تاریخ انتشاريکشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۰
کد مطلب : ۴۵۴۹۱۴
کارشناس مسائل سیاسی گفت: پیوند کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای، هژمونی جدیدی را در معادلات اقتصادی و سیاسی دنیا ایجاد کرده است.
۰
plusresetminus
ایجاد هژمونی جدید در دنیا توسط کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای/رئیسی به‌دنبال استفاده از ظرفیت کشورهای همسایه و همسو است
به گزارش بلاغ، سیداحمد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به تایید عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای اظهارکرد: درحالی که کشور ما می‌توانست بسیار زودتر و توسط دولت روحانی عضو سازمان همکاری شانگهای شود اما متاسفانه این اقدام در دولت قبل انجام نگرفت که همین امر موجب عقب ماندگی‌هایی برای کشورمان شد.
 
وی خاطرنشان کرد: اما پس از انتخاب رئیسی به عنوان رئیس جمهور دولت سیزدهم در مدت زمان کوتاهی به بهترین شکل ممکن این اتفاق رخ داد و کشور ایران به عضویت دائم سازمان همکاری شانگهای درآمد.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه حضور ایران در جمع کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای دارای چند پیام مهم است، تصریح کرد: باتوجه به اینکه بسیاری از کشورهای عضو این سازمان مورد تحریم آمریکا قرار گرفتند، با همکاری یکدیگر درحال شکستن هیمنه بلوک غرب هستند.

این مدرس دانشگاه تاکید کرد: پیوند کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای، هژمونی جدیدی را در معادلات اقتصادی و سیاسی دنیا ایجاد کرده است.

حسینی با اشاره به اینکه افول قدرت‌های غربی و هژمونی شرق از مدت‌ها پیش شروع شده است، ادامه داد: دولت انقلابی و مردمی رئیسی که دنیا و کدخدایی را در آمریکا و کشورهای غربی خلاصه نمی‌کند، برای استفاده از ظرفیت کشورهای همسایه و همسو، عضو سازمان همکاری شانگهای شده است.

وی دسترسی به بازارهای این کشورها را بسیار مهم برشمرد و یادآورشد: چند کشور عضو این سازمان بازار اقتصادی بسیار مهمی دارند و باتوجه به جمعیت زیاد و نوع کالای مصرفی آن‌ها که مطابق با سیاست‌های تولیدی کشور ایران است می‌توانیم از ظرفیت‌های آن‌ها به خوبی استفاده کرده و همچنین تحریم‌های ظالمانه آمریکا و متحدانش را دور بزنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲