تاریخ انتشاردوشنبه ۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۷
کد مطلب : ۴۵۵۱۶۰
پیکر مطهر علامه حسن‌زاده آملی پس از تشییع باشکوه مردم شهرستان آمل عصر امروز برای خاکسپاری به زادگاهش روستای ایرا منتقل و صبح فردا خاکسپاری می‌شود.
۰
plusresetminus
انتقال پیکر مرحوم علامه حسن‌زاده آملی به زادگاهش/خاکسپاری صبح فردا در «ایرا» انجام می‌شود
به گزارش بلاغ، پیکر مطهر علامه حسن حسن‌زاده آملی با یک دستگاه بالگرد از محل سپاه ناحیه شهرستان آمل با حضور جمعی از مسئولان شهرستانی به روستای "ایرا" منتقل شد تا با حضور خانواده مرحوم علامه حسن زاده آملی و اهالی این روستا به خاک سپرده شود.

علامه حسن زاده آملی پیش از فوتش وصیت کرده بود که پیکرش در زادگاهش روستای ایرا خاکسپاری شود و به درخواست و اعلام خانواده ایشان، این انتقال انجام شده است.

در همین حال دبیر ستاد ارتحال علامه حسن‌زاده آملی گفت: به دلیل فضای محدود روستای ایرا محل خاکسپاری علامه حسن‌زاده آملی امکان حضور جمعیت وجود ندارد.

علیرضا شریعت با بیان اینکه با هماهنگی عوامل نظامی و انتظامی بر اساس تصمیم ستاد ارتحال از ورود شهروندان به روستای ایرا جلوگیری می‌شود گفت: حضور در روستا محدود به خانواده و اقوام، مسئولان و برخی عوامل است.

وی با تشکر از هم استانی‌ها از آنها خواست تا به سمت جاده هراز برای ورود به روستای ایرا حرکت نکنند.

این مسئول افزود: تصمیم زمان دفن پیکر این عالم فرزانه به عهده خانواده ایشان است و احتمالا همزمان با اذان صبح، پیکر علامه حسن زاده آملی به خاک سپرده می‌شود.

فرماندارشهرستان آمل ادامه داد: با توجه به اینکه پیکر علامه در منزل ایشان تدفین می‌شود هیچگونه مراسمی برگزار نخواهد شد و مراسم خاکسپاری تنها با حضور اقوام و بستگان ایشان خواهد بود.

 پیکر این عالم وارسته امشب مهمان اعضای خانواده و اهالی روستای «ایرا» است و صبح روز سه‌شنبه به خاک سپرده می‌شود.

 با توجه به ازدحام جمعیت در روستای ایرا و این که دوستداران درخواست وداع با پیکر ایشان را دارند و اعضای خانواده نیز فرصت وداع با پدر را نداشتند، مراسم خاکسپاری صبح فردا برگزار می‌شود.

به گزارش بلاغ، آیین تشیع باشکوه وبه یادماندنی مردم انقلابی شهرستان آمل با پیکر علامه حسن‌زاده همزمان با اربعین حسینی برگزار شد.

این آیین با حضور ده‌ها هزار نفر از مردم و قشر‌های مختلف مختلف مردم و جمعی از مسئولان کشوری و استانی در میدان ۱۷شهریور آمل برگزار و بعد از حدود سه ساعت پایان یافت.

آیت الله حسن حسن‌زاده آملی ملقب به علامه حسن زاده فیلسوف متأله، فقیه، عارف، منجم و مدرس دروس حوزوی شنبه شب در زادگاهش شهر آمل در سن ۹۳سالگی و پس از یک دوره سخت بیماری به دلیل بیماری قلبی دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.

علامه حسن‌زاده آملی در اواخر سال۱۳۰۷ هجری خورشیدی در روستای "ایرا" بخش لاریجان از توابع شهرستان آمل متولد شد، او در ۶سالگی خواندن و نوشتن را در مکتب‌خانه آموخت و در سال۱۳۲۳ دروس حوزوی را آغاز کرد.

این عالم وارسته در سال۱۳۴۲ شمسی از تهران به قم رفت و به مدت ۱۷سال در دروس علامه طباطبایی، برادر علامه و سیدمحمدحسن الهی حاضر شد.

این فیلسوف بزرگ ایرانی پس از سکونت در قم، ۱۴دوره شرح منظومه، چهار دوره اشارات، یک دوره اسفار اربعه و چهار دوره شرح فصوص قیصری را تدریس کرد.

شرح تمهید و مصباح الانس نیز از جمله تدریس‌های اوست. او همچنین حدود ۱۷سال دروس ریاضیات، هیات، وقت و قبله را درس داده که کتاب دروس «معرفة الوقت و القبلة» محصول آن درس‌هاست.

علامه حسن زاده آملی، کتاب‌هایی، چون نهج‌البلاغه، اسفار اربعه، کشف المراد، کلیله و دمنه و گلستان سعدی را تصحیح کرده و دیوان اشعاری نیز به چاپ رساند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰