داد: خانواده اجتماع کوچکی است که ابتداء با یک مرد و زن تشکیل می‌شود، دو نفری که بناست در تکامل معنوی و رشد مادی یکدیگر مشارکت کنند و بالاتر آن که هریک کمبود دیگری را در اوج محبّت و مودت جبران کنند و چنانچه چیزی آنان را تهدید کرد و آرمان‌های فکری و اعتقادیشان را به خطر انداخت، هر دو به دفاع برخیزند و جهت حیات و زندگی همیشگی خویش با آن مبارزه کنند و برای بقای خویش برنامه ریزی نمایند و نسل خود را دوام بخشند.

امام جمعه سرخ‌رود با بیان اینکه حفظ چشم، گوش، قلب و تمامی اعضا و جوارح از هرگونه خطا و گناه، عفاف است، افزود: حاصل این عفت و حجاب درونی، پوشش ظاهری است؛ به تعبیری لطیف‌تر، حجاب میوه عفاف است و عفاف ریشه حجاب که امری ظاهری و در ارتباط با جسم است.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده خاطرنشان کرد: اگرچه این پوشش برخاسته از اعتقادات و باورهای درونی افراد است اما ظهور در نشئه مادی و طبیعی دارد یعنی پوشش ظاهری افراد و به‌ ویژه زنان را حجاب می‌گویند که مانع از نگاه نامحرم به آنان می‌شود؛ عفت نیز حالتی درونی و نفسانی بوده که توسط آن از غلبه شهوت جلوگیری می‌شود.

وی عفاف و حجاب کامل را لازمه غیرت انسانی دانست و بیان کرد: غیرت به معنای غیریّت است یعنی نه به خودت اجازه‌دهی وارد حریم خصوصی غیر بشوی و نه به غیر اجازه‌دهی وارد حریم خصوصی تو بشود؛ بهترین وسیله‌ای که مانع از نفوذ نگاه حرام در حریم انسان می‌شود حجاب محسوب می‌شود.

امام جمعه سرخ‌رود خاطرنشان کرد: حجاب یک انسان زمانی کامل می‌شود که همراه با پوشش مناسب که بهترین نوع آن چادر است، برخورد و گفتار او نیز با یک شخص نامحرم، در حد لازم و با وقار باشد، بدون حرکاتی که موجب جلب توجه دیگران شود. چنین حجابی هیچ مانعی در راه دانش طلبی و رشد و کمال زن ایجاد نمی‌کند، بلکه او را از بسیاری از خطرات و دام‌هائی که آلودگان به شهوات حیوانی در راه دختران و زنان قرار داده‌اند، حفظ می‌کند و پاکدامنی و سلامت و عفت و حیای او را برای شوهرش و اگر ازدواج نکرده، برای مرد آینده‌اش محفوظ می‌دارد.

تکیه اصلی نيروهای مسلح ما در کنار توانمندی‌های نظامی، ایمان به خداوند است

حجت‌الاسلام تقی‌زاده در ادامه گفت: مقام معظم رهبری نيروهای مسلح را حصار و قلعه مستحکم برای کشور و ملت و به‌معنای واقعی کلمه سپر دفاعی در برابر تهدیدات سخت بیرونی و درونی دانستند؛ ایشان در اثنای بیانات خود هشداری به ماجراجویان منطقه‌ای هم دادند و فرمودند آن کسانی که برای برداران خود چاه می‌کنند، خودشان اول در چاه می‌افتند.

وی خاطرنشان کرد: تکیه اصلی نيروهای مسلح ما در کنار توانمندی‌های نظامی، ایمان و تکیه به خداوند است؛ چیزی که در ارتش‌هایی مانند آمریکا وجود ندارد.

امام جمعه سرخ‌رود تصریح کرد: امروز تمام تحليل‌گران سياسی دنیا به این مورد اذعان می‌کنند که هیچ تحول و اتفاقی در منطقه بدون نقش‌ آفرینی ايران به سرانجام‌ نخواهد رسید؛ نيروهای مسلح ما در آماده‌ترین حالت ممکن خود در طول انقلاب اسلامی قرار دارند و انجام رزمایش فاتحان خیبر در شمال غرب تنها گوشه‌ای از این‌ توانمندی‌ها است.

لزوم توجه ویژه به اقتصاد روستا در کشور

وی با اشاره به اینکه سازندگی در بخش‌های مختلف باید جهادی باشد، افزود: در بخش مسکن، در بخش آبادانی شهر و روستا و چه در بخش اقتصاد؛ روستا نیازمند توجه ویژه‌ای است.

امام جمعه سرخ‌رود تاکید کرد: اگر به اقتصاد روستاها توجه شود، کشور در بسیاری از زمینه‌ها به امنیت و مصونيت دست پیدا می‌کند؛ اقتصاد روستا یعنی کشاورزی و دامداری اما امروز در جامعه شاهد سیل مهاجرت از روستا به شهر هستیم.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده یادآور شد: بسیاری از جوانان‌ برای پیدا کردن شغل‌ به شهرها مهاجرت می کنند اما چون شغل مناسب پیدا نمی‌کنند، معمولا در بخش‌های غیر مولد مشغول می‌شوند؛ اگر به اقتصاد روستا توجه شود، علاوه بر امنیت غذایی، بخش عمده‌ای از مشکل اشتغال هم قابل حل خواهد بود.

وی در پایان با بیان اینکه قهرمانی و مدال‌آوری دلاورمردان کشتی ایران در مسابقات جهانی باعث خوشحالی مردم شد، گفت: شاکله اصلی این تیم از مازندران قهرمان پرور بود و این مایه افتخار و مباهات است؛ آن‌ها با رشادت و سرسختی خود دل مردم ایران را شاد کردند.

انتهای پیام/
 
 


کد مطلب: 455430

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/455430/ازدواج-ستون-های-زندگی-بشر-دشمن-به-دنبال-عادی-انگاری-طلاق-عدم-تشکیل-خانواده

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com