تاریخ انتشاريکشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۴:۰۹
کد مطلب : ۴۵۴۹۲۴
۰
plusresetminus
تیم ملی والیبال در یک قدمی قهرمانی آسیا تلاش برای رسیدن به چهارمین جام

به گزارش بلاغ؛ تیم ملی والیبال ایران با برتری برابر چین به فینال رقابت‌های قهرمانی آسیا 2021 صعود کرد.

در مرحله نیمه نهایی رقابت‌های قهرمانی آسیا 2021 صبح روز گذشته تیم‌های ایران و چین برابر یکدیگر صف‌آرایی کردند که در پایان شاگردان بهروز عطایی موفق شدند با نتیجه ۳ بر یک از سد چین عبور کنند و راهی دیدار نهایی شوند. بازی فینال امروز یکشنبه برگزار می‌شود و تیم ایران برای رسیدن به جام قهرمانی برابر ژاپن به میدان می‌رود.
نتایج ست شماری دیدار ایران و چین به شرح زیر است:
ست نخست: ۲۵ بر ۲۲ به سود تیم ملی والیبال ایران
ست دوم: ۲۵ بر ۱۷ به سود تیم ملی والیبال چین
ست سوم: ۲۵ بر ۲۲ به سود تیم ملی والیبال ایران
ست چهارم: ۲۵ بر ۱۷ به سود تیم ملی والیبال ایران
میلاد عبادی پور، میثم صالحی، امیر حسین توخته،
علی اصغر مجرد، امین اسماعیل نژاد، جواد کریمی و محمدرضا حضرت پور یاران آغاز‌کننده بازی برای تیم ملی ایران بودند. با توجه به آسیب دیدگی صابر کاظمی پیش از آغاز بازی به دلیل برخورد ناخواسته با یکی از بازیکنان، اسماعیل نژاد از ابتدا در ترکیب قرار گرفت.

دو تیم والیبال ایران و چین در ست نخست، بازی برابر و پایاپایی به نمایش گذاشتند و برتری نسبت به هم نداشتند اما در اواخر ست دفاع‌های مستحکم علی اصغر مجرد اختلاف امتیاز را ایجاد کرد تا در امتیازهای حساس پایانی خیال تیم ملی آسوده شود.

چینی‌ها در آغاز ست دوم شروع طوفانی داشتند و اختلاف ۵ امتیاز را در بازی ایجاد کردند تا نخستین تایم استراحت فنی را ۸ بر ۵ پشت سر بگذارند. سرویس‌های خوب چین، دریافت ایران را با مشکل مواجه کرد تا اختلاف امتیاز افزایش یابد. در نهایت ست دوم با برتری ۲۵ بر ۱۷ چین همراه شد. این نخستین ستی بود که ملی‌پوشان ایران از آغاز مسابقات واگذار کردند تا دو تیم در ست شماری برابر شوند.

در ست سوم چین با امتیاز ۵ برابر پیش آمد و در ادامه به دلیل اشتباه داوری و پایین بودن کیفیت ویدئو چک، چین پیش افتاد اما ملی‌پوشان با کسب ۳ امتیاز متوالی، نخستین تایم استراحت فنی را ۸ بر ۷ پیروز پشت سر گذاشتند. در ادامه چینی‌ها یکبار دیگر بازی را در امتیاز ۱۲ برابر کردند و تا امتیاز ۱۷ پایاپای پیش رفتند. درخشش صابر کاظمی در سرویس و اسپک ایران را ۲۲ بر ۱۸ بار دیگر پیش‌انداخت. در نهایت ایران ۲۵ بر ۲۲ پیروز ست سوم شد.

ست چهارم نیز در ابتدا بازی دو تیم تا امتیاز ۷ برابر پیش رفت اما یک بار دیگر عملکرد بدون نقص صابر کاظمی به کمک تیم آمد و تمرکز چین را بهم ریخت تا اختلاف امتیاز به سود ایران افزایش یابد. ملی‌پوشان دومین تایم استراحت فنی را ۱۶ بر ۱۰ پیروز پشت سر گذاشتند. صابر کاظمی که مصدومیت جزئی از ناحیه بینی داشت از زمان حضورش در زمین روند بازی را به سود ایران تغییر داد. در نهایت تیم ملی با درخشش صابر کاظمی چین را شکست داد. بدین ترتیب تیم ملی والیبال ایران با شکست چین برای ششمین بار به دیدار نهایی رقابت‌های قهرمانی مردان آسیا راه یافت.

میرکاظمی امتیازآورترین بازیکن ایران
ستاره تیم ایران در بازی با چین، صابر میرکاظمی بود. کاظمی با کسب 18 امتیاز، عنوان امتیازآورترین بازیکن این مسابقه را به دست آورد. کاظمی روز جمعه و در مسابقه با چین‌تایپه نیز امتیازآورترین بازیکن میدان بود.بر این اساس تیم ایران 4 امتیاز از سرویس، 50 امتیاز از حمله، 12 امتیاز از دفاع و 27 امتیاز از خطای بازیکنان حریف به دست آورد که در مجموع 93 امتیاز برای ایران به همراه داشت. در مقابل چین، 3 امتیاز از سرویس،
43 امتیاز از حمله، 8 امتیاز دفاع و 33 امتیاز از خطای حریف و در مجموع 87 امتیاز به دست آورد.

عطایی:کار گروهی تیم خیلی خوب بود
بهروز عطایی سرمربی تیم ملی والیبال در پایان دیدار ایران و چین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: چین پیش‌تر تیم ملی ژاپن را با نتیجه سه بر صفر شکست داده بود و بسیار قدرتمند در این رقابت‌ها ظاهر شده است. به همین دلیل سعی کردیم عملکرد این تیم را بررسی کرده و نقاط ضعف و قوت آن را پیدا کنیم. چین در کار تهاجمی بسیار خوب بود و سرویس با ریسک بالا می‌زد. دو مهاجم بلند زن چین عملکرد بسیار خوبی داشتند با این حال فکر می‌کنم به جز ست دوم و به‌خصوص در ست سوم و چهارم نظم تیمی چین را بر هم زدیم تا جایی که این تیم در ست چهارم دچار اشتباهات مکرر شد و خوشبختانه با استفاده از اشتباهات حریف، نتیجه لازم را کسب کردیم.

وی ادامه داد: در جریان این بازی به هر دو تیم فشار آمد. از شروع رقابت‌ها تا پیش از بازی مقابل چین، تیم ایران کم خطا بود ولی امروز به خاطر فشار زیاد بازی در ست اول تا سوم، تیم ایران 11 الی 12 اشتباه در هر ست داشت که نشان‌دهنده حساسیت و فشار بالای بازی بود.

عطایی با ابراز رضایت از کار گروهی شاگردانش در بازی مرحله نیمه‌نهایی، افزود: خوشبختانه کار گروهی تیم بسیار خوب بود. همه بچه‌ها به نوعی به انسجامی تیمی کمک کردند. خوشحالم که این بازی به سود تیم ملی ایران تمام شد. تمام تلاش بازیکنان ایجاد شادی برای مردم ایران است و امیدوارم با دعای خیر مردم، شادی بزرگی برای ملت عزیزمان رقم بزنیم.

بیست و یکمین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی آسیا از روز ۲۱ شهریور با حضور ۱۶ تیم برتر قاره آسیا در چهار گروه چهار تیمی به میزبانی ژاپن آغاز شده و تا ۲۸ شهریورماه ادامه خواهد داشت. تیم ملی والیبال ایران در سال‌های ۲۰۱۱، ۲۰۱۳ و ۲۰۱۹ عنوان قهرمانی آسیا را کسب کرده است و این بار با هدایت مربی ایرانی به دنبال چهارمین قهرمانی در قاره کهن است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰