تاریخ انتشارجمعه ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۲
کد مطلب : ۴۵۴۸۸۲
امام جمعه فریدونکنار با اشاره به اینکه اربعین کنفرانس بین‌المللی شیعه است گفت: از تلاش‌های ارتشیان غیور که در سخت‌ترین شرایط جوی توانستند یک مانور قهرمانانه دهند قدردانی می‌کنم.
۰
plusresetminus
اربعین کنفرانس بین‌المللی شیعه است/قدردانی از ماموریت مقتدرانه ناوگروه ۷۵ ارتش
به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام حسین تقی‌پور در خطبه‌های نمازجمعه فریدونکنار اظهارکرد: یکی از علامات شیعه زیارت اربعین و انگشتر عقیق در دست راست کردن به‌عنوان نماد ولایت امیرالمومنین(ع) است.

وی با اشاره به اظهارنظرهای نادرست برخی افراد در فضای مجازی، خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از کاربران فضای مجازی به محض فعالیت نیروهای انقلابی و مذهبی در مناسبت‌های مختلف فریاد توجه به کارتن‌خواب‌ها و گرسنگان سر می‌دهند که امری بسیار نارواست.

امام جمعه فریدونکنار با بیان اینکه برخی نسبت به حمایت از حیوانات و سگ‌های ولگرد بسیار دغدغه دارند، تصریح کرد: توجه به حقوق حیوانات امری مهم است که اسلام هم هفت حق را برای آن‌ها درنظر گرفته اما افراطی‌گری در این زمینه‌ها  موجب خدشه‌دار کردن و آسیب‌زدن به حقوق انسان‌ها می‌شود.

تقی‌پور با انتقاد تند از افرادی که در مقابل فعالیت‌های مذهبی به بهانه‌های واهی موضع می‌گیرند گفت: این روزها که نزدیک به ایام اربعین هستیم و امت امام حسینی شهرستان فریدونکنار در تکاپوی برپایی مواکب اربعینی و مراسم‌های مختلف هستند، تعدادی از افراد که چشم دیدن بلند شدن پرچم اهل بیت را ندارند به‌دنبال حاشیه‌سازی رفته که بنده به آن‌ها می‌گویم که باید بساط خودشان را جمع کنند.

وی ادامه داد: اربعین امسال به لطف الهی با شکوه هرچه تمامتر به یاد اربعین کربلا در فریدونکنار بین گلزار شهدا تکیه معصوم‌زاده و گلزار شهدا مسجد امام سجاد(ع) با برپایی موکب‌های مختلف برگزار می‌شود.

امام جمعه فریدونکنار با بیان اینکه دشمن درحال هجمه به اربعین حسینی است یادآورشد: پیاده‌روی اربعین کنفرانس بین المللی شیعه در طول سال است که همه باید آن را ارج نهیم.

تقی‌پور با اشاره به اینکه مردم انقلابی فریدونکنار همچنان که برای مراسم‌های مذهبی تلاش می‌کنند به فکر کمک به فقرا و مسائل اجتماعی دیگر هم هستند افزود: میلیاردها تومان کمک های مومنانه و کمک‌های بیشمار به بیمارستان توسط خیرین ازجمله اتفاق‌های بسیار زیبایی بوده که در همین شهرستان صورت گرفته اما برخی انگار چشمان خود را بسته‌اند.

وی برپایی مراسم اربعین را تبلیغ معارف شیعه برشمرد و اظهارکرد: دشمنان داخلی و خارجی انقلاب اسلامی از شعار لبیک یا حسین(ع) هراسان هستند و بنده به بچه‌های مذهبی و انقلابی توصیه می‌کنم که در فضای مجازی موج‌آفرینی کنند.

امام جمعه فریدونکنار با بیان اینکه زیر پرچم امام حسین(ع) ارتش ما دارای آبرو است خاطرنشان کرد: ناوگروه ۷۵ پس از طی ۴۴ هزار کیلومتر راه دریایی به مدت بیش از چهار ماه با اقتدار نیم‌کره شمالی را دور زد و در حیات خلوت آمریکا، انگلیس و فرانسه حضور پیدا کرد.

تقی‌پور با اشاره به اینکه کشورهای آمریکایی و اروپایی تصور حضور ناو ایرانی را در آب‌های آزاد اقیانوس اطلس شمالی نداشتند تصریح کرد: این ناوگروه به همراه ناوبندر مکران و ناوشکن سهند تمام ایرانی در این مناطق حضور پیدا کرده و پرچم ایران را که همان پرچم امیرالمومنین(ع) است برافراشته کرد.

وی افزود: از تلاش‌های ارتشیان غیور و به ویژه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که در سخت‌ترین شرایط جوی توانستند یک مانور قهرمانانه دهند قدردانی می‌کنم.

امام جمعه فریدونکنار با بیان اینکه این یک ماموریت مقتدرانه برای جمهوری اسلامی محسوب می‌شود گفت: در تمام دنیا فقط سه کشور آمریکا، چین و ایران دارای ناوبندر هستند که از افتخارات ما به حساب می‌آید.

تقی‌پور به مناسبت روز اورژانس از تلاش خستگی‌ناپذیر پرسنل اورژانس فریدونکنار قدردانی کرد و یادآورشد: در فریدونکنار دو مرکز اورژانس فعالیت دارند که از ابتدای سال تاکنون هزار و ۸۱ ماموریت اورژانسی انجام داده‌اند که مسئولان شهرستان از جمله فرماندار و نماینده مجلس باید نسبت به راه‌اندازی پایگاه‌های جدید و تقویت مراکز موجود اقدامات جدی انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به نزدیک شدن فصل بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها از مردم شریف فریدونکنار تقاضا می‌کنم که کمک‌های خود را به کمیته امداد امام خمینی(ره) فریدونکنار که ۲۰۶ دانش‌آموز و ۱۰ دانشجو را تحت پوشش دارد اهدا کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲