تاریخ انتشارسه شنبه ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲
کد مطلب : ۴۵۴۹۸۷
نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: خطر «تحریف» و «مطالبه‌گری» معاندان و مخالفان، دفاع مقدس را تهدید می‌کند و باید این مسئله را جدی بگیریم.
۰
plusresetminus
خطر «تحریف» و «مطالبه‌گری» دفاع مقدس را تهدید می‌کند
به گزارش بلاغ، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در آئین تجلیل و تکریم از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس که در سالن غدیر سپاه کربلای مازندران برگزار شد با گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: بهترین تجلیل‌ها و تکریم‌ها احترام به رزمندگان است چراکه عظمت و ایثار و اجرشان بسیار والا است و ما افتخار می‌کنیم که از این اسوه‌ها تجلیل می‌کنیم.

وی با بیان اینکه همه ارزش‌ها و حماسه‌ها برگرفته از حماسه بزرگ اربعین حسینی است، خاطرنشان کرد: دفاع مقدس با دو خطر مواجه است و مزدوران با تحریف واقعیت‌ها، تاریخ دفاع مقدس را دگرگون نشان می‌دهند و جور دیگر بازگو می‌کنند که باعث می‌شود نسل‌های آینده ما را ظالم و متجاوز و طرف مقابل را مظلوم فرض می‌کند و جلاد و شهید را به جای یکدیگر می‌گذارند و باید مواظب تحریف باشیم.

محمدی لائینی با بیان اینکه مسئله دفاع مقدس مسئله عقلایی است و یکی از عقلانی‌ترین حرکات ملت ایران بوده است، بیان داشت: درباره دفاع مقدس کوتاهی کردیم، کارهای خوب و با ارزشی انجام گرفته اما کم است؛ چراکه تحریف در کمین است و دست تحریف این بخش پر درخشش تاریخ ما را ممکن است، مخدوش کند.

امام جمعه ساری خطر تحریف را خیلی خطرناک دانست و بر ضرورت نگارش و ثبت خاطرات رزمندگان، آزادگان و جانبازان تأکید کرد و ادامه داد: باید آثار دفاع مقدس ماندگار بماند و آیندگان با روایتگری‌های درست و مکتوب و مستند مواجه باشند و مستندسازی و بکارگیری هنر در این بخش هم جای خاص خودش را دارد.

محمدی لائینی تهدید و خطر دوم را خطر طلبکاری معاندان و مخالفان عنوان کرد و ادامه داد: برخی افراد نه تنها در جنگ تحمیلی کمک نکردند اما در سایه امنیت رزمندگان نشستند و از میوه این درخت استفاده کردند و امروز به جای اینکه پاسخگو باشند از ما مطالبه‌گری می‌کنند.

وی افزود: به فرموده امام راحل، انقلاب به هیچ گروهی بدهکاری ندارد و آغوش انقلاب برای کسانی که قصد خدمت دارند گشوده است ولی نه به قیمت طلبکاری آنها و باید مسئله را جدی بگیریم و به کسانی که چنین تفکری دارند نباید میدان داد و از نفوذ چنین تفکری باید به شدت جلوگیری کرد.

امام جمعه ساری پیروزی‌ها و موفقیت‌ها را مرهون تفکر انقلابی دانست و بیان کرد: عقب‌ماندگی‌ها و مشکلات مرهون تفکر لیبرالی و غربزدگی و شرق زدگی است.

محمدی لائینی گفت: باید به جامعه بزرگ رزمندگان، ایثارگران  و جانبازان توجه کرد و رفع مشکلات خانواده ایثارگران را در اولویت بیشتر قرار بدهیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴