نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار مطرح کرد

نابودی 100 هزار شغل با واردات هر یک میلیارد دلار کالای مصرفی

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴
کد مطلب : ۴۵۵۳۱۲
نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار تاکید کرد به ازای واردات هر یک میلیارد دلار کالای ساخته شده 100 هزار فرصت شغلی از بین می‌رود.
۰
plusresetminus
نابودی 100 هزار شغل با واردات هر یک میلیارد دلار کالای مصرفی

به گزارش بلاغ؛ اصغر آهنی‌ها در مورد تصمیم جدید وزارت صنعت مبنی بر ممنوعیت واردات لوازم خانگی کره‌ای با توجه به تولید داخل گفت: بهترین حمایت از معیشت مردم این است که برای آنها ‌اشتغال و درآمد ایجاد کنیم. در کشور ما توانمندی مناسبی از نظر نیروی انسانی و کارخانجات مختلف وجود دارد که باید به بهترین نحو از آن استفاده شود و تولیدی که قابلیت صادرات دارد باید تقویت شود و از آن طرف نباید اجازه دهیم ارز حاصل از صادرات صرف واردات کالای مصرفی شود که توان تولید در داخل داریم. به ویژه اینکه در شرایط بحران و جنگ اقتصادی قرار داریم که باید قدر ارز حاصل از صادرات خود را بیشتر بدانیم.

نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار گفت: از طرف دیگر تولیدکنندگان وظیفه دارند با به‌کارگیری خلاقیت و نوآوری محصول خوب و با کیفیت و قیمت مناسب تولید کنند تا جایگزین کالای وارداتی شود و حتی در شرایطی که خارج از جنگ اقتصادی هم باشیم باید به وسیله تعرفه محدودیت‌هایی برای واردات کالای ساخته شده ایجاد کنیم که به ارتقای کیفیت تولید داخل و کاهش قیمت منجر شود.

آهنی‌ها گفت: سخنان مقام معظم رهبری بسیار روشنگر و عمیق است، روزی که اعلام شد کالای ساخته شده وارداتی قاچاق را باید آتش بزنید، آقایان این کار را نکردند. اگر این عمل می‌شد و قاچاقچی می‌دید که هستی‌اش نابود می‌شود دیگر دنبال قاچاق نمی‌رفت. الان هم ایشان می‌فرمایند در شرایطی که توان تولید داخل داریم باید از تولید لوازم داخلی به شرط کیفیت و قیمت مناسب حمایت شود. یعنی هم باید ‌اشتغال و هم معیشت مردم حفظ شود.

نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار در مورد اینکه به ازای هر یک میلیارد دلار کالای ساخته شده مصرفی چقدر شغل از بین می‌رود، گفت: واردات کالای مصرفی و نهایی زیرساخت‌های ‌اشتغال را از بین می‌برد و منابعی که صرف تولید داخل شده را ضایع می‌کند. به نظر من هر یک میلیارد دلار کالای وارداتی مصرفی حدود 100 هزار شغل در داخل را از بین می‌برد. از طرفی زمانی که تحریم یکجانبه آمریکا روی داد و دشمن از هیچ کاری فروگذار نکرد، برخی کشورها در کنار او بودند و اکنون که می‌خواهند به بازار ما برگردند باید بدانند شرایط بسیار سخت است و به راحتی نباید بازار کشور را به روی کالاهای ساخته شده آن کشورها قرار دهیم.

آهنی‌ها افزود: گاهی ارز حاصل از صادرات صرف کالاهایی می‌شود که به‌راحتی در داخل می‌توان تولید کرد و اقتصاد کشور را هم می‌توانیم مقاوم کنیم. اگر مقاومت اقتصاد افزایش یابد مطمئن باشید تحریم‌ها معنی خود را از دست می‌دهد.اما اگر بازار داخلی خود را در اختیار کالای ساخته شده مانند لوازم منزل کره‌ای قرار دهیم سرمایه‌های ملی از بین می‌رود و ‌اشتغال هم ایجاد نمی‌شود، بلکه زمینه بیکاری به ویژه در شرایط کرونایی تشدید می‌شود.

نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار در پاسخ به این پرسش که ما در صنعت خودروسازی هم به بهانه حمایت از تولید داخل موانعی برای واردات خودرو ایجاد کردیم اما خودروسازان کیفیت را ارتقا ندادند و قیمت را هم کم نکردند که وی گفت: اگر در خودرو موفق نشدیم به دلیل این است که خودروسازی خصوصی نشد، بلکه خودروسازی رانتی ایجاد شد. ما از نظر توانمندی سخت‌افزاری در خودروسازی توانمند هستیم اما باید مدیریت را خصوصی و قوی کنیم و از بخش‌های رانتی جلوگیری شود.
 
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷