تاریخ انتشارجمعه ۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱
کد مطلب : ۴۵۵۲۵۹
مراسم هفتمین روز ارتحال حضرت علامه حسن زاده آملی در روستای ایرا ، آرامگاه ابدی این عارف وارسته برگزار شد.
۰
plusresetminus
برگزاری هفتمین روز ارتحال علامه حسن زاده در آمل
به گزارش بلاغ، آیین هفتمین روز ارتحال سالک توحیدی و عارف وارسته حضرت علامه حسن زاده آملی امروز در زادگاه مرحوم ، روستای ایرا از توابع بخش لاریجان شهرستان آمل برگزار شد.

همچنین درباره چگونگی دسترسی مردم برای زیارت و قرائت فاتحه بر سر مزارعلامه حسن زاده آملی نیز از سوی خانواده مرحوم اعلام شد ؛ درب اتاقی که قبر ایشان قرار دارد، به روی مردم و علاقمندان کاملا باز و زیارت مزار علامه بدون محدودیت است.

آیت الله حسن حسن‌زاده آملی ملقب به علامه حسن زاده فیلسوف متأله ، فقیه ، عارف ، منجم و مدرس دروس حوزوی شنبه شب در زادگاهش شهر آمل در سن ۹۳ سالگی و پس از یک دوره سخت بیماری به دلیل بیماری قلبی دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.
 

علامه حسن زاده آملی پیش از فوتش وصیت کرده بود که پیکرش در زادگاهش روستای " ایرا " و در آرامگاهی که در یکی از اتاق‌های خانه‌اش ، برای همسرش درست کرده بود به خاک سپرده شود.

علامه حسن‌زاده آملی در اواخر سال ۱۳۰۷ هجری خورشیدی در روستای "ایرا" بخش لاریجان از توابع شهرستان آمل متولد شد، او در ۶ سالگی خواندن و نوشتن را در مکتب‌خانه آموخت و در سال ۱۳۲۳ دروس حوزوی را آغاز کرد.

این عالم وارسته در سال ۱۳۴۲ شمسی از تهران به قم رفت و به مدت ۱۷ سال در دروس علامه طباطبایی ، برادر علامه و سید محمدحسن الهی حاضر شد. این فیلسوف بزرگ ایرانی پس از سکونت در قم ، ۱۴ دوره شرح منظومه ، چهار دوره اشارات ، یک دوره اسفار اربعه و چهار دوره شرح فصوص قیصری را تدریس کرد. شرح تمهید و مصباح الانس نیز از جمله تدریس‌های اوست.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲