تاریخ انتشارشنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۲
کد مطلب : ۴۵۴۹۱۲
رئیس جمهور، اتصال ایران به زیرساخت های اقتصادی آسیایی را از دستاوردهای نخستین سفر خارجی خود دانست و گفت: باید ظرف مدت کوتاهی وزارت امور خارجه و سایر وزارتخانه های مرتبط، این موضوع را بررسی کنند و اسنادی که در این زمینه نیاز هست را به امضا برسانند.
۰
plusresetminus
ایران به زیرساخت های اقتصادی آسیا متصل می شود/ درباره افغانستان اجماع ایجاد کردیم
به گزارش بلاغ،  آیت الله سیّد ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور که عصر امروز (شنبه 27 شهریور) پس از پایان سفری سه روزه به کشور تاجیکستان به کشور بازگشت، در بدو ورود به تهران گفت: عضویت دائم ایران در سازمان همکاری شانگهای که در اجلاس تاجیکستان انجام شد، یک موفقیت دیپلماتیک بود.

وی با بیان اینکه عضویت در پیمان شانگهای به منزله اتصال جمهوری اسلامی ایران به زیرساخت های اقتصادی آسیایی خواهد بود، گفت: باید ظرف مدت کوتاهی وزارت امور خارجه و سایر وزارتخانه های مرتبط، این موضوع را بررسی کنند و اسنادی که در این زمینه نیاز هست را به امضا برسانند.

رئیس جمهور به دیدار دوجانبه خود با مسئولان عالی کشور تاجیکستان اشاره کرد و گفت: فصل نو و جدیدی در روابط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی ما با تاجیکستان آغاز شد. مشکلاتی در روابط دو کشور وجود داشت که در نشست های تخصصی قرار شد این مشکلات حل و فصل شود.

رئیسی با اشاره به نشست با رئیس جمهور ترکمنستان گفت: قرار شد فصل نویی در روابط دو کشور آغاز شود.

وی، برگزاری نشست درباره افغانستان را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: اقدام ما در این نشست این بود که مواضع جمهوری اسلامی تبیین و تلاش شد اجماع منطقه ای نسبت به این مواضع اتخاذ شود و این اتفاق افتاد، یعنی مسائلی که مطرح شد و ارتباطاتی که با سران کشورها برقرار شد، منتج به این شد که یک اجماع منطقه ای درباره افغانستان حاصل شد.

رئیس جمهور افزود: با دیدارهایی که با سران کشورهای منطقه برگزار شد روسای این کشورها نیز به این نتیجه رسیدند که باید پیرامون مواضع جمهوری اسلامی ایران درباره افغانستان یک اجماع ایجاد شود و با همان سطح از حساسیتی که ایران نسبت به افغانستان دارد، کار به شکلی دنبال شود که حکومتی فراگیر با مشارکت همه اقوام و گروه‌ها در این کشور تشکیل شود که بتواند همه مردم خوب و عزیز افغانستان را نمایندگی کند.

رئیسی ابراز امیدواری کرد دستاوردهای این سفر که در راستای اجرایی کردن سیاست خارجی دولت سیزدهم بود، بتواند گام‌های عملی مؤثر در جهت رشد اقتصادی کشور بردارد و فعالان اقتصادی کارآفرینان و سرمایه‌گذاران و مردم بتوانند از این فرصت و منافع حاصل از آن در عمل و اجرا بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲