تاریخ انتشاريکشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳
کد مطلب : ۴۵۴۹۲۹
امام جمعه میاندورود گفت: امروز مجالس دینی ما که باید آگاه رسانی و هدایت مردم را داشته باشند اما متاسفانه دشمن کاری کرده که اسلام منهای روحانیت است و مجالس دینی ما را از روحانیون خالی و مداح محوری می‌کند.
۰
plusresetminus
نمی‌توان در جنگ نرم تعصبی و احساسی رفتار کرد
به گزارش بلاغ، جلسه شورای فرهنگ عمومی میاندورود با حضور اعضای شورا در سالن جلسات فرمانداری میاندورود و با دو موضوع دفاع مقدس و روز شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام رضا محمدنسب امام جمعه میاندورود در این جلسه با اشاره به در پیش بودن هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: باید فرهنگ ایثار و شهادت، پایداری و مقاومت را در جامعه ترویج کنیم.

محمدنسب بیان کرد: اسلام مخالف خرافات گرایی است و آنچه مبنا است و به آن استدلال می‌شود کتاب، سنت، عقل و اجماع عقلا است یعنی عقل و وحی در کنار هم هستند و دشمن شبانه روز در حال کار کردن است تا بگوید اینها با هم سازگار نیستند.

وی با بیان اینکه حقوق بشر برای دولت‌های غربی بهانه‌ایی برای تحت فشار قراردادن دیگر کشورها است، افزود: آیا مردم افغانستان، یمن، سوریه و عراق بشر نیستند که دولت‌های غربی در مقابل ظلم‌هایی که به این مردم شده سکوت اختیار کردند و در مقابل داعش و طالبان را به‌وجود آوردند که در حال ظلم به مردم این کشورها هستند.

محمدنسب با اشاره به حضور گسترده مردم در هشت سال دفاع مقدس، گفت: بسیج کردن مردم در جنگ سخت راحت بود اما امروز در جنگ نرم بسیار سخت است و در این جنگ احساسی و تعصبی وارد شویم به نتیجه نمی‌رسد و باید محققانه باشد.

وی تصریح کرد: امروز عصر ارتباطات است اگر نظر خود را بدون سند و منطق اعلام کنیم موفق نخواهیم شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی میاندورود با تاکید بر اینکه دشمن به‌دنبال حذف روحانیت از اسلام است، خاطرنشان کرد: امروز مجالس دینی ما که باید آگاه رسانی و هدایت مردم را داشته باشند اما متاسفانه دشمن کاری کرده که اسلام منهای روحانیت است و مجالس دینی ما را از روحانیون خالی و مداح محوری می‌کند و خرافات را به مجالس عزاداری ما وارد کردند.

محمدنسب قانون گرایی و توجه به قانون را مهم دانست و گفت: عدم حضور بعضی از مدیران در جلسات و همچنین فرستادن نماینده به جای خود شایسته و مطابق قانون نیست.

همچنین در این جلسه هر یک از اعضا از برنامه‌های خود در هفته دفاع مقدس را اعلام کردند که می‌توان به برگزاری نمایشگاه کتاب مرتبط با هفته دفاع مقدس، معرفی کتاب‌های مرتبط با هفته دفاع مقدس در فضای مجازی، معرفی شهدا، معرفی عملیات‌های دفاع مقدس، برگزاری مسابقه در فضای مجازی، خاطره گویی رزمندگان دفاع مقدس و... اشاره کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲