کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فرمانده سپاه رامسر عنوان کرد:

اجرای ۴۱۰ برنامه طی هفته دفاع مقدس در رامسر

31 شهريور 1400 ساعت 20:08

فرمانده سپاه رامسر به مناسبت هفته دفاع مقدس گفت : برنامه‌ریزی و اجرای ۴۱ عنوان و ۴۱۰ برنامه در هفته دفاع مقدس شهرستان رامسر


به گزارش بلاغ به نقل از رامسرنوین ، محمدرضا خمسیه در نشست خبری خود در جمع اصحاب رسانه شهرستان رامسر به مناسب فرارسیدن هفته دفاع مقدس ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا گفت: دفاع مقدس را باید یک مدل و الگوی دانشگاهی دانست زیرا که برگرفته از سیره اباعبدالله الحسین ع و شهادت است و این مقوله باعث ماندگاری و حماسه‌سازی در آن دوره انقلاب اسلامی شده است.

وی افزود: نمادهای دفاع مقدس چه در پیشانی بندها و نام عملیات ها و چه در خلوص و ایثار رزمندگان برگفته از معنویت درخشان انقلابی و اسلامی است.

فرمانده سپاه رامسر با اشاره به اینکه دفاع مقدس گنجینه عظیمی است که می‌بایست الگوها و‌ نمادهای آن استخراج شود و سرمایه‌گذاری شود بیان کرد: در دفاع مقدس به تعبیر امام (ره) انقلاب اسلامی به جهان صادر شد و جهان دید که یک ملت چگونه با ایثار و ایستادگی و با همه تحریم‌ها و مشکلات در مقابل زورگویی استکبار جهانی مقاومت میکند و پیروز میدان می‌شود‌.

وی با اشاره به شهادت حاج قاسم سلیمانی که به دست شقی‌ترین دشمنان ملت ایران یعنی آمریکا انجام گرفته است تصریح کرد: حاج قاسم سلیمانی نمونه از رزمندگان بزرگ دفاع مقدس بود که در آن میدان پا به عرصه جهاد گذاشت و باعث خیرات و برکاتی در ابعاد مختلف برای کشور و انقلاب اسلامی شد.

خمسیه تاکید کرد: ما در جنگ ثابت کردیم که میتوانیم روی پای خود بایستیم و با وجود همه تحریم‌ها و مشکلات اما عزت و اقتدار خود را حفظ کردیم و گام به گام در این راستا به خودکفایی رسیدیم.

وی افزود: دفاع مقدس برای دشمنان ما عبرت و برای کشورهای جهان درسی شد تا بتوانند با مقاومت در مقابل استکبار ایستادگی کنند.

این مسئول با اشاره به حماسه‌سازی‌های ملت شریف ایران در عرصه‌های مختلف پس از دفاع مقدس اظهار کرد: جهادی خودکفایی و حماسه علمی از اقدامات بسیار پرشکوهی بود که پس از جنگ با تلاش مجاهدان علمی و اقتصادی ما رقم خورد.

فرمانده سپاه رامسر بیان کرد: ایثار و فداکاری که نمادی از حماسه عاشورا است و به تبع آن در دفاع مقدس شاهد این حماسه‌های بودیم در ایام کرونا توسط کادر بهداشت و درمان و گروه‌های جهادی بسیج رخ داد.

وی هدف والای انقلاب اسلامی را رسیدن به تمدن نوین اسلامی و اتصال به حکومت منجی عالم بشریت دانست و گفت: وعده خدا حق است و باید با فعالیت های جهادی برای دستیابی به تمدن نوین اسلامی تلاش کنیم.

وی با تشکر از اصحاب رسانه و فعالیت فعالان این عرصه در کشور بیان کرد: نشر اخبار امیدبخش و مطالبه‌گری مشکلات برای رفع آن موجب امید و بالندگی در سطح جامعه می‌شود.

خمسیه ادامه داد: در آستانه چهل یکمین سالگرد و بزرگداشت هفته دفاع مقدس هستیم و برنامه هایی برای گرامی‌داشت این هفته با رعایت شیوه نامه های بهداشتی آنگونه که شایسته نام شهداست در نظر داریم که برگزار شود.

وی با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس با اربعین حسینی را پیوند عاشورایی این ایام عنوان کرد و گفت: ۴۱ عنوان و بیش ۴۱۰ برنامه در سطح نهادها، ادرات، محلات و هیئت ها، حوزه‌های مقاومت و پابگاه‌های بسیج با محوریت مساجد در اجرای این برنامه ها نقش آفرینی میکنند.

فرمانده سپاه رامسر با تشریح برنامه های شاخص شهرستانی در این هفته بیان کرد: مانور و رژه خودرویی و موتوری از جوار دو شهید گمنام تا گلزار بهشت زینبیه در اولین روز هفته دفاع مقدس، همایش زنان ایثارگر، پیاده روی نمادین از بقاع متبرکه به سمت یادمان شهدا در جنب مصلی، اجرای طرح نذر خون، همکلاسی و‌تهیه نوشت افزار برای دانش‌آموزان کم بضاعت، احرای طرح بهداشتی شهید سلیمانی و کمک مومنانه با بهره‌گیری از سامانه جامع امین، همایش یاد یاران، دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران از جمله این برنامه ها خواهند بود.

انتهای پیام/


کد مطلب: 454973

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/454973/اجرای-۴۱۰-برنامه-طی-هفته-دفاع-مقدس-رامسر

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com