کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات مازندران اعلام کرد

جلوگیری از تعطیلی ۴۰ کارگاه تولیدی با حمایت بسیج

1 مهر 1400 ساعت 22:04

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات مازندران گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۰ مجموعه تولیدی که در آستانه تعطیلی بودند به کمک سپاه و سازمان بسیج کارگران و کارخانجات استان از تعطیلی جلوگیری و به چرخه تولید بازگشتند.


به گزارش بلاغ، سید جواد حسینیان در حاشیه بازدید از شرکت ریسندگی رضوان و رضوان تاب شهرستان آمل اظهار کرد: با توجه به نامگذاری سال ۱۴۰۰ به نام تولید پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها توسط رهبر معظم و به جهت تحقق فرامین و منویاتشان سازمان بسیج کارگران و کارخانجات در کنار مجموعه سپاه کربلا به کمک دولت آمده تا بتوانیم در حد بضاعت و توان مجموعه سپاه و بسیج در راستای حمایت از تولید مجموعه‌های تولیدی و صنعتی استان مازندران مانع‌زدایی و گره‌گشایی کنیم.


وی بازدید از مجموعه‌های تولیدی و صنعتی استان را از اهم برنامه‌های بسیج کارگران و کارخانجات مازندران دانست و افزود: بسیج ضمن حضور در مجموعه‌های مختلف و خداقوت به عوامل آن، موضوعات و مشکلات مجموعه تولیدی و صنعتی را آمارگیری کرده و در حد توان بضاعت خود رفع موانع و کارگشایی می‌کنیم تا واحدهای در شرف تعطیلی ما بیش از این افزایش پیدا نکند.

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات مازندران تصریح کرد: شرکت ریسندگی رضوان و رضوان تاب شهرستان آمل که جزو شرکت‌های عظیم و دارای قدمت استان و شمال کشور است که حدود ۴۰۰ کارگر در حال فعالیت هستند.

حسینیان در خصوص وضعیت تولید و عرضه این شرکت گفت: در شرکت ریسندگی رضوان و رضوان تاب مواد اولیه به وفور وجود دارد و تولید این شرکت نیز خوب است اما مشکل اساسی بحث فروش است که به دلیل درگیری‌های موجود در کشور افغانستان، متاسفانه صادرات به طور کامل قطع شده و شرکت نتونست صادرات خود را شکل قدیم و ثابت ادامه دهد که همین موضوع باعث شد سوله‌های آن مملو از نخ‌های آماده صادرات شود.

وی با اشاره به اینکه این مجموعه طی دو ماه اخیر هیچ فروشی نداشته اما با این وجود چرخ تولید خود را متوقف نکرد، افزود: آنچه که مشخص است کارگشایی و کمک به این شرکت برای بازار فروش است؛ مدیران این شرکت درخواست تعطیلی دو ماهه به‌صورت موقت را داده و قول دادند تا طی این مدت محصولات تولیدی خود را به فروش رسانده و بلافاصله بعد از دو ماه مجموعه به چرخه تولید بازگردانند.

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات مازندران ادامه داد: رایزنی‌ها و صحبت‌های ابتدایی صورت گرفت و در حد توان سعی می‌کنیم تا از تعطیلی دو ماهه جلوگیری شود و راهکاری دیگر در جهت بازگشت به چرخه تولید ارائه شود.

حسینیان خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که در راستای اهداف سازمان پیگیری می‌کنیم، تشکیل رده و پایگاه‌های مقاومت بسیج در بدنه شرکت‌ها و مراکز تولیدی است که سازمان به واسطه تشکیل پایگاه مقاومت بسیج، می‌تواند در قالب طرح شهید کریمی موانع تولید را رفع و در قالب طرح شهید برونسی خدمات تولید و توزیع و مصرف را ارائه کند.

وی در پایان با بیان اینکه اصحاب رسانه باید تریبون کارگران و کارفرمایان شوند، عنوان کرد: رسانه‌ها به‌عنوان پیشتازان و پیشگامان و طلایه‌داران عرصه خبر به جهت تحقق فرامین رهبر معظم انقلاب جنبش رسانه‌ای و جنبش مطالبه‌گری را در بحث کار و تولید راه‌اندازی کنند و با حضور در مراکز تولیدی، مشکلاتشان را بشنوند.

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات مازندراندر پایان گفت: خبرنگاران آن دسته مشکلاتی که مربوط به مجموعه دولتی است را به گوش مسئول مربوطه رسانده و آن دسته از مشکلاتی که نیاز است سپاه و بسیج ورود پیدا کند به ما اطلاع دهند تا موانع تولید برطرف شود.

انتهای پیام/


کد مطلب: 455031

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/455031/جلوگیری-تعطیلی-۴۰-کارگاه-تولیدی-حمایت-بسیج

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com