تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
کد مطلب : ۴۵۵۳۸۹
عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران اهمیت یادگیری زبان اسپرانتو را مهم دانست و گفت: یادگیری این زبان می‌تواند به‌‌عنوان یک زبان صلح‌آمیز و بی‌طرف در علم و هنر محسوب شود.
۳
plusresetminus
لزوم یادگیری «اسپرانتو» به‌‌عنوان یک زبان صلح‌آمیز در علم و هنر
زهرا کریمی در گفت‌وگو با بلاغ؛ آینده زبان اسپرانتو را در ایران و جهان درخشان دانست و اظهار کرد: ایران دارای اسپرانتیست‌های بسیار فعال و فرهیخته‌ای است؛ مردم صلح‌دوست و با فرهنگ ایرانی در کنار دیگر زبان‌ها، از زبان اسپرانتو نیز برای ایجاد ارتباط با مردم جهان بهره خواهند گرفت.
 
وی با بیان اینکه این زبان به‌عنوان زبانی صلح‌آمیز و بی‌طرف در علم و هنر است، افزود: هرچه ارتباطات بین‌المللی ایران بیشتر باشد و ایرانی‌ها بیشتر به سفرهای خارجی بروند، مردمان دیگر کشورهای جهان نیز بیشتر به کشور ما سفر کنند، استفاده ما ایرانیان هم از زبان‌های مختلف از جمله اسپرانتو بیشتر خواهد شد.
 
عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران تصریح کرد: برخی از علاقه‌مندان به زبان‌آموزی، اسپرانتو را نیز به‌عنوان یک زبان خارجی فرا می‌گیرند اما بخش بزرگی از اسپرانتیست‌های جهان به این زبان به‌عنوان ابزاری برای ایجاد دوستی بیشتر و مبادلات علمی و فرهنگی نگاه کرده‌اند.
 
کریمی ادامه داد: اسپرانتو زبان بسیار مناسبی برای گردشگرانی که در سفرهای خود، به دنبال شناخت عمیق‌تر جامعه و فرهنگ مردم دیگر کشورها هستند، است چراکه اسپرانتیست‌ها در سراسر جهان با روی گشاده از اسپرانتیست‌های دیگر کشورها استقبال کرده و به آنان جهت یافتن مکانی برای اقامت یا بازدید از مناطق دیدنی کمک می‌کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: یادگیری زبان اسپرانتو از دیگر زبان‌های خارجی بسیار آسان‌تر است و اسپرانتیست‌ها راحت‌تر می‌توانند زبان‌های دیگر از جمله، انگلیسی، فرانسه، ایتالیایی، اسپانیایی و حتی چینی و ژاپنی را فرا گیرند. به‌علاوه اسپرانتیست‌ها، حتی اگر سفر هم نکنند، می‌توانند دوستان فرهیخته‌ای را از طریق اینترنت در سراسر جهان پیدا کنند.
 
عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران گفت: فرصت آموزش‌های مجازی در دوران کرونا به ما آموخته‌ که با بهره‌گیری از فناوری نوین می‌توان از راه دور هم به خوبی به امر آموزش پرداخت؛ امیدوارم که در آینده نزدیک، علاقه‌مندان در ایران و کشورهای منطقه برای یادگیری زبان اسپرانتو در دوره‌های مختلف این زبان در دانشگاه مازندران شرکت کنند.
 
کریمی در پایان یادآور شد: زبان اسپرانتو به‌صورت یک دوره رسمی در مقطع کارشناسی و هم‌چنین به‌عنوان زبان دوم در دیگر رشته‌هایی مانند آموزش زبان خارجی، زبان‌شناسی و گردشگری در دانشگاه مازندران ارائه شود.
 
انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴