کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دقایقی قبل انجام شد؛

اقامه نماز رهبر معظم انقلاب بر پیکر علامه آیت‌الله حسن‌زاده آملی

4 مهر 1400 ساعت 20:50

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب شامگاه امروز (یکشنبه) با حضور در کنار پیکر آیت‌الله حسن‌زاده آملی، ضمن قرائت نماز و فاتحه با آن عالم ربّانی و سالک توحیدی وداع کردند.


به گزارش بلاغ، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دقایقی قبل بر پیکر عالم ربّانی و سالک توحیدی مرحوم آیت‌الله حسن‌زاده آملی رحمةالله‌علیه اقامه نماز کردند.

براساس اعلام ستاد ارتحال علامه حسن‌زاده آملی پس از اقامه نماز رهبر انقلاب اسلامی بر پیکر علامه حسن حسن‌زاده آملی، پیکر پاک علامه برای انجام مراسم تشییع روز دوشنبه به آمل برگشت داده می‌شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای امروز در پیامی درگذشت عالم ربّانی و سالک توحیدی آیت‌الله آقای حسن‌زاده آملی را تسلیت گفتند.

با تأسف خبر درگذشت عالم ربّانی و سالک توحیدی، آیةالله آقای حسن‌زاده‌ی آملی رحمةالله‌علیه را دریافت کردم. این روحانی دانشمند و ذوفنون از جمله‌ی چهره‌های نادر و فاخری بود که نمونه‌های معدودی از آنان در هر دوره، چشم و دل آشنایان را می‌نوازد و توأماً دانش و معرفت و عقل و دل آنان را بهره‌مند می‌سازد. نوشته‌ها و منشأت این بزرگوار منبع پر فیضی برای دوستداران معارف و لطائف بوده و خواهد بود ان‌شاءالله. اینجانب به همه‌ی دوستان و شاگردان و ارادتمندان ایشان بویژه به مردم مؤمن و انقلابی آمل و جوانان مشتاقی که مجذوب مواضع انقلابی و خلقیات والای انسانی آن مرحوم بودند تسلیت عرض می‌کنم و رحمت و مغفرت و علو درجات ایشان را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.
 


 آیت‌الله حسن زاده آملی که متولد سال ۱۳۰۷ است با مردمی از نسل‌های مختلف در ارتباط بوده و خدماتی به بلندای یک قرن ارائه داده است، پس از پیروزی انقلاب دورانس طلایی برای شکوفایی استعداد و تراوش آثارهای مختلف برایشان بود.

ایشان در سن ۹۳ سالگی پس از تحمل رنج فراوان از بیماری شب گذشته به دیار باقی شتافت.

 


کد مطلب: 455134

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/455134/اقامه-نماز-رهبر-معظم-انقلاب-پیکر-علامه-آیت-الله-حسن-زاده-آملی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com