تاریخ انتشاريکشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۷
کد مطلب : ۴۵۴۹۲۰
یک روزنامه عربی چاپ لندن در گزارشی نوشت: به اعتقاد بسیاری از تحلیلگران، انتقال محموله سوخت ایران به لبنان علاوه بر برهم‌زدن برگ‌های بازی در منطقه، اقتدار مقاومت را نشان داد.
۰
plusresetminus
روزنامه العربی الجدید: فروش سوخت ایران به لبنان برگ‌های بازی در منطقه را بر هم زد
به گزارش بلاغ؛ روزنامه العربی الجدید در گزارشی نوشت: روز ۱۶ سپتامبر از طریق خاک سوریه و مرز زمینی در مرز هرمل - القصیر، نخستین تانکرهای حامل مازوت ایرانی وارد لبنان شد. انتقال نخستین محموله سوخت ایران به صورت زمینی از سوریه به لبنان و تصاویر آن طی چند روز اخیر، در صدر اخبار و تحولات رسانه‌های عربی و غربی قرار گرفته است.

این روزنامه عربی چاپ لندن در ادامه نوشت: به اعتقاد بسیاری از تحلیلگران، این اقدام، برهم‌زدن برگ‌های بازی در منطقه و نشان دادن مجدد اقتدار مقاومت و دبیرکل حزب‌الله لبنان بود که پس از تعلل‌ها و کارشکنی‌های مختلف، ناگزیر شد مستقیما وارد عمل شود و این‌بار در سنگر اقتصاد به کمک کشورش بیاید و به پرونده بحران سوخت کشورش که حاصل تحریم‌های آمریکا و مداخله آمریکا در نظام بانکی لبنان بود، تکانی بدهد. لبنان که در حال دست و پنجه نرم کردن با یک بحران اقتصادی عمیق است، به گونه‌ای که بانک جهانی آن را یکی از شدیدترین بحران‌ها از اواسط قرن نوزدهم تاکنون می‌داند، چند روزی است که به گشایش امور و خروج از بن‌بست امیدوارتر شده است بویژه که همزمان با موفقیت ابتکار حزب‌الله در به حرکت درآوردن پرونده بحران سوخت، دولت لبنان نیز تشکیل شد.

در ۱۹ آگوست گذشته، حزب‌الله لبنان  با اعلام ابتکار خرید سوخت از ایران و خبر حرکت کشتی‌های حامل سوخت از این کشور به سوی لبنان، درباره هرگونه تعرض به آنها شدیدا به آمریکا و رژیم صهیونیستی هشدار داد. پس از آن بود که سفیر آمریکا در بیروت به صرافت افتاد هر طور شده برای انتقال سوخت و برق به لبنان کاری کند به همین دلیل گزینه گرفتن کمک از طریق سوریه بر روی میز آمد و این همان تکان محکمی بود که به پرونده راکد سوخت لبنان وارد شد.

طبق اعلام رسمی، تانکرهای سوخت ایرانی از طریق سوریه و با همراهی هیأت بهداشت حزب‌الله وارد خاک لبنان شد و پس از آنکه سیدحسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان از طرفدارانش خواست که مراسم استقبال و جشن ورود سوخت ایران به لبنان را لغو کنند، استقبال خودجوش و ساده‌ای از ورود این تانکرها به عمل آمد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴