تاریخ انتشارشنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
کد مطلب : ۴۵۴۹۰۸
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت که با توجه به خاصیت کشندگی بالای ویروس دلتا و ویروس لامبدا که پشت مرزهای کشور است، لازم است در خصوص بازگشایی مدارس و دانشگاه ها تجدید نظر شود.
۰
plusresetminus
دولت در بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها تجدید نظر کند
به گزارش بلاغ، محمدعلی محسنی بندپی در خصوص وضعیت واکسیناسیون در کشور، اظهار کرد: پیشنهاد بنده به عنوان عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به همه مردم این است که حتی اگر واکسن را هم دریافت کردند، با توجه به اینکه ممکن است دوباره مبتلا شوند، حتما از ماسک استفاده کنند چراکه سویه های جدید این ویروس ثابت کرده که این ورژن، فضای باز و بسته نمی شناسد و در فضای باز هم منتقل می شود؛ اما از سوی دیگر مساله بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها مطرح است و وزارتخانه‌های مربوطه در دوگانه باز کردن و نکردن دانشگاه ها و مدارس، مانده اند درحالی که همه ما می دانیم که اگر این مراکز آموزشی را باز کنند، چه اتفاقی می افتد.
 پیک ششم کرونا غیرمترقبه نخواهد بود

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه همین سیاست انفعالی باعث به وجود آمدن پیک های متعدد این بیماری شد، تصریح کرد: زمانی که در پیک سوم بودیم گفتم که منتظر پیک چهارم باشیم و در پیک چهارم نیز گفتم پیک پنجم غیرمنتظره نیست و الان هم می گویم که پیک ششم غیرمترقبه نخواهد بود، لذا تا زمانی که سیاست های ما انفعالی است، این اتفاق می افتد؛ به همین دلیل راجع به ایجاد سبک جدید زندگی تذکر داده ام و در نیم قرن گذشته هیچ پدیده ای در جهان نتوانسته فعالیت های اجتماعی و آموزشی و حتی برگزاری شعائر مذهبی را تحت الشعاع قرار دهد، پس لازم است یک تدبیر مناسب اتخاذ شود.

محسنی بندپی بیان کرد: با توجه به خاصیت کشندگی بالای ویروس دلتا و ویروس لامبدا که پشت مرزهای کشور است، لازم است در خصوص بازگشایی مدارس و دانشگاه ها تجدید نظر شود،‌بنابراین باید احتیاط‌های لازم را در نظر داشت و با توجه به اینکه نمی دانیم این ویروس چه زمانی از جامعه بشری بیرون خواهد رفت، باید با این ویروس زندگی و کار کنیم، اما احتیاط های لازم را در نظر داشت.از ۲۵ سال قبل و بدون اینکه ویروس کرونایی وجود داشته باشد، انگلستان دورکاری را شروع کرده بود. همچنین خیلی از کشورها سال ها قبل آموزش های تئوری خود را مجازی کرده بودند که همه این ها باعث بهره وری بیشتر، ترافیک کمتر، هزینه کمتر و کاهش آلودگی هوا می شود.
می‌توان ۹۰ درصد خانم‌ها را دورکار کرد

وی در پایان خاطرنشان کرد: دورکاری خصوصا برای خانم‌ها، روی تحکیم خانواده نیز موثر است و می‌توان ۹۰ درصد خانم‌ها را دورکار کرد. در حال حاضر به جای اینکه به ضعف زیرساخت هایی که داریم، بپردازیم و آنها را قوت ببخشیم، صورت مسأله را پاک می‌کنیم و همیشه در مقابل یک تغییر، دوست داریم که به همان روش‌های سنتی خود برگردیم، در حالی که سال ها است که روش‌ها را کنار گذاشته است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲