تاریخ انتشاريکشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴
کد مطلب : ۴۵۴۹۰۵
مدرس سواد رسانه‌ای با اشاره به وجود برخی شبهات در رابطه با برگزاری مجالس مذهبی در شرایط کرونایی، مقصود و هدف عاملان نشر این شبهات را ایجاد اختلاف در بین آحاد مردم جامعه دانست.
۰
plusresetminus
مقصود برخی شبهات دینی، ایجاد اختلاف بین مردم است
به گزارش بلاغ، نیما علیاری در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به حدیث پیامبر اکرم(ص) مبنی بر اینکه خدا با شهادت حسین(ع)، حرارتی در قلوب مومنین به وجود آورد که هیچگاه سرد نمی‌شود، گفت: با فرا رسیدن ماه محرم و در ادامه که اکنون در آستانه اربعین حسینی هستیم، این حرارت، شدت یافته و همه مومنین در تکاپوی برپایی مجالس عزای امام حسین(ع) هستند. 
 
وی افزود: اما متاسفانه شرایط شیوع ویروس کرونا، محدودیت هایی را به وجود آورده و خیلی از مردم و عزاداران برای پیشگیری یا درمان این بیماری، از حضور در این مجالس محروم شدند. 
علیاری اظهار کرد: در این شرايط دشمن هم از این فضا استفاده کرده و شبهاتی را به وجود آورده تا در قلوب مومنین تردید ایجاد کند و این حرارت را سرد کند. 
 
وی بیان داشت: برخی ها می‌گویند رفتن به هیات و عزاداری، هیچ فایده‌ای ندارد چون امام حسین(ع) به ما کمکی نکرد و این ویروس از بین نرفت و یا برخی دیگر هم بر این باورند که حرم معصومین و مساجد و هیات‌ها نباید تعطیل شود و رفتن به این اماکن نیازی به ماسک ندارد چون حرم یا هیات ویروس ندارد. 
 
وی اضافه کرد: این قبیل شبهات اگر چه جواب ساده‌ای دارند، باید به این نکته توجه داشت که مقصود از این شبهات، ایجاد اختلاف در بین آحاد مردم جامعه است. 
 
کارشناس و مدرس سواد رسانه‌ای تصریح کرد: در پاسخ به این شبهات باید گفت که این عالم و جهان آفرینش بر اساس قاعده علت و معلولی اداره می‌شود یعنی هر پدیده‌ای که ما شاهد آن هستیم علتی دارد و بی علت نه چیزی به وجود می آید و نه از بین می رود. 
 
علیاری ادامه داد: برای مثال آتش، علت برای سوختن است و همیشه این اثر همراه اوست و نمی شود گفت که این آتش مسجد یا هیات را نمی سوزاند کما اینکه ما شاهد سوخته شدن مسجد و هیات بودیم یا اینکه چاقو یا خنجر اثر برندگی دارند و این اثر همیشه همراه آن هاست کما اینکه همین خنجر گلوی مبارک مولا حسین(ع) را برید. 
 
وی خاطرنشان کرد: طبق همین قاعده، در عالم ویروس وجود دارد و بیماری، معلول علتی به نام ویروس است و ایجاد بیماری همیشه همراه ویروس است و نمی‌توان گفت ویروس در جایی نمی‌رود یا بعضی اشخاص را بیمار نمی‌کند کما اینکه امام حسین(ع) در کودکی بیمار شدند و پیامبر اکرم نذر کرد که اگر او شفا یافت، سه روز روزه بگیرد که آیه ۷ سوره انسان، شاهد بر همین ماجراست. 
 
علیاری تاکید کرد: باید توجه داشته باشیم همانطور که از آتش اجتناب می کنیم تا نسوزیم، باید از این ویروس اجتناب کنیم تا مریض نشویم و دعا کنیم تا به امید خدا امام حسین(ع) به ما کمک کند تا در مبارزه با این ویروس منحوس، پیروز باشیم و گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب دهیم که فرمودند مجالس عزاداری برپا باشد به شرط رعایت شیوه نامه های بهداشتی، تا این ویروس منتشر نشود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲