مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران خبر داد؛

اجرای 5 هزار و 600 برنامه هفته دفاع مقدس در مازندران

تاریخ انتشارشنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲
کد مطلب : ۴۵۴۹۰۳
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران از اجرای 5 هزار و 600 برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در استان خبر داد.
۰
plusresetminus
اجرای 5 هزار و 600 برنامه هفته دفاع مقدس در مازندران
به گزارش بلاغ، سردار عبدالله ملکی در نشست خبری هفته دفاع مقدس با بیان اینکه جنگ تحمیلی عراق علیه ایران یکی از طولانی‌ترین و پرهزینه‌ترین جنگ‌های پایان قرن بیستم بود، اظهار داشت: با وجود حمایت‌های مالی، نیرویی و لجستیکی دو ابرقدرت آمریکا و شوروی، کشورهای اروپایی و عربی، مصر و سودان به رژیم بعثی عراق، حتی یک وجب از خاک ما کم نشد.

وی با عنوان اینکه رژیم بعثی عراق از 23 بهمن 57 تا 31 شهریور 59، کشور ما را 637 بار مورد هدف تجاوز زمینی، هوایی و دریایی قرار داد، افزود: عراق در 31 شهریور، با 192 هواپیما حمله سراسری را آغاز کرد و مردم و رزمندگان ما ایستادند و مقاومت کردند و باید نسل جوان، اصحاب رسانه و پژوهشگران این حماسه‌ها را به نسل‌های آینده منتقل کنند.

ملکی ادامه داد: امروز برای پاسداشت حماسه‌های عاشورایی باید برنامه‌های باشکوه و مردمی برگزار کنیم و در قبال خون شهدا کوتاهی نکنیم.

این مسئول با اظهار اینکه دفاع مقدس، عاشورای انقلاب اسلامی بود، تصریح کرد: دفاع مقدس انقلاب را بیمه کرد و امروز دشمن جرات ندارد نگاه چپ به این کشور بیندازد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه دفاع مقدس شمشیر اقتدار، ایثار، پایداری و مقاومت است، خاطرنشان کرد: دفاع مقدس ستون فرهنگی نظام است و در امتداد سرچشمه فرهنگ اسلام و عاشوراست.

وی با اشاره به همزمانی هفته دفاع مقدس با اربعین حسینی، بر اربعینی برگزار کردن برنامه‌های این ایام تأکید کرد و اظهار داشت: ستاد بزرگداشت چهل‌ویکمین سالگرد دفاع مقدس و مقاومت به ریاست استاندار و دبیری اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان شکل گرفت.

این مسئول با بیان اینکه ستاد دارای سیزده کمیته ایثارگران، نیروهای مسلح، بانوان، دانش آموزی، اطلاع رسانی، فرهنگی، پیشکسوتان نیروهای مسلح، ورزش و جوانان، مردمی و روحانیت، هنری، کودک و نوجوان، دانشگاهیان و نظارت و بازرسی است، بیان کرد: همچنین در سطح شهرستان‌ها ستاد به ریاست فرماندار و دبیری فرمانده سپاه شکل گرفت.

دبیر ستاد گرامی‌داشت چهلویکمین سالگرد دفاع مقدس و مقاومت استان مازندران، «ما مقتدریم» را شعار برنامه‌های امسال عنوان کرد و گفت: برنامه‌ها طبق روزشمار تهیه و در سطح استان اجرا خواهد شد.

وی از اجرای 5 هزار 600 برنامه فرهنگی، هنری، ورزشی و... در سطح استان خبر داد و بر ضرورت برجسته سازی فضاسازی محیطی و اربعین حسینی تأکید کرد.

به گفته ملکی بدلیل شیوع کرونا برنامه رژه نیروهای مسلح برگزار نمی‌شود و از30 شهریور با برگزاری آئین تجلیل از یک میلیون پیشکسوتان دفاع مقدس به استقبال هفته دفاع مقدس خواهیم رفت.

این مسئول با بیان اینکه سهمیه تجلیل استان مازندران 55 هزار پیشکسوت دفاع مقدس است، اضافه کرد: این مراسم ساعت 8 صبح 30 شهریور با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور در سالن غدیر سپاه کربلا برگزار خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران همچنین از برگزاری مراسم افتتاح نمایشگاه «ما مقتدریم» ساعت 10 چهارشنبه 31 شهریور در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خبر داد.

وی گفت: مراسم گرامی‌داشت فرماندهان شهید، دیدار نیروهای مسلح و اعضای ستاد با نماینده ولی فقیه، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران، نواختن زنگ مقاومت، برپایی موکب کتاب دفاع مقدس، عصر بیان خاطرات، عصر شعر دفاع مقدس و اعزام گروههای جهادی به مناطق محروم از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲