تاریخ انتشاريکشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۶
کد مطلب : ۴۵۵۳۲۴
معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: مطالعات کارشناسی ساخت ۴۰ شهرک مسکونی جدید در ۱۴ استان، با ظرفیت احداث ۱۳۲ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی، آغاز شده است.
۰
plusresetminus
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید: 40 شهرک مسکونی جدید در کشور ساخته می‌شود
به گزارش بلاغ، حبیب‌الله طاهرخانی درباره طرح ساخت شهرک‌های مسکونی، اعلام کرد: تاکنون شرکت عمران شهر‌های جدید، مطالعات کارشناسی ساخت ۴۰ شهرک مسکونی جدید در
۱۴ استان، با ظرفیت احداث ۱۳۲ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی را آغاز کرده است. این شهرک‌ها برای سکونت ۴۳۰ هزار نفر برنامه‌ریزی‌شده که امیدواریم ساخت و عرضه این واحدها به‌تدریج صورت گیرد و زمینه‌ساز رونق و تولید مسکن در کشور شود.  وی با بیان اینکه از این تعداد سه شهرک در منطقه کلانشهری پایتخت یعنی استان‌های تهران و البرز قرار دارد، افزود: دو شهرک در شرق و جنوب غربی استان تهران با مساحت 1438 هکتار و ظرفیت احداث ۱۶ هزار و ۶۷۰ واحد مسکونی و جمعیت‌پذیری ۵۵ هزارنفری در دستور کار قرار دارد. طرح ساخت این دو شهرک در حال سیر مراحل تصویب استانی است. یک شهرک هم با مساحت ۳۰۰ هکتار، جمعیت‌پذیری ۲۶ هزار نفر و ظرفیت احداث هفت هزار و ۸۸۰ واحد مسکونی، در استان البرز در حال طی مراحل استانی است.

معاون وزیر راه وشهرسازی ادامه داد: هنوز نقشه‌ها و محدوده شهرک تأیید نشده و برای اینکه مشکلی نظیر تحریک زمین‌خواران و سوءاستفاده به‌وجود نیاید، بعد از تکمیل مراحل تصویب استانی و تایید در شورای‌عالی شهرسازی و معماری اعلام می‌شود.

طاهرخانی درباره  مطالعات شهرک‌سازی در سایر استان‌ها هم گفت: در استان اصفهان یک شهرک به مساحت 1459 هکتار، جمعیت‌پذیری ۲۹ هزار نفر و ظرفیت احداث هشت هزار و ۷۹۰ واحد، در استان کردستان یک شهرک با مساحت ۴۰۳ هکتار، جمعیت‌پذیری ۲۷ هزار نفر و ظرفیت احداث هشت هزار و ۱۸۰ واحد مسکونی مدنظر قرار گرفته و در شش شهر استان مازندران نیز ساخت ۱۰ شهرک با مجموع مساحت ۷۳۷ هکتار، جمعیت‌پذیری ۶۰ هزار و ۱۰۰ نفری و ظرفیت احداث ۱۸ هزار و ۲۱۰ واحد مسکونی برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: در استان گلستان هفت شهرک در هفت شهرستان به مساحت 1820 هکتار برای ساخت ۲۶ هزار و ۸۲۰ واحد مسکونی و جمعیت‌پذیری ۸۸ هزار و ۵۰۰ نفر احداث خواهد شد و در استان آذربایجان شرقی نیز دو شهرک احداث می‌شود که یکی در دست مطالعه است و دیگری با مساحت ۲۶۹ هکتار و جمعیت‌پذیری ۲۵ هزار و ۸۰۰ نفر در قالب هفت هزار و ۸۲۰ واحد مسکونی احداث می‌شود.

معاون وزیر راه وشهرسازی ادامه داد: در استان هرمزگان دو شهرک با مساحت
865 هکتار، در کرمان یک شهرک با مساحت۳۵۰ هکتار و در اردبیل یک شهرک با مساحت ۲۸۵ هکتار احداث خواهد شد. ضمن اینکه در استان فارس هفت شهرک، یزد سه شهرک و در استان‌های خراسان جنوبی و سمنان یک شهرک احداث می‌شود.
طاهرخانی درباره مشمولان سکونت در این واحدها و شرایط آنان، گفت: بخشی از واحدهای مسکونی در این شهرک‌ها در اختیار وزارت راه و شهرسازی است که از طریق ثبت‌نام‌هایی که برای افراد فاقد مسکن انجام می‌شود قرار خواهد گرفت. شرایط متقاضیان واحدهای مسکونی شهرک‌ها، همان شرایط متقاضیان پروژه‌های مسکن وزارت راه و شهرسازی است.
 
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما