طلسم کشتی‌گیر آمریکایی بالاخره شکست

یزدانی و زارع با طلای جهان دل مردم را شاد کردند

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۴
کد مطلب : ۴۵۵۳۱۹
کسب دو مدال طلا توسط حسن یزدانی و امیرحسین زارع و صعود 4 آزادکار به فینال ماحصل نمایش درخشان کشتی‌گیران ایرانی در روز دوم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان 2021 بود.
۰
plusresetminus
یزدانی و زارع با طلای جهان دل مردم را شاد کردند

به گزارش بلاغ؛ روز دوم از مسابقات کشتی قهرمانی جهان 2021 روز گذشته با برگزاری رقابت‌های 4 وزن دوم آغاز شد. علیرضا سرلک در ۵۷، امیرمحمد یزدانی در ۶۵، محمد نخودی در ۷۹ و کامران قاسمپور در وزن ۹۲ کیلوگرم نمایندگان ایران در چهار وزن دوم بودند. در وزن 57 کیلوگرم، علیرضا سرلک در دور نخست استراحت کرد و سپس مقابل جوزپه ویلارو از اکوادور با نتیجه ۱۱ بر صفر به برتری رسید و راهی یک چهارم نهایی شد. او در مرحله یک چهارم نهایی در یک مبارزه سخت مقابل آرین سیوترین از بلاروس در حالیکه از حریف خود عقب بود در دقیقه پایانی مبارزه جبران کرد و در نهایت با نتیجه ۷ بر ۶ به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. علیرضا سرلک در مرحله نیمه نهایی برابر سلیمان آتلی دارنده مدال‌های نقره و برنز جهان از ترکیه به روی تشک رفت و در حالیکه از حریف عنوان دار خود عقب بود در ثانیه‌های پایانی موفق شد دو مرتبه حریف خود را در خاک بنشاند و با یک بارانداز در نهایت ۷ بر ۴ صاحب برتری شود و به فینال برسد. سرلک امشب برای کسب مدال طلا به مصاف توماس گیلمان از آمریکا می‌رود.

در وزن ۶۵ کیلوگرم امیرمحمد یزدانی در دور نخست مقابل گابریل جاناتچ از اتریش با نتیجه ۱۰ بر صفر به برتری رسید و در دومین مبارزه و در مرحله یک هشتم نهایی نیز مقابل سباستین ریورا از پورتریکو ۱۳ بر ۳ به برتری رسید. یزدانی در سومین مبارزه و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل کریستوف بینکوفسکی از لهستان به روی تشک رفت و در پایان به سختی با نتیجه ۴ بر ۲ به پیروزی رسید و راهی نیمه نهایی شد. یزدانی در دیدار نیمه نهایی این رقابت‌ها برابر علی بک عثمان اف از قرقیزستان به روی تشک رفت و در پایان در یک مبارزه سخت در حالیکه ۴ بر ۴ از حریف خود عقب بود در ۳ ثانیه پایانی یک امتیاز گرفت و با نتیجه ۵ بر ۴ به برتری رسید و راهی فینال شد. یزدانی برای کسب مدال طلای جهان امشب به مصاف زاگیر شاخیف از روسیه می‌رود.

در وزن ۷۹ کیلوگرم محمد نخودی در مبارزه نخست مقابل کانوا از ایتالیا با نتیجه ۱۱ بر صفر به برتری رسید و در یک هشتم نهایی نیز مقابل آرمان آواگایان از ارمنستان با نتیجه ۸ بر ۴ به برتری رسید و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. او در سومین مبارزه مقابل سیف الدین آلکما از فرانسه به روی تشک رفت و در یک مبارزه آسان با نتیجه ۱۱ بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. نخودی در مرحله نیمه نهایی مقابل نیکا کنچادزه از گرجستان به روی تشک رفت و در یک مبارزه زیبا و سخت با نتیجه ۶ بر ۵ به برتری رسید تا پنجمین فینالیست ایران در این رقابت‌ها شود.

در وزن ۹۲ کیلوگرم کامران قاسم پور در دور نخست استراحت کرد، سپس مقابل آندریل ولاوسف از اوکراین به روی تشک رفت و با کسب برتری ۷ بر صفر راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. قاسم پور در مرحله یک چهارم نهایی مقابل ایراکلی متسیتوری از گرجستان به روی تشک رفت و در یک مبارزه برتر با نتیجه قاطع ۱۰ بر یک به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. قاسمپور اخرین نماینده ایران در ۴ وزن دوم، در مرحله نیمه نهایی برابر جی دن کاکس دارنده مدال‌های طلای جهان و برنز المپیک از آمریکا به روی تشک رفت و در پایان این مبارزه سخت با نتیجه ۳ بر ۳ و با توجه به اخطار بیش‌تر حریف قدرتمند آمریکایی، به برتری رسید و راهی فینال شد.

قهرمانی شیرین حسن یزدانی
اما شب گذشته دیدارهای نهایی وزن 86 و 125 کیلوگرم نیز برگزار شد که طی آن حسن یزدانی موفق شد با برتری برابر تیلورآمریکایی به مدال طلای جهان دست یابد. حسن یزدانی دارنده مدال‌های طلا و نقره المپیک و ۲ طلای جهان در مبارزه‌ای حساس که بسیاری از کشتی دوستان ایران و جهان در انتظار دیدن آن بودند، برابر دیوید تیلور دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک از آمریکا به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۶ بر ۲ به برتری رسید و برای سومین مرتبه صاحب مدال طلای جهان شد و انتقام ۳ شکست قبلی مقابل تیلور را گرفت.

یزدانی بر خلاف المپیک توکیو که با دستور کادر فنی سعی در اداره کشتی و خودداری از شیوه هجومی خود داشت، اینبار از همان ابتدا رو به جلو بود و با زیر کتف زدن و قوس کردن حریف موفق شد تایم نخست را ۲ بر صفر به سود خود به پایان برساند. در شروع تایم دوم تیلور سعی در زیرگیری داشت اما موفق نشد و یزدانی با همان شیوه همیشگی خود تیلور را در خاک نشاند و ۴ بر صفر جلو افتاد.تیلور در یک دقیقه مانده به پایان موفق شد یزدانی را خاک کند و حساب کار را ۴ بر ۲ کند. تیلور در ثانیه‌های پایانی بار دیگر در خاک یزدانی نشست تا این مبارزه حساس با نتیجه قاطع ۶ بر ۲ به سود یزدانی به پایان برسد. یزدانی پس از برد با فریاد و اشک روی تشک دراز کشید و در آغوش مربیان تیم ملی قرار گرفت و با پرچم ایران دور افتخار زد. یزدانی روز شنبه به ترتیب برابر عظمت دولت بیکوف از قزاقستان‌، اتان راموس از پورتوریکو و آرتور نایفانوف از روسیه به پیروزی رسید و راهی فینال شد.

حسن یزدانی پس از کسب این مدال ارزشمند در گفت‌و‌گویی اظهار داشت: با دعای خیر مردم و پدر و مادرم توانستم این مسابقه را پیروز شوم. امیدوارم دل مردم را شاد کرده باشم. مردم بدانند کم فروشی نمی‌کنم و سعی و تلاش خودم را در همه مسابقات می‌کنم. من همه تلاشم را برای شادی دل مردم انجام دادم. در چند مسابقه که کام مردم تلخ شده بود امیدوارم با این پیروزی از بین رفته و این برتری‌ها ادامه دار باشد.

شب گذشته در وزن 125 کیلوگرم نیز امیرحسین زارع در دیدار فینال به مصاف پتریاشویلی از گرجستان رفت و توانست قهرمان جهان و نایب قهرمان المپیک 2020 را با نتیجه 9 بر 2 شکست داد تا دومین طلایی کشتی آزاد در مسابقات جهانی نروژ باشد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴