معاون درمان وزیر بهداشت خبر داد

وجود 100 مرکز قلب دولتی و خصوصی در کشور

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶
کد مطلب : ۴۵۵۰۵۱
معاون درمان وزیر بهداشت از وجود 100 مرکز قلب خصوصی و دولتی در کشور خبر داد و گفت: در شهرهایی که بالای 500 هزار نفر هستند اگر نیمه کاره باشند به بهره برداری خواهد رسید.
۱
plusresetminus
وجود 100 مرکز قلب دولتی و خصوصی در کشور
به گزارش بلاغ، قاسم جان بابایی در حاشیه افتتاح مرکز انژیو گرافی و قلب بازبیمارستان امام خمینی (ره) امل در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در همه استان ها مراکز قلب پیشرفته داریم و با توجه به اینکه برخی از استان های ما پهناور هستند مراکز قلب در شهرستان های بزرگ راه اندازی خواهیم کرد، در سیاست گذاری وزارت بهداشت این است که در همه شهرها بالای جمعیت مراکز قلب پیشرفته تاسیس شود در حال حاضر در همه مراکز استان ها و بیشتر شهرهای بالای 500 هزار نفر جمعیت مراکز قلب پیشرفته دایر است.

وی با بیان شایعه ترین علت مرگ و میر در دنیا و ایران بیمار قلبی است، عنوان  کرد: در مازندران ساری، بیمارستان قلب و قائمشهر بیمارستان تامین اجتماعی  و در بابل نیز بیمارستان دولتی داریم و با افتتاح امروز امل می تواند غرب استان را نیز پوشش دهد  و خدمات دریافت کنند.

معاون درمان وزیر بهداشت ادامه داد: موثریترین درمان بیماری قلب آنژیو گرافی به موقع و تخلیه ان لخته ای که رگ را بسته و احیانا اگر امکان آنژیو گرافی نباشد، تعویض عروق قلب خواهد بود، که موثر ترین اقدام است و در اینجا امکان پذیر است که هم تیم جراحی قلب و هم تیم کارهای داخلی قلب را دارند و  مستقر هستند.

وی تصریح کرد: به دلیل بزرگی شهر امل و وردی استان است مدت هاست این سیاست گذاری شده بود، بیشترین تردد ورودی استان رادارد و گاهی ممکن بود دسترسی قلب و عروق تا شهرهای بعدی میسر نشود و بیمار زمان را ازدست دهند  و در غرب استان نیز مرکز قلب باز و آنژیو گرافی نداشتیم.

جان بابایی از 100 مرکز قلب خصوصی و دولتی در کشور خبر داد و اظهار کرد: در شهرهایی که بالای 500 هزار نفر هستند اگر نیمه کاره باشند به بهره برداری خواهد رسید.

وی در خصوص دلایل تاخیر راه اندازی بیمارستان قلب امل را تامین نیروی انسانی خواند و خاطرنشان کرد: دلیل اول این بود که همه ابعاد کار در نظر گرفته شود و بعد راه اندازی انجام گیرد و همچنین علت تاخیر دیگر وضعیت بد کرونایی در آمل بود که خوشبختانه به عدد پایینی رسیده است و امیدواریم به صفر برسد.

جان بابایی از برنامه های آینده بهداشت و درمان در آمل اشاره کرد و گفت: مرکز سرطان و بخش شیمی درمانی که قسمتی از ان در بیمارستان امام علی راه اندازی شده و مرکز ارین نیز فعال است، جزیی که مانده بخش رادیو تراپی و پرتو درمانی است که به هر حال یکی از درمان های اساسی سرطان رادیو تراپی و شیمی درمانی به شمار می رود، ساختمانش در حال ساخت است.

وی ادامه داد: جزو تعهدات وزارت بهداشت است که دستگاه ان هرچه زودتر تامین شود تا بیماران آملی و شهرهای اطراف خدمات جامع سرطان را دریافت کنند.

معاون درمان وزیر بهداشت مرکز زنان و نوزادان را بزرگترین مرکز زنان استان خواند و اظهار کرد: این مرکز در کنار زایمان طبیعی و سزارین بخش اطفال که 16 اتاق مستقل دارد و همچنین در بیمارستان امام علی (ع) مرکز نوزادان بسیار خوبی دارد که غرب استان را هم پوشش دهد و نوزادانی که به دنیا می آیند و نیاز به ان ای سیو دارند تامین کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای تاسیس بیمارستان بزرگ تر باید فکر اساسی کرد؛ چراکه بیمارستان امام رضا (ع)، ۱۷ شهریور و امام علی فرسوده هستند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴